Stroomindicator Nvidia

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hinko

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2002
Hallo allen,

Ik heb recent een andere videokaart gekocht.
Sinds de grafische kaart in de computer zit, geeft hij een schermpje van Nvidia dat de GPU niet genoeg stroom krijgt. En dat de prestaties omlaag worden gezet.

Even kort mijn hardware:
Moederbord: Asus A7v8x-x
Processor: AMD Athlon 3000+
Videokaart: NVIDIA Geforce 7300 GS
Voeding:Coolermaster Extreme Power 430W

Het lijkt mij toch sterk dat het echt aan de voeding ligt. Op internet las ik al berichten over een mogelijk apart stroomstekkertje, maar dat is bij mijn videokaart niet aanwezig.

Wie weet een oplossing ?
Alvast bedankt!

Je noemt niet hoeveel harde schijven je in het systeem hebt, en ook niet hoeveel USB of Firewire apparaten je aan de computer hebt aangesloten (denk aan externe harde schijven, ipod's die opladen vanaf de USB poorten etc).

Al deze zaken kunnen stroom vragen, en dus zou die voeding van je best wel eens niet goed genoeg kunnen zijn.

Overigens zag ik een afbeelding van een 7300 gs bij Alternate (link), en daar lijkt geen extra voedingskabeltje voor nodig te zijn, maar ik kan niet beoordelen of dat bij jouw merk/type daaromtrent vereist. Van die grafische kaart bij Alternate wordt beweerd dat die maximaal 32 watt gebruikt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Je noemt niet hoeveel harde schijven je in het systeem hebt, en ook niet hoeveel USB of Firewire apparaten je aan de computer hebt aangesloten (denk aan externe harde schijven, ipod's die opladen vanaf de USB poorten etc).

Al deze zaken kunnen stroom vragen, en dus zou die voeding van je best wel eens niet goed genoeg kunnen zijn.

Overigens zag ik een afbeelding van een 7300 gs bij Alternate (link), en daar lijkt geen extra voedingskabeltje voor nodig te zijn, maar ik kan niet beoordelen of dat bij jouw merk/type daaromtrent vereist. Van die grafische kaart bij Alternate wordt beweerd dat die maximaal 32 watt gebruikt.

Tijs.

Bedankt voor je reactie.
Om precies te zijn, ik heb deze kaart gekocht:
http://www.informatique.nl/cgi-bin/iqshop.cgi?M=I&A=122430

En je hebt gelijk, ik had meer moeten vertellen:

Ik heb 6 USB poorten (waarvan 2 Front)
Hard Disks:
Seagate Barracuda 7200.7 120 GB 7200 RPM, 8 MB cache
Maxtor DiamondMax Plus 9 80 GB 7200 RPM, 2 MB cache
Verder heb ik op de USB poort het volgende aangesloten:
Webcam
Logitech Media Keyboard Elite
Bureaulader DSS-25 SonyEricsson

En inderdaad er hoort volgens mij ook geen stroomkabeltje bij.
Ik draai trouwens op een resolutie van 1280X1024.
Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft.
alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan