pc formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

pyromaantje

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
hoi,
ik heb een probleem met men windows 2000
hij start niet meer op door en foutmelding. maar nu moet ik deze formatteren.
en hoe kan ik dit het beste doen?? hij start niet meer op dus zal ik dit met een bootdisk moeten doen.
weet iemand raad. en weet miss ook iemand waar en welke bootdisk ik het best download?,
alvast bedankt

greatz

de windows 2000 cdrom is bootable, even in bios je rom speler als first boot instellen en de aanwijzingen volgen.

dit heb ik al eens geprobeerd. maar dat neemt die niet. ik heb hem al als eerste gezet in de bios maar blijft dezelfde fout geven. hij strat de cd-rom niet

Hoi !

Je kunt gewoon opstarten vanaf de Win2k-CD, kiezen, voor Windows installeren, dan de bestaande partitie waar Windows op stond verwijderen, daar opnieuw Windows op installeren.

Wel even je CD?DVD-speler als eerste in de opstartvolgorde plaatsen in je BIOS.

Wil je, om wat voor reden dan ook, opstarten van een flop kijk dan eens hier: www.bootdisk.com;

Greetz,

Harry.

Hoi !

Je kunt gewoon opstarten vanaf de Win2k-CD, kiezen, voor Windows installeren, dan de bestaande partitie waar Windows op stond verwijderen, daar opnieuw Windows op installeren.

Wel even je CD?DVD-speler als eerste in de opstartvolgorde plaatsen in je BIOS.

Wil je, om wat voor reden dan ook, opstarten van een flop kijk dan eens hier: www.bootdisk.com;

Greetz,

Harry.

dit heb ik al geprobeerd maar van een cd-rom start hij niet op. en geeft ook geen setup weer drm dat ik er een beetje mee vast zit.

Hoi !

Dan gebruik je evt. de 4 opstartfloppy'sdie je kunt downloaden via de link in mijn vorige post, of gebruik een Win98-flop. partitoneer en formatteer, en start op via Ds-commando's.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Dan gebruik je evt. de 4 opstartfloppy'sdie je kunt downloaden via de link in mijn vorige post, of gebruik een Win98-flop. partitoneer en formatteer, en start op via Ds-commando's.

Greetz,

Harry.

ik moet nu opstarten via msdos partitie of zoiets en daarachter staat dan A:\>
wat moet ik hierbij doen??

als ik een 98 erop zet kan ik upgraden tot xp.
want de xp cd-rom pakt hij niet
drm wou ik proberen met win 98
maar die krijg ik ook niet geinstalleerd.
want ik moet een msdos opstartpartitie maken en ik weet niet hoe dit moet.

Tja, is het dan niet handiger om eerst aan een opstartbare volledige XP SP2 cd te komen en de cdrom drive te kontroleren in een andere pc om zeker te weten of die het doet?

Met een 98SE opstartschijf en cd ondersteuning.
Vanaf de A: prompt fdisk /mbr uitvoeren, rebooten, dan met fdisk de NON DOS partities verwijderen, nieuwe aanmaken, rebooten, dan format C: uitvoeren, 98 cd erin en de E: intrommelen, enteren en setup intrommelen en enteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan