Instellen account Tele2

Status
Niet open voor verdere reacties.

adiste

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2004
Ik heb een probeem. Ik ben een emailaccount opnieuw aan het aanmaken.
Nu lukt het ontvangen wel, maar het verzenden niet.
Thuis heb ik casema en zijn de instellingen zo voor elkaar maar met tele2 lukt het me niet.
Ik heb ze al gebeld maar het lijkt of ik er meer verstand van heb dan degeen die op de helpdesk zit.
Wie kan mij helpen??

Ik krijg de volgende foutmelding:
Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'tele2.nl', Server: 'smtp.tele2.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10051, Foutnummer: 0x800CCC0E

Avast bedankt

Ik heb poort 25 aangevinkt, firewall uitgezet.
Niets helpt, ik begrijp er niets van.

Ik wil mailen vanuit Microsoft Outlook Express.
Vanuit de webmail van Tele2 lukt het wel.

Ik heb nu ook hitmanpro eraf gehaald maar niets werkt.

ik heb eens op google gekeken en daar zeggen ze dat poort 25 word tegengehouden, misschien moet je bij je firewall een nieuwe poort toevoegen.

ik heb zelf ook tele2 en met dat email adres heb ik geen problemen. ik gebruik dan ook outlook, geen expres.

expres werkt samen met msn. je gebruikt expres om berichten te versturen via msn?

probeer ook eens pop3.zonnet.nl en smtp.zonnet.nl ik zit al bij tele2 toen het zeg maar nog zonnet was. deze werken ook nog

Laatst bewerkt:
Misschien een beetje dom maar hoe voeg ik een nieuwe poort toe?

ik ga ervan uit dat je windows firewall gebruikt.

start>configuratiescherm>beveiligingscentrum>windows firewall>tabblad uitzonderingen>nieuwe poort toevoegen>poort 25, naam noem je bijv outlook expres. dan oke

bij het instellen van server adress ook eens pop3 en smtp.zonnet.nl geprobeert?

Laatst bewerkt:
kan je screen maken van windows firewall venster waar jij die uitzonderingen niet kan zien?

Ik probeer een document toe te voegen maar ook dat wil niet lukken!!

je moet eerst nog op windows firewall drukken midden onderin. dan krijg je dat tabblad.
je firewall hoeft niet uit. die blijft op de achtergrond toch wel draaien.
bij uitzonderingen even die poort toevoegen. misschien nog even je outlook opnieuw opstarten en je account opnieuw aanmaken

Laatst bewerkt:
Laten we de zaken even duidelijk stellen (hopelijk zeg ik het zo goed):
- TS heeft (ergens, bijv. bij vriendin of werk) tele2. Vandaaruit kan mail naar zijn tele2 e-mailaccount ontvangen worden en ook mail verstuurd vanuit zijn tele2 e-mailaccount.
- TS heeft thuis geen tele2 maar Casema. Probeert toch te versturen onder het e-mail account van tele2. Dat gaat dus niet werken, omdat Casema alleen maar toestaat mail te versturen via hun eigen mailservers. Kortom: Versturen vanaf het Casema netwerk over een tele2 e-mail account gaat niet werken. Dus of je wel of niet een firewall op je eigen pc of router hebt heeft hier geen enkele positieve invloed.

Ik denk het zo goed samengevat te hebben? Ik laat even aan de TS en sook over of bovenstaande zou kunnen kloppen.

Tijs.

Het is wel mogelijk als je thuis casema heb, omdan tele2 in te stellen in je outlook, maar dan moet je wel de servers van tele2 gebruiken en instellen. ik denk dat het ook mogelijk is als je ergens anders ben om het te kunnen benaderen. Op werk bijv. dat je meerdere postvakken hebt.

Nu weet ik ook niet meer hoe het zit.
casema account gekoppelt aan tele2 servers of andersom? misschien moet adiste uitleggen hoe het precies in elkaar zit.

PS: maar ontvangen kan adiste wel...

Laatst bewerkt:
Ik zit bij mijn ouders op tele2, niet thuis op casema, maar bij mij werkt het altijd erg snel.

Ik heb een poort toegevoegd (25). Ik ga nu even mijn computer opnieuw opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan