Unmountable_boot_volume

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevindinho7

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2007
Gister heeft iemand op mijn computer de videokaart instellingen gewijzigd en is gaan gamen. De computer sloeg vast en na opstarten kreeg ik het volgende scherm :

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet,
moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt
weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze is
geinstalleerd. Is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan
of er nieuwe windows-updates zijn die u nodig hebt.

Als de problemen ziech blijven voordoen, dinet u alle nieuwe hardware
en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel BIOS-geheugenopties
zoals caching of het maken van schaduwkopieen uit.

Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus
moet gebruiken, dient u de computer opnieuw op te starten, op F8 te drukken
om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilige modus
te kiezen.

technische informatie (mogelijk in het Engels):

*** STOP: 0X000000ED (0x80ef16a8,0xc0000032,0x00000000,0x00000000)

Ik ben meteen gaan uitzoeken op internet hoe ik dit kan verhelpen. Ik vond dat je met de Bootdisk (WIN XP HOME SP2) (dat heb ik namelijk) Fixboot en CHKDSK (Check Disk) moet uitvoeren. Nou heb ik van mezelf geen Bootdisk, ik heb een Dell Dimension 5250, Dus op intrenet zoeken naar bootdisks, ik vond 6 delen die je op een floppy moest zetten. Alleen heb ik en geen andere computers in huis geen floppydisk dus heb ik de .exe bestanden gestript met WinImage en ze op een Cdrom gebrand, mijn computer vond deze CD niet en aangezien ik geen floppydrive heb kan ik ook geen USB stick maken om windows op te starten.

DIT HEB IK GEDAAN

Mijn vader heeft een Medion Opstartdisk, ook met Windows XP Home SP2
Ik heb mijn Dell opgestart met deze Cd, vervolgens heb ik in het menu "R" het instalatieproces "1" gekozen. Hier heb ik FIXBOOT uitgevoerd ik kreeg:

De doelpartitie is C:
Weet u zeker dat u een nieuwe opstartsector wil schrijven op partitie C: J

Onbekend bestandsysteem op opstartpartitie
Fixboot probeert het type bestandssysteem te herkennen

De opstartsector is beschadigd

Fixboot controleert het type bestandssysteem

De partitie gebruikt het NTFS bestandssysteem

Fixboot is bezig met het schrijven van een nieuwe opstartsector

De nieuwe opstartsector is geschreven.

Hierna heb ik CHKDSK /P uitgevoerd

en ben gaan kijken of de pc het deed, nog steeds dezelfde foutmelding ook na chkdsk /r etc. kreeg ik geen vordering.

Als ik CHKDSK uitvoer krijg ik :

Serie nummer 0000-0000
Het volume lijkt in orde te zijn en is niet gecontroleerd

Als ik hem dan controleer (met /P) erachter gaat alles gewoon goed en krijg ik informatie over het aantal sectors vrije ruimte enz.

Hoe kan ik afkomen van deze foutmelding??

Alvast bedankt, ik waardeer het zeer wanneer er wordt gereageerd :thumb:. Ik heb al in het forum gezocht naar oplossingen alleen deze oplossingen heb ik al gprobeerd

oke bedankt voor je snelle antwoord :)

Ik snap de eerste stap nog

Eerst installeer je Bart's PE©
Nu je dit gedaan hebt ga je naar je c schijf.
Daar zal je nu een map zien staan (pebuilder3110a)

De tweede stap, waar vind ik : UBCD4WinV26, want de link is kapot
Ook de link naar de driver is kapot

en onderaan staat dat je zelf nog SP2 moet toevoegen is dit nodig? Ik heb namelijk wel SP2...

Daarbij komt dat als ik bij google zoek deze bestanden vaak een virus bevatten vandaar dat ik hem zelf niet durf te zoeken, zit nu immers niet op mn eigen computer..

Laatst bewerkt:
Kan je even beschrijven welke schermen je tijdens het opstarten nog wel ziet voor je die foutmelding krijgt?

Kan je even beschrijven welke schermen je tijdens het opstarten nog wel ziet voor je die foutmelding krijgt?
DELL (met keuze bios, en hoe ik mn compu wil starten (CD / USB / HD)
Dan keuze hoe ik wil opstarten (welke modus ) (alles geeft zelfde resultaat )
Dan Windows laadscherm, en dan blauw scherm

Dankje Patrick, ik had hem al gevonden ;) ben nu een iso bestand aan het aanmaken en ga hem dan draaien op mn pc welke functie moet ik oproepen? Heel erg bedankt! Ik wordt op dit forum iig geholpen :D

Moet je even door het menu kijken. Er zijn verschillen de diskcheckers.
Met eentje moet het zeker lukken.

Oke bedankt heb de boot disk er nu inzitten het laden duurt lang maar hij komt met de disk al voorbij het windowslogo en ik zie alweer een cursor dus het geeft mij weer wat goede moed :)

Wat er nu gebeurd is dat er een RescueWindows XP van af cdrom wordt geladen. Daarom duurt het zolang.

Hier in kun je dan de check disk doen. En kijken wat er aan de hand is.

Oke, ik zie nu in ieder geval weer een soort desktop jah met daarop allemaal tools, ga nu opzoek naar de checkdisk :) ik zal straks ff een update plaatsen

Kevin

Is het normaal dat ik in de UBCD4W bij sommige tools wel de C:/ vind en ook het precieze aantal MB's en GB's zie en de naam (Samsung blabla) , hijs NTFS etc. en dat ik bij een simpele check disk krijg dat hij C:/ niet kan vinden ? En ik probeerde net via My Computer naar de C:/ te gaan maar dit werkt ook niet ?? er zijn ook zoveel programmas ik weet niet welke ik moet draaien om de fout te herstellen

PS Moet ik een nieuwe Bootsector maken met een FAT - (Waarde?) ik zie FAT 32 enz.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan