Laptop voor studie en stage in buitenland

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicole86

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 okt 2007
Hallo lieve mensen,

In januari ga ik voor anderhalf jaar naar het buitenland, verschillende plaatsen in Azie, studeren en stage lopen. Hiervoor ben ik op zoek naar een draagbare laptop (zowiezo kleiner dan 14inch), die redelijk snel werkt, waarop ik mijn vele verslagen/presentaties ed. kan maken. Verder zal ik er veel mee internetten (o.a. msn), foto's opzetten, muziek luisteren, films kijken enz. Ik ben geen gamefreak, dus ik game er niet op. En ik wil er max. €1000 aan uitgeven.

Dit zal mijn eerste laptop/notebook aanschaf ooit zijn, dus ik heb er echt heel weinig verstand van. Dus mijn vraag is, waar moet ik op letten bij een aanschaf van een laptop, die aansluit bij mijn bovengenoemde eisen?

Nou ik heb dus die 12" xni720 van XXODD in een krantje gezien, maar dan vraag ik me af "is deze wel geschikt voor mij?". Ik moet wel zeggen dat deze er zeer aantrekkelijk uitziet qua design en prijs. Maar al die andere gegevens :confused:, zoals je kan kiezen tussen Intel Core2 Duo en Centrino Duo, welke sluit dan het best aan bij? En hoe is de kwaliteit van deze XXODD, want zelf ben ik erg onbekend met dit merk (zou deze het 1,5 jaar aankunnen in het buitenland?). Als jullie nog andere aanraders of suggesties of i.d. hebben... PLEASE!

Nou, alvast heel erg bedankt voor jullie tijd en hulp! :o

Nicole

ik ga even voor je kijken, heb je toevallig dit bericht ook op tweakers geplaatst?
kwam het net tegen.

ik heb wat gevonden alleen jammer dat er maar 1 gig ram geheugen in zit.
http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/xpsnb_m1330?c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs

je kan hem aanpassen zodat er wel 2 gig ram geheugen inzit.

hier heb ik er een met 2 gig intern geheugen iets over je max. prijs maar dan heb je gelijk vista er op TravelMate 6292-102G16N typ maar in op google

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor jullie reacties.

Hey Headshot, nee ik heb alleen hier deze vraag geplaatst. Maar wow, jij bent me redder, die Dell XPS M1330 is echt superr, ik denk dat ik die ga aanschaffen! Maar dan nog een vraag, weet je misschien waar ik deze dan kan halen (dus verkooppunt - liefst in de buurt van Amsterdam of Utrecht, ipv via het internet), omdat ik het liever eerst in het ´echt´ wil zien etc. Andere reden is dat ik zelf nog nooit via het internet dingen heb aangeschaft, en bang ben dat er iets verkeerds gaat, of dat ik er straks na aankoop toch spijt van ga krijgen.

Nogmaals, erg bedankt!

Hallo lieve mensen,

In januari ga ik voor anderhalf jaar naar het buitenland, verschillende plaatsen in Azie, studeren en stage lopen. Hiervoor ben ik op zoek naar een draagbare laptop (zowiezo kleiner dan 14inch), die redelijk snel werkt, waarop ik mijn vele verslagen/presentaties ed. kan maken. Verder zal ik er veel mee internetten (o.a. msn), foto's opzetten, muziek luisteren, films kijken enz. Ik ben geen gamefreak, dus ik game er niet op. En ik wil er max. €1000 aan uitgeven.

Dit zal mijn eerste laptop/notebook aanschaf ooit zijn, dus ik heb er echt heel weinig verstand van. Dus mijn vraag is, waar moet ik op letten bij een aanschaf van een laptop, die aansluit bij mijn bovengenoemde eisen?

Nou ik heb dus die 12" xni720 van XXODD in een krantje gezien, maar dan vraag ik me af "is deze wel geschikt voor mij?". Ik moet wel zeggen dat deze er zeer aantrekkelijk uitziet qua design en prijs. Maar al die andere gegevens :confused:, zoals je kan kiezen tussen Intel Core2 Duo en Centrino Duo, welke sluit dan het best aan bij? En hoe is de kwaliteit van deze XXODD, want zelf ben ik erg onbekend met dit merk (zou deze het 1,5 jaar aankunnen in het buitenland?). Als jullie nog andere aanraders of suggesties of i.d. hebben... PLEASE!

Nou, alvast heel erg bedankt voor jullie tijd en hulp! :o

Nicole

XXodd is volgens mij een goede laptop voor zijn prijs. Voor jou doeleinden zou ik gewoon voor de dual core gaan en 2 gb geheugen.

Ga er wel vanuit als een laptop mee neemt dat hij zou kunnen beschadigen, zorg dus voor een goede tas en wees er zuinig op. Ik weet niet of in Azie ook een service centra zit van welk merk dan ook.

Als ik zou moeten kiezen tussen een Dell en XXod dan zou het iig geen Dell worden, maar ja das persoonlijk

Suc6 met je keuze en veel plezier met je stage in het buitenland

Haakmeer, bedankt voor je reactie. Zeker dat ik er voorichtig en zuinig mee om zal gaan. Maar wat is je ervaring met Dell dan, als ik vragen mag? Nu begin ik weer te twijfelen, want ik dacht dat Dell wel een van de betere merken is.

Haakmeer, bedankt voor je reactie. Zeker dat ik er voorichtig en zuinig mee om zal gaan. Maar wat is je ervaring met Dell dan, als ik vragen mag? Nu begin ik weer te twijfelen, want ik dacht dat Dell wel een van de betere merken is.

mijn ervaring is veel problemen en altijd terug moeten naar Dell voor ondersteuning.

Bij een "gewone" computer winkel is een snelle blik heel vaak voldoende, Je krijgt in de meeste gevallen snel service.

Ook een nadeel van Dell is dat je intern niets mag wijzigen extra hardware toevoegen bv (volgens mij).

En persoonlijk, ik kijk eerst liever rond voordat ik iets koop, via een folder of de internet kan het altijd tegenvallen.
Een goede computerwinkel kan je ook beter adviseren van wat je echt nodig hebt.

Misschien nog een tip.
Neem een extra voeding mee naar het buitenland, als je je eigen een keer kwijt bent, bv van hotel naar hotel (op vakantie oid) en je hebt perongeluk je voeding vergeten, dan is het na een paar uur einde verhaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan