overbelaste processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eddijk

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2006
Mijn (snelle) pc is enorm traag geworden. In windows taakbeheer zie ik onder processen dat niet actieve systeemprocessen gigantisch veel processor inzet vragen, soms wel tot 80%. Ik kan dit niet beeindigen in taakbeheer. Iemand een oplossing voor dit probleem en misschien een antwoord op de vraag hoe dit probleemontstaat c.q. te voorkomen is. Heb een firewall en virusscanner van norton.

Het zinnetje geeft het al aan "niet actieve systeem processen". Met andere woorden, het is het gedeelte dat niet door de processor (cpu) gebruikt wordt en dus beschikbaar is.

Laatst bewerkt:
Mijn (snelle) pc is enorm traag geworden. In windows taakbeheer zie ik onder processen dat niet actieve systeemprocessen gigantisch veel processor inzet vragen, soms wel tot 80%. Ik kan dit niet beeindigen in taakbeheer. Iemand een oplossing voor dit probleem en misschien een antwoord op de vraag hoe dit probleemontstaat c.q. te voorkomen is. Heb een firewall en virusscanner van norton.

Niet actieve systeemprocessen. Gaat er een lampje branden?

Wanneer je de tekst leest onder beschrijving zie je staan: percentage tijd dat de processor NIET actief is.
Dus gelukkig dat ie hoog is.

Bedankt voor jullie antwoorden. Het inzicht is weer vergroot waarvoor mijn dank!
groet

Maar door onze antwoorden is je probleem nog niet opgelost.
Omschrijf je probleem eens wat nader, en geef wat meer info over je systeem en os.

Mijn pc is voorzien van: (pentium IV 630 3 Ghz 2mb cache, 1024 intern, KPN adsl draadloos internet
Internet en alle programmatuur was tot voor afgelopen zondag super snel. Echter, van het éne op het andere moment, duurde open van internet sites vreselijk lang. Sommige afbeeldingen werden niet meer gedownload en op mijn scherm kon ik zien dat het verbindingsicoon aangaf dat er maar sporadisch verbinding was. Kon nog maar heel beperkt meerdere programma's tegelijkertijd uitvoeren, enz. Dit duurde tot vanochtend. Heb mijn pc (image) er opnieuw opgezet en de rest weer opnieuw geïnstalleerd. Het systeem werkt nu weer perfect. Ik vraag mij echter wel af wat er fout is gegaan. Heb Norton beveiliging op alles.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan