Overstap naar draadloos: waar beginnen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Pffff...daar was ik al bang voor. Officieel ondersteunt XS4all dit modem (nog) niet, wel de voorganger (580). Dus of ik daar veel wijzer van wordt...

Hoi !

De hier: http://www.speedtouch.nl/drivers.html aangeboden wizzard al geprobeerd ?

Veel mensen hebben blijkbaar problemen met de isdn-configuratie !

En als XS4All (toch niet de minste provider!) je modem/router niet ondersteunt.....tja.

Greetz,

Harry.

Wel gezien, nog niet geprobeerd. Gaat vanavond gebeuren.
En dat modem, tja, ik vind het eigenlijk belachelijk dat XS4all je dwingt om een verouderd modem aan te schaffen omdat ze weigeren om de nieuwe te ondersteunen. Maar da's mijn mening!:confused:

Goed, toch maar even contact gehad met XS4all. Hierbij de laatste update:

Configuratietool van speedtouch.nl gedownload, daarmee de modem nog eens opnieuw ingesteld. Ik krijg nu wel de mogelijkheid te kiezen voor rfc1483 ipv PPPoA, dus maar gelijk gedaan. Verder kies ik de mogelijkheid om standaard instellingen voor bbNed over te nemen. Alles gaat goed, ik krijg overal groene lampjes en vinkjes, maar nog altijd geen werkende internetverbinding. Hij zegt van wel, toch werkt het niet.

XS4all heeft gekeken, ziet erg weinig verkeer over de lijn (weinig pakketten) en concludeert na 20 minuten dat het modem stuk is en dat ik een nieuwe moet kopen. Iets te gemakkelijk naar mijn mening, zie post # 17: ik kan met een laptop wel via de speedtouch op internet, maar ik weet het ook even niet meer. Iemand anders?

Laatst bewerkt:
Probleem is met behulp van de Speedtouch helpdesk opgelost. Met behulp van de configuratietool in routerstand gezet, toen nog geen werkend internet maar dat bleek met de ip-lease te maken te hebben. Na 2 uur wachten was dit opgelost.

Probleem is met behulp van de Speedtouch helpdesk opgelost. Met behulp van de configuratietool in routerstand gezet, toen nog geen werkend internet maar dat bleek met de ip-lease te maken te hebben. Na 2 uur wachten was dit opgelost.

Ik begrijp hieruit dat het een probleem was dat de router in bridge mode stond, gelukkig is het opgelost

suc6 verder ;););)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan