Problemen rond nieuwe AGP-kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

CaptainCavemaNL

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2007
Onlangs een hardware-update gedaan, omdat ik toch nog even vooruit wilde met deze PC.

Dit zijn de specificaties:

Kast: QF50D
Moederbord: ASROCK 775i6G
Processor: Intel Celeron D 2,6 Ghz
Werkgeheugen: 1536 MB DDR
Harde schijf: Hitachi 7K250 80 GB
Videokaart: ATI Radeon 1950 Pro
Besturingssysteem: Win XP Home OEM SP2b NL
DVD-speler: AOPEN
Voeding: Coolerfan 430 Watt

Nu heb ik nog steeds problemen met mijn PC, ondanks een nieuwe voeding. Het scherm flikkert in-game, niet met de standaard applicaties. Verder loopt het geheel vast als ik een game speel, dan hapert ook het geluid.

Voorheen kreeg ik dan in-game het signaal 'No signal', de videokaart viel dan weg, omdat ik er een voeding op had staan van 350 watt.

Verder heb ik de nieuwste driver op de graka al geïnstalleerd; de 7.10. De 7.7 schijnt minder problemen te hebben, misschien die eens installeren.

Wat zou nog meer het probleem, en -nog belangrijker- de oplossing hiervoor kunnen zijn?

Lijkt toch een probleem met de voeding. 430W is op het randje en het merk Coolerfan nog nooit van gehoord. Wat kostte die voeding?
Want wanneer het een goedkoop speelgoed=ding is en geen A-merk, dan zal het daar wel aan liggen.

Toch wel? Hm... ik heb deze voeding gisteren van iemand overgenomen, voor 40 euro. Een hoeveel watt-voeding raad jij dan aan?

Na wat gegoogled te hebben zie ik dat meerderen dit probleem hebben, en dat het probleem ten grondslag kan liggen aan een aantal oorzaken;
- Drivers; ik heb nu de 7.10 geïnstalleerd, zal vandaag de 7.7 nog eens proberen
- Koeling; toch heb ik 3 fans in mijn kast zitten
- ATI Tool; zal ook deze vandaag eens installeren en meteen de temps. testen

Zeggen deze screenshots jullie iets? Aan de software lijkt het niet te liggen; laatste drivers etc.

untitled3.jpg

Net voor de crash:
untitled4.jpg

Ik zie in dat plaatje bij Speeffan wel staan bij de 12V dat je maar 9V hebt,
dus toch de voeding???

Download en installeer het gratis PC Wizard: http://www.cpuid.com/pcwizard.php

Dan kun je alles aflezen wat je wilt en nog veel meer, maar ik denk dat vooral je voedingslijnen belangrijk zijn!

Laatst bewerkt:
Zijn alle lijnen dan 9V, of kan het ook zijn dat een 4-pins lijn 12V is? Dan plug ik er een adapter aan ;)

In PC Wizard al je lijnen al nagekeken dan??

En eh, mocht inderdaad blijken dat je voeding brak is, koop dan een goede andere en ga niet zitten klooien!

Ah... :) Welke voeding zou dan wel naar behoren moeten functioneren? Moet ik bij aankoop nog ergens op letten o.i.d.? Sowieso 450 watt?

Coolermaster is iets heel anders dan Coolerfan wat je eerst zei en in principe een goed merk maar... de afgelezen waardes zijn gewoon niet goed en ik begreep dat je de voeding 2e hands van iemand hebt overgenomen....

Coolermaster is iets heel anders dan Coolerfan wat je eerst zei en in principe een goed merk maar... de afgelezen waardes zijn gewoon niet goed en ik begreep dat je de voeding 2e hands van iemand hebt overgenomen....

Ik zal vanavond nog eens een screenshot nemen, de temperaturen schommelen nu rond de 40.

De voeding is inderdaad tweedehands, maar door de oude eigenaar nog geen 2 dagen gebruikt.

Hét probleem is volgens jou dus de voeding? Niet dat ik nu een voeding ga kopen en er dan achterkom dat ik nieuwe coolers nodig heb o.i.d. ;)

Ja kijk, dat is altijd het probleem met dit soort zaken.

Jij geeft een aantal problemen aan met je PC.

De temperaturen die je hier post lijkt niets mis mee.

De voltages die je hier post zijn sowieso niet goed, nog geen 9 volt waar het 12 volt hoort te zien. Die voeding is dus duidelijk niet goed.
Helaas kan ik geen GARANTIE geven dat na het aanschaffen van een nieuwe voeding je problemen opgelost zijn.
Ik kan je echter wel verzekeren dat een nieuwe voeding geen weggegooid geld is, dan deze is gewoon niet goed dus en de kans is groot dat daarmee ook je problemen opgelost zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan