Print probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

roedie

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2007
Hier op me stage plaats staat een SHARP MX-2300N PCL6
Iedereen kan er gewoon op printen en werkt gewoon behalve bij 1 gebruiker.
Heb bij de gebruiker de printer opnieuw toegevoegd. Kon ook gewoon pingen naar de printer. Ze heeft ook rechten om op die printer te kunnen gebruiken. Het vreemde is dat hij ook gewoon goed door de que loopt maar er komt alleen niks uit de printer.

Ik zal me god nie weten wat hiervan de oorzaak is.

Alvast bedankt,

Ruud

Staat de printjob wel in de wachtrij of krijg je een foutmelding?
Kun je wel gebruik maken van andere printers?
Heb je de wizard al doorgelopen binnen Windows?

Staat de printjob wel in de wachtrij of krijg je een foutmelding?
Kun je wel gebruik maken van andere printers?
Heb je de wizard al doorgelopen binnen Windows?

Hij gaat gewoon goed door de printjob.
Kan ook gewoon op andere printers printen.
Wat bedoel je met de wizard ?

Hij gaat gewoon goed door de printjob.
Kan ook gewoon op andere printers printen.
Wat bedoel je met de wizard ?

Excuus.
Print eens een testpagina uit. Windows vraagt nu of dit goed gegaan is. Als je hier negatief op antwoord krijg je een wizard met verschillende stappen.

Excuus.
Print eens een testpagina uit. Windows vraagt nu of dit goed gegaan is. Als je hier negatief op antwoord krijg je een wizard met verschillende stappen.

k, bedankt man ik ga het ff testen.

Net getest maar hielp niet. Via mstsc de server overgenomen en vanuit daar een testpagina afgedrukt dat werkte gewoon. Kon ook gewoon de printer pingen.
Kan wel op andere printer printen alleen deze staat ver weg van haar vandaan. Dit is echt vaag iemand nog enige sugesties

Zou het misschien iets met de rechten kunnen zijn ze is namelijk printoperator en de rest ook maar die hebben nergens last van.

Zou het misschien iets met de rechten kunnen zijn ze is namelijk printoperator en de rest ook maar die hebben nergens last van.

Tja kan altijd maar het feit dat de printjob wel in de wachtrijt geplaatst wordt spreek dit tegen.
Het vervelende is dat ik ook ooit zo'n soort probleem heb gehad (Met een matrixprinter overigens). Iedereen kon printen, behalve -x-. Wat bleek: zelfs als de printer direct op de PC van X werd aangesloten, kon er niet geprint worden.

Kun je dit testen?

Heb je een domein met verwisselbare werkplekken? Laat een andere user inloggen bij "het probleemgeval" en kijk of er geprint kan worden.
Kijk anders of je de printer direct kan aansluiten, puur om te testen.

Tja kan altijd maar het feit dat de printjob wel in de wachtrijt geplaatst wordt spreek dit tegen.
Het vervelende is dat ik ook ooit zo'n soort probleem heb gehad (Met een matrixprinter overigens). Iedereen kon printen, behalve -x-. Wat bleek: zelfs als de printer direct op de PC van X werd aangesloten, kon er niet geprint worden.

Kun je dit testen?

Heb je een domein met verwisselbare werkplekken? Laat een andere user inloggen bij "het probleemgeval" en kijk of er geprint kan worden.
Kijk anders of je de printer direct kan aansluiten, puur om te testen.

Bedankt voor de moeite man ik laat me manager het maar uitzoeken.
Zodra ik de oplossing weet zal ik deze hier vermelden.

Alvast bedankt voor al je info

Grôag :).
Ben benieuwd.

Had de user / usergroup geen rechten op de printer?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan