Windows XP product code

Status
Niet open voor verdere reacties.

Babette23

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2007
hallo ik zit met een probleem

ik heb mijn pc van de week leeg gehaald en windows XP home edition opnieuw erop gezet ( heb een legale cd ) bij het invoeren van mijn product code gaf die aan dat ik het limiet had bereikt met de code en dat ik een andere in moet voeren , ik naar microsoft gebeld wat blijkt nou dat mij huisgenoot heb op zijn pc beneden ook heeft geinstaleerd met dezelfe code en dat ik daarom mijn windows niet kan activeren ik baal hier heel erg van , wat zou ik hier nog aan kunnen doen .. of word het dan toch een hele nieuwe windows xp kopen ?

Je zou een illegele versie ergen kunnen downloaden of ergens een illegale instalatie code halen. Dit is wel strafbaar dus het is niet aan te raden.

Je hoort voor een licentie gewoon te betalen dus ik had een nieuwe windows gekocht voordat je domme dingen gaat doen;)

hallo ik zit met een probleem

ik heb mijn pc van de week leeg gehaald en windows XP home edition opnieuw erop gezet ( heb een legale cd ) bij het invoeren van mijn product code gaf die aan dat ik het limiet had bereikt met de code en dat ik een andere in moet voeren , ik naar microsoft gebeld wat blijkt nou dat mij huisgenoot heb op zijn pc beneden ook heeft geinstaleerd met dezelfe code en dat ik daarom mijn windows niet kan activeren ik baal hier heel erg van , wat zou ik hier nog aan kunnen doen .. of word het dan toch een hele nieuwe windows xp kopen ?

Tja, als die licentie van jou is, er zijn overigens geen legale of illegale cd's, alleen legale licenties, hem/haar zijn installatie eraf laten halen en de jouwe laten activeren.

Tja, als die licentie van jou is, er zijn overigens geen legale of illegale cd's, alleen legale licenties, hem/haar zijn installatie eraf laten halen en de jouwe laten activeren.

Zou je het in stappen uitleggen hoe ik dat precies moet doen, ik ben zo onhandig met pc,s

Kun je dat niet:pGewoon de een verwijderen en de ander activeren over de telefoon en klaar is kees leg die mensen ff uit wat er was gebeurd als je via de telefoon wilt activeren and that's it:D

WBA.dll kopieren, klaar is kees

Je moet gewoon even een WBA.dll bestand van je vriend even kopieren naar je eigen Windows versie, dan is je Windows geactiveerd. Zo, kun je op meerdere PC's een legale windows versie zetten !

Je moet gewoon even een WBA.dll bestand van je vriend even kopieren naar je eigen Windows versie, dan is je Windows geactiveerd. Zo, kun je op meerdere PC's een legale windows versie zetten !

Jaja, dan is het nog steeds illegaal, je hebt maar 1 licentie.:rolleyes:
En probeer dan maar eens te updaten.

Het gaat dan eveneens

Je kunt dan eveneens updaten, geen probleem. Ik heb het bij meerdere vrienden van mij zo gedaan en zij kunnen allemaal updaten !

Waar staat dat bestand dan want ik kan hem niet vinden :(

Op de pc van mij huisvriend is die code eraf gehaald nu wil ik hem op de mijne invoeren en zie ik ineens dat ik 2 x windows op me pc heb zowel op me C schijf als me D schijf :S .. hoe krijg ik er 1 vanaf ik heb alles geprobeert maar dat lukt niet , als ik de cd van windows xp in me pc laat en start opnieuw op dan start ie de cd niet meer als ik op een knop druk om vanaf de cd op te starten

heb je een dual boot dan ?

Begrijp het even niet goed. Als je de computer start, krijg je dan een keuzescherm te zien of start die gewoon door naar Windows ?
Als je namelijk een keuzescherm krijgt dan heb je te maken met een dual-boot, d.w.z. dat je 2 windows versies op de PC hebt staan, eentje op de c en eentje op de d- schijf.
je moet me even precies uitleggen wat je nu hebt.

C:\Windows\System32\WPA.bak

Sorry voor dat bestandje wat ik zei,
je moet eens kijken in C:\Windows\System32\WPA.bak .
Dit bestandje WPA.bak moet je even van je vriends PC kopieren naar jouw PC in dezelfde directory. Kan zijn dat jouw PC dan vraagt, "dit bestand bestaat al, wilt u dit overschrijven ?". Dan gewoon antwoorden met ja. En het eitje is gebakken.
Het werkt echt !!!

Ik heb 2 schijven op me pc een C schijf en een D schijf en op allebei de schijven staat windows geinstaleerd , nu kreeg ik in het begin een optie om te kiezen welke windows xp home edition ik wou kiezen , nu heb ik dat weten uit te zetten dus als ik nu me pc opstart dan start ie gewoon weer normaal op , maar nu wil ik 1 windows eraf hebben hoe doe ik dat ? ik heb al geprobeert via me windows xp cd maar als ik die in me driver doe en me pc opstart dan laat hij die cd niet hij start gewoon op

we hebben zijn windows eraf gehaald en opnieuw erop gezet met zijn eigen code die hadden we via ene programma terug gevonden

Laatst bewerkt:
Doe het volgende

Oke, nu zijn we een stap verder. Dat bedoelde ik dus met dual-boot keuze bij het opstarten. Het is al goed dat je dat uitgeschakeld hebt.
Het volgende wat je moet doen, is gewoon Windows opstarten. Dan ga je naar "Deze Computer" en daar zie je jouw c schijf en d-schijf staan. Klik met de rechtermuisknop de D schijf en klik dan op formatteren. Je zult een bevestigingsvraag krijgen of je dat echt wilt, maar gewoon antwoorden met ja. Je kunt de keuze "snelformatteren" gebruiken, dan gaat het wat sneller. Dit formatteren kan snel of langzaam gaan, dat is voor iedere PC anders. Als je dat gedaan hebt, start je windows gewoon weer als vanouds op.

Laat je me even weten of het gelukt is. Als het niet lukt, hoor ik het wel !
Succes !

ik heb precies gedaan zoals je het uitlegde alleen krijg ik de volgende melding : De schijf kan niet worden geformatteerd sluit alle schijfhulpramma's of andere programma's die deze schijf gebruiken af en controleerof de inhoud van deze schijf in geen enkel venster wordt weergeven probeer vervolgens de schijf opnieuw te formatteren. Het is een NTFS schijf mischien dat het daar aanligt ?

Wat je nog kunt doen

Het wordt nu even wat moeilijker, je kunt eens naar
http://www.powerquest.com surfen en daar Partion Magic downloaden en dan gewoon de stappen volgen. Ik weet alleen niet of het freeware is of trial ware. Als het trial ware is kun je het voor een paar dagen gebruiken maar dan kun je wel de D schijf formatteren.

Partiton magic kan je volgens mij niet eens gebruiken als je hem niet kraakt/koopt. Je kan dan alleen even kijken wat de mogelijkheden zijn maar niks veranderen.
IK WEET HETNIET 100% ZEKER MAAR DAN KAN JE JE ALVAST VOORBEREIDEN DAT HET GELD GAAT KOSTEN OF DAT JE HET MOET KRAKEN.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan