Zeer wisselvallig toetsenbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeremyNEC

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2007
Nu gaat alles prima. Maar soms... Zou ik dat ding graag slopen.

Als ik bijvoorbeeld 1 keer op 'e' druk, komt er opeens een stuk of 8 keer een 'e'.
Soms werken bepaalde toetsen ook even niet. Vreselijk irritant is het.

Ik heb al van alles bij taalinstellingen geprobeerd, maar daar verandert er niet veel. Ook vij confguratiescherm trouwens, maar dat helpt helemaal niets.

Het is een draadloos toetsenbord van Trust... Net een paar weken nieuw eigenlijk. Heb de batterijen al vervangen, iets van twee weken geleden nog.

Hoe kan ik dit verhelpen?

Ik denk dat je signaal verstoord wordt. Misschien door je afstandsbediening.

Kan je op een of andere manier de frequentie van het signaal niet instellen ?

waarschijnlijk blijf die toets hangen.

waarschijnlijk blijf die toets hangen.

Daar zat ik ook aan te denken maar het lijkt me vrij onwaarschijnlijk omdat JeremyNEC zei : Het is een draadloos toetsenbord van Trust... Net een paar weken nieuw eigenlijk.

(Bijna) alle draadloze muizen en toetsenborden van Trust werken op de 27mhz band (dat scheelt o.a. certificeringskosten). Op 27Mhz mag iedereen met volle kracht uitzenden (denk aan de 27mc bakjes van vroeger, of gewoon een zendamateur in de buurt).

Kijk het even na in het boekje, maar de kans is 99% dat dat geval is bij jouw apparaat.

Het apparaat is niet kapot dan, en dus zou terugbrengen eigenlijk niet mogen (proberen kan, maar recht van spreken heb je dan m.i. niet).
Wat je moet doen is een draadloos toetsenbord kopen dat gecertificeerd is (voor andere frequenties). Vraag daar specifiek om bij aanschaf.

Succes,

Tijs.

Heb je het toetsenbord al op een andere computer uit geprobeerd en krijg je de zelfde fout krijgt.

Het probleem wat je omschrijft lijkt erg op interferentie
Wat je kunt proberen is te zorgen dat de zender niet te dicht bij het toetstenbord staat en niet te veraf (tussen een halve meter en een ong. meter).
Apparaten als een draadloze router, draadloze telefoon, weerstation met afstandssensor etc.kunnen storen als ze te dichtbij staan.
mvg leo

Kan nu nog even geeeeeeeen antwordddd gggggggggggggggeveeeeeeen. zieeee deeeeeee ee teeeeekst. iig bedankt

Het staat op ongeveer 20 cm afstand...Verder staat er niets in de buurt van zulke apparaten.

Ik ga binnenkort maar eens een nieuwe halen. Geen draadloze én geen Trust dan. Want die is onbetrouwbaar.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan