ZyXEL 2602HW of beter alternatief voor Eur 70?

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf54

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2004
Ik overweeg overstap naar Telfort ADSL (is nu ook van KPN).
Dit i.c.m. telefonie

Bij de bestelling moet ik kiezen uit een modem.

Als wireless leveren zij de ZyXEL 2602HW voor de prijs van Eur 70.

Nu zijn de vragen :

1. is dit een kwalitatief goed modem/wireless router ?
2. is dit de prijs waard ?
3. volgens de specs via hun site ondersteunt deze wel WPA-PSK alhoewel dit in het algemene overzicht niet genoemd staat ?
4. kan ik met dit modem/voip en via telfort belln en via voipbuster i.c.m. Targa/Siemens DIP telefoon ?
5. wat zou een beter alternatief zijn ?

alvast dank

Gewoon een gratis standaard modem erbij nemen.
Daarachter zet je een linksys WRT54GL(linux).
Deze router kan je naar hartelust voorzien van third party software.

Laatst bewerkt:
Kijk voor de mogelijkheden van die Zyxel op dit overzicht

Zie aldaar dat WPA en WPA2 ondersteund worden.

Tijs.

Dnties, bedankt voor verwijzing zit er dus wel op.
Jij een advies of dit wel een goed (vnl draadloos) modem is ?

Patrickt, ja dan heb ik er weer een bak bij zeker die van Linksys zijn erg lomp.
Maar uit welke overweging adviseer je dit ? Techniek of kracht van wireless ?

Dnties, bedankt voor verwijzing zit er dus wel op.
Jij een advies of dit wel een goed (vnl draadloos) modem is ?

Patrickt, ja dan heb ik er weer een bak bij zeker die van Linksys zijn erg lomp.
Maar uit welke overweging adviseer je dit ? Techniek of kracht van wireless ?

Op de Linux versie van deze routers(V1 t/m 4, en de GL) kan je heel makkelijk third party software zetten.
Door deze firmware is je router ineens veelzijdiger geworden.
Ook is bv de transmit output van de antenne's in te regelen.

Meer kan je hier lezen: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1248981/0

OK maar zo' n ervaren iemand ben ik nu ook niet. Verder heb ik geen Linux en om praktische redenen heb ik daar ook geen behoefte aan.
Dus blijf over wat de Linksys wel/beter kan tov van het Zyxel wireless modem.

OK maar zo' n ervaren iemand ben ik nu ook niet. Verder heb ik geen Linux en om praktische redenen heb ik daar ook geen behoefte aan.
Dus blijf over wat de Linksys wel/beter kan tov van het Zyxel wireless modem.

Wat betreft Linux heb ik het pver de software die op de router draaid, dus niet op je pc.

Ik zie geen directe reden om de 2602HW's te weigeren als draadloze router/modem combinatie.

Enige wat ik me zou kunnen voorstellen is de situatie waarin de pc('s) echt ver staan van de meterkast (of waar je de Zyxel ook maar wilt onderbrengen) en/of veel beton ertussen.
Dan zou een Linksys met gepepte firmware kunnen helpen (hogere uitzendkracht).

Tijs.

Zixel modem

Je hoeft voor deze modem geen appart apparaat te halen voor eventueel andere voip providers.
In deze modem kan je zelf invoeren wat voor voip provider je gebruikt.
Ik heb dit namelijk zelf zo bij een bekende van mij aan de praat gekregen.
Voipbuster in dit geval.
Dit is verder een prima modem. ook als je hem eventueel wireless gaat gebruiken.

Ik hoop dat je er verder uit komt.
Zo niet kan je altijd ff een berichtje achter laten en dan help ik je graag verder.

Grtjs.!

Laatst bewerkt:
Dank Jos.

Heb modem inmiddels in huis. Alleen Telfort laat het u afweten. Overgang was voor 30.11. gepland/afgesproken maar ze kwamen er de 28e achter dat r hier geen bbned/Tiscali netwerk is en het dus over KPN moet.
En dat duurt even (tot 15.1. !!!!). En mijn hudige ADSL was opgezegd en niet meer terug te draaien Had er per 4.12. uit moeten zijn maar tot nu toe doet ie het nog. Iedere dag weer afwachten dus.
Maar goed heb bij SIP 1 Telfor gegevens al ingevuld.
ik heb een Targa DIP 450 en die stel ik via eigen software in (nu ook in functie en werkt goed) Even afwachten of dat ook zo is met dit modem. Jouw bericht doet mij positief stemmen.
Maar voor welk doel heb je Voipbuster gegevens in deze router ingesteld ?

En is dit ook via het KPN/Telfort netwerk. Kreg eerst door RPC1483 bridged protocol maar nu hebben ze het over " Uw internetsignaal van Telfort zal via het WBA-netwerk lopen ". Weet jij wat dat inhoudt ?

Maar goed als het rond de 15e is en ik kom er niet goed uit dan maak ik graag van je diensten gebruik.

Dank Updaisy, wat gegoogled en nu wat duidelijker. Zou ik 1:20 zijn ipv 1:50.

Jos, die in verschillende fora niet wisselende instellingen. Telfort adviseerde mij het protocol PRC 1483 bridge maar lees oa op gathering tweakers ENET ENCAP oid.

Kan je eens bij het ingestelde modem kijken?

Alvast dank.

Jos en Updaisy

met " oude " adslligt eruit. Nu ADSL vangpagina. dus met login bij Tele2 is ge-deactiveerd.
dat is balen.
Zou het zin hebben het telfort modem al aan te sluiten ? wellciht staat het signaal toch al open.
Of moet ik inderdaad eerst verhuizen van Mxstream naar Bitstream voordat het zal gaat werken ?

Jos ben je al achter het protocol, dacht het nog niet nodig te hebben hopende dat mijn oude verbinding het nog even zou doen natuurlijk.

Het modem stond ook op Neet Encap maar een sul van Telfort (met tiscali emailadres) gaf RPC 1483 op.

Alvast bedankt beiden...

Heb nog even naar de mogelijkheden gekeken van het modem
Hier de mogelijkheden

Opties zijn
Mode Routing of Bridge
Encapsulation RPC 1483 Enet Encap PPoA PPoE
*als je bij mode Brige kiest alleen
RPC1483 en PPoA
Multiplexing VC of LLC
Virtual Circuit
VPI
VCI
Static address of Obtain IP address automatically.

Let op zit niet op Tiscali maar op KPN WBA of Bitstream net hoe u het noemt !!!!

Wat heeft Telfort bevestigd kwa oplevering van de lijn ?
Meestal zit er in dit geval wat tijd tussen ivm het feit dat je van Tele2 (?) afkomt en dus niet binnen de KPN netwerken valt ?

Dat is een lang verhaal.
Oorspronkelijke datum was 15.1.08 ivm opzegtermijn (oude) contract Zon/Tele2.
Echter Tele 2 wilde mij wel eerder " loslaten ". Dus met Telfort afgestemd of zij vroeger kunnen aansluiten en dat kon 30.11.07 (had zelfs nog eerder gekund maar wilde toch zeker zijn..).
Na bevestiging Telfort Tele2 per 4.12. beeindigd.
Telfort kon toch niet 30.11 aansluiten omdat het hier om KPN netwerk gaat en hun toezeggng gebaseerd was op Tiscali netwerk...
OK ze bieden 3 maanden gratis aan maar daar heb je niet zoveeel aan als je 6 weken zonder zit...
Denk je me nog me kunnen helpen vwb de instellingen?

Als je signaal van Tele 2 van de lijn af is en Telfort heeft het signaal op de lijn gezet,dan kun je gewoon je Zyxel aansluiten.
Kijk even naar de lampjes op je modem,en geef even aan wat er wel en niet groen wordt !

Tuurlijk was ik dat wel van plan. Alleen nu nog even niet. Omdat het via Mxstream naar Bitstream gaat denk ik dat er meer voor nodig is.
Heb nl Telfort met klem gevraagd voor een tijdelijke login op MxStream bijv via kpndirect oid (toch allemaal 1 familie).
Als daar niets uitkomt dan zet ik het Telfort modem aan en kijk wat ie doet.
Erg positief ben ik daar niet over anders had Telfort daar geen 3 maanden gratis abo voor over gehad.

Mag kan je me dan nog wel helpen me de instellingen zoals hierboven omschreven ?

En met welk modem wil je dat gaan doen (als het al zou gaan lukken ? Vraag eerst even bij KPN-adsl na of zij kunnen zien welk signaal er op je lijn staat resp of de lijn vrij is,en anders bij Tele2)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan