Windows XP is beveiligd met een wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Ik erfde een computer waarop Windows beveiligd is door een wachtwoord. Bij het opstarten van de PC en na het klikken op de foto van de gebruiker (ook de enige gebruiker) wordt een wachtwoord gevraagd.. Echter, niemand kent dat wachtwoord.
Kan iemand mij zeggen hoe ik dat wachtwoord kan omzeilen of is dat onmogelijk?

Ik meende reeds op dit forum een tip te hebben gelezen: nl. de batterij minstens 24 uur verwijderen. Helaas, dat lukt niet. Andere tips kan ik op het forum niet vinden maar misschien staan er reeds op. Dan graag een link daarnaartoe.

Als je een windows CD hebt zou je hem eventueel kunnen formatteren en dan de windows opnieuw installeren het is niet egt veel werk als je het wilt doen dan leg ik je eventueel uit hoe je dat het beste kunt doen;)

Kijk even hier, waarbij de gebruikersnaam "Administrator" natuurlijk vervangen moet worden door de gebruikersnaam waar jij het over hebt.

Heb je overigens het wachtwoord van Administrator, dan kun je (in Veilige modus in XP) het wachtwoord resetten van de gebruikersnaam waar je nu het wachtwoord niet van hebt.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
mocht dat niet lukken dan raad ik je (jaja komt ie weer) ERD Commander aan. Als je deze bootable cd hebt opgestart, kun je locksmith gebruiken om van elk account het wachtwoord te resetten.

Formatteren kan niet omdat wij vermoeden dat er zaken staan die wij nodig hebben. Het gaat immers over een erfenis.

Zou ik een nieuwe versie van Windows XP kunnen installeren over de bestaande zonder dat de map documenten verwijderd word. Ik vermoed dat die map "mijn documenten" ook op de C-partitie staat samen met het besturingssysteem. Waarschijnlijk kan dat niet!!

Lees dit even en ook de aangedragen oplossingen.

Overigens kun je wel een installatie op een andere partitie zetten en eigenaar worden van al die mappen, of de schijf in een andere pc erbij hangen, kun je er ook bij.

als je home hebt kun je 2keer alt ctrl del 8ter elkaar indruken (snel)
dan kun je intype gast en dan kun je op de computer zelf ;)
en kun je de met cmd de boel hacken ;) (ik noem met maar ff zo)

Lees dit even en ook de aangedragen oplossingen.

Overigens kun je wel een installatie op een andere partitie zetten en eigenaar worden van al die mappen, of de schijf in een andere pc erbij hangen, kun je er ook bij.

We hebben het probleem laten rusten! Nu echter moeten we ermee verder doen!

Al ik echter het bovenstaande lees, dan zijn er (o.a.) volgende 2 manieren om ons probleem op te lossen

1. Een (andere) versie van XP installeren op een andere partitie van de harde schijf. Echter, hoe worden we dan eigenaar van die mappen of is dat makkelijk op te lossen?
2. De harde schijf uit de PC halen en die koppelen aan ander PC zodat die gezien wordt als externe harde schijf.

Heb ik het juist voor?

We hebben het probleem laten rusten! Nu echter moeten we ermee verder doen!

Al ik echter het bovenstaande lees, dan zijn er (o.a.) volgende 2 manieren om ons probleem op te lossen

1. Een (andere) versie van XP installeren op een andere partitie van de harde schijf. Echter, hoe worden we dan eigenaar van die mappen of is dat makkelijk op te lossen?
2. De harde schijf uit de PC halen en die koppelen aan ander PC zodat die gezien wordt als externe harde schijf.

Heb ik het juist voor?

:thumb:
http://support.microsoft.com/kb/308421/nl

Waarom niet gewoon in veilige modus als admin inloggen en dan het pasword van user veranderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan