if else in query

• Onderwerp starter Onderwerp starter wake
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wake

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2007
hallo,

ik zit met het volgende probleem, ik moet een lijst uitprinten van alle bezoeken die geweest zijn. ik heb een prijs per leerling en een groepsgrootte.. hieraan hangt een minimum bedrag aan vast

nou heb ik een query gemaakt, die een totaal uit rekend (groepsgrootte * prijsperleerling)
als dat kleiner is dan mijn minimumbedrag moet hij het minimumbedrag laten zien. Gaat dit in een query? mij lukt het niet iig

ik zou het ook in het rapport in VBA kunnen doen maar dan zegt hij kan velt niet bijwerken(het velt waar het totaal moet komen staan..)

kan iemand mij opweg helpen? moet ik dit in de query regelen of moet dit in het rapport zelf?

Bijvoorbaad dank

groetjes bo:)

In een query kun je de iif() functie gebruiken.
Even zoeken in de access help en je krijgt genoeg voorbeelden hoe je die moet toepassen.

ik krijg dat iff niet aan het werk, en kan niks vinden in de helpfuctie(die doet iig raar:S:S)

maaruh
ik heb velt [prijspl] en velt [groepsgrootte] en velt [minimum]

nou moet hij dus zegmaar zoiets doen:

SELECT naam, groep, groepsgrootte, iff(([prijspl]*[groepsgrootte])<[minimum],[minimum], [prijspl]*[groepsgrootte]) as totaal

hij moet dus kijken of de totale prijs (prijs per leerling maal groepsgrootte) kleiner is dan het minimum bedrag, dan moet hij het minimum bedrag returnen anders het totaal..

hij geeft de foutmelding: expressie bevat een ongedefineerde functie iff.

hoe kan ik dit fixe dan?

het lijkt op 1 of andere manier dat hij de iff functie niet herkend.. hij geeft namelijk deze foutmelding:
"De expressie bevat een ongedefinieerde functie iff."

en ik heb het ook nog geprobeert op mn laptop.. daar staat office access 2003 op en die geeft dezelfde foutmelding..

hoe kan ik dit oplossen?

Hoe ziet je volledige query eruit? Het complete SQL statement dus.
Of post je database even (zippen niet rarren) en geef aan welke query het betreft.

IIF versus IFF

iff functie bestaat niet in Access. Die moet je zelf maken.
gebruik de iif functie als je die bedoelt.

IIF staat voor immediate If

iff functie bestaat niet in Access. Die moet je zelf maken.
gebruik de iif functie als je die bedoelt.

IIF staat voor immediate If

jah uhhmm maar nou weet ik nog niet hoe ik het moet oplossen..

en.. bartuls, ik kan de database niet posten want het is een hele ingewikkelde grote database waar veel vertrouwlijke informatie instaat.. t ligt iig niet aan hoe de iff functie is getypt maar gewoon dat hij die functie helemaal niet kent.

maar voglemsij heb ik leren lezen:p

i i f..... ipv i f f

guusje toch bedankt ookal lees je dit niet meer:) maar ik vond wel dat je het niet duidelijk uit hebt gelegt..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan