Nieuwe computer of Xp opnieuw instaleren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

xxbredaxx

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2007
Ik zit met een probleem namelijk: mijn computer is ontzettend traag.
Ik heb nog 67GB vrij geheugen op mijn C-schijf, en 9GB gebruikt, dus in totaal ongeveer 76GB geheugen.
Nu heb ik al meerdere malen gedefragmeteerd en schijfopruiming gedaan, mijn C-schijf opgeschoond en ik ben van virusscanner veranderd (van NORMAN naar AVG), maar niks helpt.....

Nu kan het ook liggen aan het feit dat de computer toch 3 jaar oud is en 1.5 jaar intensief gebruikt, maar opzich zou een computer toch langer mee moeten gaan??
Als ik bij taakbeheer kijk staan er heel veel dingen die ik niet kan verklaren, maar die nemen niet meer dan 2Mb virtuele geheugen in...

Moet ik nu misschien Xp home edition opnieuw instaleren en zo ja, is schijf C dan weer helemaaaaal schoon?? Is er iets anders dat ik moet doen om mijn computer sneller te maken? Of is er misschien sprake van slijtage en is het beter een nieuwe computer te kopen??

David\

Huh?? verkeerde categorie hoe verplaats ik hem???

Laatst bewerkt:
ik zou nu die pc opnieuw installeren en ja als je formateerd is je c: schijf helemaal schoon en is je windows weer fris
handleing windows installeren in 10 stappen hier te vinden
http://www.windowscorner.com/

succes

Je zou toch wat duidelijker en specifieker moeten zijn .....

Ik denk ook dat je niet helemaal begrijpt wat er nu met 'vrij heugen', virtueel geheugen e.d. wordt bedoeld.

De schijfruimte die je hebt is voldoende.
Het virtuele geheugen zegt niets over het werkgeheugen ofwel RAM dat - fysiek dus - in je pc aanwezig is.
En juist dit laatste is onder andere belangrijk voor de snelheid waarmee je pc werkt.

Daarnaast is de omvang aan virtueel geheugen dat is gereserveerd belangrijk, maar ook daarover vertel je niets.

Kortom je vraagt eigenlijk om een advies dat op basis van de door jou verstrekte gegevens niet te geven is!

Gelijk heb je puppie ....
en hij geeft opnieuw geen antwoord op essentiële vragen die nodig zijn om een goede reactie te kunnen geven. Zie zijn vorige thread waar MrMusic vragen van gelijke strekking stelde en waarop hij ook daar niet fatsoenlijk heeft gereageerd
Volgens mij verveelt die vraagsteller uit Breda zich stierlijk ......
Ik meld me dus maar af voor dit item ... :evil:

Laatst bewerkt:
srry maar ik heb helemaal geen verstand van computer schijven, en daarom vraag ik hier om hulp, dus zit me alsjebliefd niet af te zijken
is het dus slim om xp opnieuw te instaleren?

Hallo

Zo nu en dan uw o.s. opnieuw installeren kan nooit geen kwaad .

Neem uiteraard een "backup" v/d voor u belangrijke data.

Mits deze p.c. al een tijdje "intensief is gebruikt" , zou ik deze persoonlijk ook eens volledig stofvrij maken.

Vind het wel tof hoe je op de reacties van uw vraag reageerd.... "dus zit me alsjebliefd niet af te zijken , >zeiken< "

Peter

dankje :p

ik zit nu te kijken op windowscorner.com en daar staat dat ik ook een backup moet maken van mijn "drivers"
ik begrijp dat dit een soort besturingsprogramma's zijn voor audio, videokaart etc??
zou dat dan voor mijn audio: AC 97 Sound Effect kunnen zijn?
En wat voor andere drivers moet ik dan bewaren en hoe kan ik erachterkomen welke drivers ik gebruik??
Audio..
Videokaart..
.....????

ik lees ondertussen rustig verder in de 48 bladzijden beslaande stappenplan om je xp te herinstalleren:thumb:

EDIT: Ik kijk nu bij Mijn Computer; Eigenschappen; Hardware; Apparaatbeheer;;;
Zie ik nu mijn drivers? Zo ja, dit zijn er heel veel, dus hoe kan ik die allemaal op een externe hardeschijf (hierop ga ik mijn backups plaatsen) zetten?? *Ondertussen weer een stukje verder en ben erachter dat Xp de meeste drivers op de instalatie cd heeft staan... Deze hoef ik dus niet te backuppen maar kan ik later downloaden??

EDIT2: En wat doe ik met mijn Program Files? ik snap niet wat daar allemaal staat, maar het lijkt mij ook iets te maken te hebben met de instellingen van het een of ander.. << Nog steeds geen oplossing

Laatst bewerkt:
Moet ik nu misschien Xp home edition opnieuw instaleren en zo ja, is schijf C dan weer helemaaaaal schoon?? Is er iets anders dat ik moet doen om mijn computer sneller te maken? Of is er misschien sprake van slijtage en is het beter een nieuwe computer te kopen??

David\

Huh?? verkeerde categorie hoe verplaats ik hem???

Gewoon opnieuw installeren, in plaats van een nieuwe computer kopen. Hier werkt nog een machine uit 1998 met daarop WindowsXP prof en die loopt als een zonnetje. :)

dankje :p

ik zit nu te kijken op windowscorner.com en daar staat dat ik ook een backup moet maken van mijn "drivers"
ik begrijp dat dit een soort besturingsprogramma's zijn voor audio, videokaart etc??
zou dat dan voor mijn audio: AC 97 Sound Effect kunnen zijn?
En wat voor andere drivers moet ik dan bewaren en hoe kan ik erachterkomen welke drivers ik gebruik??
Audio..
Videokaart..
.....????

ik lees ondertussen rustig verder in de 48 bladzijden beslaande stappenplan om je xp te herinstalleren:thumb:

EDIT: Ik kijk nu bij Mijn Computer; Eigenschappen; Hardware; Apparaatbeheer;;;
Zie ik nu mijn drivers? Zo ja, dit zijn er heel veel, dus hoe kan ik die allemaal op een externe hardeschijf (hierop ga ik mijn backups plaatsen) zetten?? *Ondertussen weer een stukje verder en ben erachter dat Xp de meeste drivers op de instalatie cd heeft staan... Deze hoef ik dus niet te backuppen maar kan ik later downloaden??

EDIT2: En wat doe ik met mijn Program Files? ik snap niet wat daar allemaal staat, maar het lijkt mij ook iets te maken te hebben met de instellingen van het een of ander.. << Nog steeds geen oplossing

Tja, je moet gewoon de boel formatteren en daarbij alleen backups maken van je belangrijkste mappen (meestal Mijn Documenten en alles wat erin staat) voor de rest kun je niet zomaar gaan installeren en de boel weer opfrissen, het is of alles of niets en niet een beetje goed maken.

Als het goed is, dan heb je bij je comp driverschijven gehad (cd's), eerst de format erover heen, dan je WindowsXP schijf erin (geen kopie graag van een ander, want die krijg je niet meer geactiveerd als het een illegale versie is) na de windows installatie, je driver cd voor je moederbord erin en zo bouw je hem op. Helaas zul je al je programma's opnieuw erop moeten zetten, want dat alles is verloren gegaan tijden de format van je drive, ga met die puinhoop die jij heb (volgens eigenwoorden) geen herstel installatie doen, want dat lost weinig tot niets op. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan