Taakbalk Rolmenu Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

GRLove

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2007
Hallo,
mijn probleem is dat wanneer ik net opgestart ben en ik wil een programma afsluiten door met rechts te klikken op dat programma in de taakbalk dan blijft zie je een rolmenu en als ik dan afsluiten klik (of een andere optie) dan blijft hetgene wat verlicht word door mijn cursor in beeld staan. ik krijg dit niet anders weg als mijn pc opnieuw opstarten. ik heb vanalles al geprobeerd er op klikken zorgen dat een ander menu er overheen rolt mijn laptop even dichtklappen zodat het beeld uit gaat maar niks anders als rebooten werkt zelfs niet in hibernate gaan wanneer ik uit hybernate kom sttat het er nog steeds.
ik heb dit elke keer maar 1 keer het is niet zo dat na een dag werken mijn taakbalk volledig verduisterd is door deze balkjes alleen het is wel hyper irritant.
heeft iemand hier een oplossing voor???
mvg
Gerlof

Beeindig je programma's via CTRL + ALT + DELETE dan zie je de programma's die open staan, dan klik je op dat programma ( Athans die tekst die in je CTRL ALT delete staan > rechtermuisknop erop > ga naar processen ( gaat ie naar de processen van dat programma > dan doe je proces beeindigen

Beeindig je programma's via CTRL + ALT + DELETE dan zie je de programma's die open staan, dan klik je op dat programma ( Athans die tekst die in je CTRL ALT delete staan > rechtermuisknop erop > ga naar processen ( gaat ie naar de processen van dat programma > dan doe je proces beeindigen

:confused: wat heb ik hier aan??? ik wil gewoon mijn programma's normaal kunnen sluiten in mijn taakbalk niet altijd op CTRL ALT DEL moeten drukken en dan mijn programma in die lijst met processen op gaan zoeken...
het is trouwens niet alleen bij het beeindigen van mijn programma's maar ook als ik wil maximaliseren, minimaliseren oid het is maar 1 balkje van 8 bij 35 mm maar het is wel "alway's on top"
ik heb ook al geprobeerd om explorer.exe terminaten en opnieuw starten tot nu toe werkt niks... :(

ik weet niet wat heb je al allemaal gecheckt , Probeer te kijken of je wat in je bios kan verbeteren , register, updates misschien , volume controle noem maar op

kijk effe bij uitvoeren > msconfig of dat je overbodige processen heb bij het opstarten

:shocked: me bios??? zit ik zover in de **** dan??? :eek: verder doe ik regelmatig een update defragmenteren register uitmesten en onnodige programma's volledig verwijderen en uit me opstartlijst halen me pc start hyper snel op en loopt verder als een rocket-train!
alleen dat verpiepte stomme balkje [X Close Alt+F4]

Heb geen kant en klare oplossing maar je zou kunnen beginnen mat de drivers te herinstalleren voor je grafische kaart, de videokaartdrivers zijn soms een combinatie met de chipsetdrivers bij een onboard grafische kaart.

Heb je een onboard of een losse insteekkaart?

Heeft dat geen zin, kun je nog wat registerinstellingen op standaard zetten, kijk hier bij de T van taskbar voor de eventuele oplossingen.

ik heb een laptop met een ati radeon mobility x1450
drivers hiervoor zijn hyper moeilijk te vinden :(
MAAR!!! nu eerst naar de bios!!! :p :thumb:

En wat ga je in de bios doen dan?:o

En welke laptop is het? merk en type zou handig zijn, heb je overigens geen driver cd, dan?

Ik zou netjes van de Bios afblijven.
Wat Lange Pier vraagt.

Type laptop en wat voor videokaart.
Kunnen we je helpen met de juiste driver.
Want ik denk dat je daarme al verholpen bent van dit probleem.

Wat lange pier zegt is ook een goed idee !! probeer eerst die effe
reinstal al je drivers, maarja je pc kan hierdoor trager gaan lopen. Omdat je windows al gebruikt heb.Je moet namerlijk drivers gelijk na de instalatie van xp instaleren, zeggen de meeste mensen ben het hier deels met eens , maarja drivers kan je downloaden op :
http://www.majorgeeks.com/
http://canirunit.com/
Moet je pc laten testen op een hoog niveau kwa spellen zoals cod 4 dan ziet ie waarschijnlijk dat er aantal nieuwe drivers zijn.

En wat ga je in de bios doen dan?:o

En welke laptop is het? merk en type zou handig zijn, heb je overigens geen driver cd, dan?

Wat ik in de bios ga doen??? Filmpie kijken natuurlijk!!! :D
Sander d8 tog niet serieus dat ik aan me bios ga lopen knutselen voor dit probleempje als ik alleen hem erover gehoord heb? :p (not personaly mate)

Verder heb ik een Asus A7Cc met:
Intel Core Duo 2 T5600 1.83 gHz,
2048 MB ram,
Ati Mobility Radeon X1450 256 MB
Windows XP Pro (oorspronkelijk Vista alleen dan herkent hij mijn DVD-brander niet als ik mijn printer installeer :confused:)
DirectX 9.0 (staat hier vreemd ik zou zweren dat ik 10 heb gedownload)
Verder zie bijlage
Heb er ook effe een screenshot bijgedaan van mijn bureaublad met mijn "problemo" te zien

Bijlagen

• Report.txt
    Report.txt
    48,8 KB · Weergaven: 21
  • Clipboard01.jpg
    Clipboard01.jpg
    99,1 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Direct X 10 kan officieel zo ie zo niet in XP.
Windows XP ondersteund Direct X 9 en niet hoger.
Voor Direct X 10 zul je vista moeten draaien, maar is echt niet de moeite waard op het moment.

Hier de link voor je videokaart: Klik hier
Installeer deze eens even opnieuw.
Werkt dit nog niet probeer het gewoon vanaf de http://ati.amd.com website.

Wil je alle drivers voor de zekerheid nalopen (let op! alleen als je weet wat je doet): Linkje Even zoeken op je type laptop en je hebt alle drivers bij de hand.

Succes :thumb:

Ojeej!
Bij de eerste link krijg ik een maagdelijk wit scherm met "Service Unavailable" :eek:
Verder kan ik op de Ati site geen driver vinden voor mijn video kaart wel voor de X1400 enzo maar geen een voor de X1450
Verder heb ik na opnieuw mijn laptop te installeren al mijn drivers van die laatste link verkregen als je je laptop registreerd word je daar netjes automatisch doorverwezen naar de correcte pagina voor jouw laptop ik heb trouwens alleen de driver voor mijn kaart geinstalleerd en geen CCC (die site van asus is wel TRAAG!!! (tip neem de japanse mirror :D))

Laatst bewerkt:
Ojeej!
Bij de eerste link krijg ik een maagdelijk wit scherm met "Service Unavailable" :eek:
Verder kan ik op de Ati site geen driver vinden voor mijn video kaart wel voor de X1400 enzo maar geen een voor de X1450
Verder heb ik na opnieuw mijn laptop te installeren al mijn drivers van die laatste link verkregen als je je laptop registreerd word je daar netjes automatisch doorverwezen naar de correcte pagina voor jouw laptop ik heb trouwens alleen de driver voor mijn kaart geinstalleerd en geen CCC (die site van asus is wel TRAAG!!! (tip neem de japanse mirror :D))

O kijk! die eerste link doet het nu wel na 2 keer proberen :thumb: ben bezig met downen

Euh... :o
Ik ben bang... dat de installatie van mijn driver is vastgelopen... :o
Hij toont nu een schermpje met "ATI Parental Control & Encoder"
"Please wait while Windows configures ATI Parental Control & Encoder"
Lijkt wel de installatie van mijn pinnacle usb stick :confused:

O en nu ik de installatie heb afgebroken en opnieuw start geeft hij :
1607: unable to install installshield scripting runtime
hmmm zal dit komen omdat ik eerst opnieuw moet opstarten???

Ik denk dat ik nu alles ongeveer heb geinstalleerd alleen moet ik dan wel her proces van die ATI Parental Control & Encoder terminaten heb dus nu wel CCC op me lappie maja... ik zal kijken of het nu terug komt... Eerst slapen... Morgen half 9 college... Zucht...
LANG LEVE DE KOFFIE :p

Laatst bewerkt:
Tot nu toe nog wel! Many thnxs!!!
Zodra ik het weer krijg horen jullie het wel ;)
op naar mijn volgende vraag over mijn pinnacle :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan