Instellen account Tele2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog steeds dezelfde foutmelding. Zelfs met de nieuwe poort.
Misschien moet ik dit geval maar aan een ander overlaten die er veel meer verstand van heeft.

Het is wel mogelijk als je thuis casema heb, omdan tele2 in te stellen in je outlook, maar dan moet je wel de servers van tele2 gebruiken en instellen. ik denk dat het ook mogelijk is als je ergens anders ben om het te kunnen benaderen. Op werk bijv. dat je meerdere postvakken hebt.

Nu weet ik ook niet meer hoe het zit.
casema account gekoppelt aan tele2 servers of andersom? misschien moet adiste uitleggen hoe het precies in elkaar zit.

PS: maar ontvangen kan adiste wel...

Dat je kunt POP'en vanaf overal ter wereld is normaal, maar of het is toegestaan mail te verzenden via de tele2 smtp-servers vanaf een ander netwerk dan die van tele2 zelf, dat is al afhankelijk van tele2. Soms mag er ook mail verstuurd worden als vóór die tijd gePOP't is.

Dan is er nog beperking van poort 25 op het Casema netwerk.
Dat kan 2 kanten op:
1. Dat poort 25 naar je eigen computer is dichtgezet (wat bijna bij alle providers het geval is, zoals @home), waardoor je geen mailserver kunt draaien waarop rechtstreeks jouw mail wordt afgeleverd. Dat zou voor de TS geen probleem zijn, want die draait geen mailserver.
2. Het kan (ook) zijn dat poort 25 vanaf je eigen computer is dichtgezet. Je kunt de aflevering van je mail dan alleen via de smtp-servers van casema afhandelen. Is dat het geval dan kun je dus niet over het netwerk van casema naar de smtp-servers van tele2 komen.

Hopelijk enigszins helder verhaal. We horen wel welke beperkingen Casema en Tele2 gesteld hebben.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Als ik adiste goed begrijp, wil ze niet op een casema opgeving tele2 email instellen. adiste zit bij zijn/haar ouders en die hebben tele2. daar probeert ie dat in te stellen en als voorbeeld zegt ie, thuis heb ik casema en daar gaat wel alles vlekkeloos.

maja als ze restricties op poort 25 zetten, is leuk en aardig maar je moet toch mail kunnen verzenden.

Je kunt trouwens makkelijk testen of je vanaf Casema bij de smtp-servers van tele2 mag:

Start -> Uitvoeren -> cmd /k telnet smtp.tele2.nl 25

Krijg je niet iets terug van:
C:\Documents and Settings\tijs>telnet smtp.tele2.nl 25
Bezig met verbinding maken met smtp.tele2.nl...Kan geen verbinding met de host maken, op poort 25: De verbinding is mislukt

Als dit inderdaad fout gaat, dan kan dat liggen aan dat Casema geen verkeer over poort 25 toestaat (behalve naar hun eigen smtp-server) en/of dat Tele2 het niet toestaat om vanaf een ander netwerk naar hun smtp-servers te verbinden.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
maar dit is niet meer het geval sinds adiste bij zijn/haar ouders zit om daar tele2 te fixen en thuis heb hij/zij casema waar het gewoon werkt. volgende mij willen ze helemaal niks koppelen. 2 aparte dingen
maar het is het tog raar dat je niet kan verzenden... ookal werkt poort 25 niet, zou niet moeten kunnen

Laatst bewerkt:
Het werkt nog niet, mijn zus lukt het ook niet.
Wie heeft er nog een idee?

Heb je de test uit mijn vorige posting al uitgevoerd?: cmd /k telnet smtp.tele2.nl 25

Als die test niet slaagt, dan kun je vanaf het Casema netwerk geen mail versturen via de tele2 mailserver.

Tijs.

Ik doe dit niet vanaf casema.
Ik doe dit vanaf tele2 bij mijn ouders.

Het instellen van mijn emailaccount van casema doe ik met gemak maar uitgaande post smtp, lukt nit bij tele2

Ook op het tele2 netwerk kun je die Telnet test doen.

Werkt dat, dan is in ieder geval zeker dat de tele2 mailserver bereikbaar is.

Als op dezelfde pc e-mail versturen via mailservers van Casema werkt, dan is er ook geen firewall-programma op je computer die mailverkeer tegenhoudt.

Wat je dan kunt doen is te gaan naar http://www.watismijnip.nl
Kijk wat er staat bij Provider: en ook bij Hostname:
Staat daar ergens iets anders dan tele2, dan ipv. smtp.tele2.nl gebruik maken van smtp.providernaam.nl

Voorbeeld: Stel dat op die webpagina bij hostname staat xxxxxx.wanadoo.xxxxx
dan als uitgaande mailserver invullen: smtp.wanadoo.nl

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik krijg de volgende foutmelding:
Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'tele2.nl', Server: 'smtp.tele2.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10051, Foutnummer: 0x800CCC0E

Probeer deze instellingen:
inkomend email: pop3.versatel.nl
uitgaande email : smtp.versatel.nl

dat met versatel heb ik ook al geprobeerd, ook dit lukt niet.
Wat ik vanmiddag nog wel ga proberen is om naar http://www.watismijnip.nl te gaan.
Ik kan het nu wel doen maar dan zie ik het van mijn pc en dat is casema. Ik zal naar mijn ouders toe moeten om het daar te proberen.

Tele2 heeft gebeld (had ook een mail naar Tele2 gestuurd).
Voor de uitgaande mail moest poortnummer 587 worden ingevuld.
Nu doet' ie het.

Ik wil iedereen bedanken voor de hulp en het meedenken en bovenal het geduld!

Ik heb printsceens gemaakt van de hele emailaccount want dit gebeurd me, hoop ik, geen tweede keer meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan