draadloos van de buren

Status
Niet open voor verdere reacties.

elsjes

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2007
hi,

Heb sinds kort draadloos internet bij belgacom. Heb mijn netwerk correct geïnstalleerd en beveiligd, ingesteld om automatische verbinding mee te maken, alle onbeveiligde netwerken in de buurt geblokkeerd, en toch blijkt één van die beveiligde netwerken een sterker signaal uit te zenden zodat ik steeds op dat netwerk terrecht kom.
Hoe los ik dit op?

Het hangt een beetje van de tool ( diegene die bij je wifi kaartje geleverd is) af waar je je draadloze verbinding mee kan configurereren. Maar je kan ik de meeste tools wel aangeven dat je alleen gebruik wil maken van dat specifieke netwerk, in jou geval natuurlijk je eigen. de rest van de netwerken verwijderen uit je configuratie tool.

Dit zou normaliter voldoende moeten zijn.

succes.

hi,

Heb sinds kort draadloos internet bij belgacom. Heb mijn netwerk correct geïnstalleerd en beveiligd, ingesteld om automatische verbinding mee te maken, alle onbeveiligde netwerken in de buurt geblokkeerd, en toch blijkt één van die beveiligde netwerken een sterker signaal uit te zenden zodat ik steeds op dat netwerk terrecht kom.
Hoe los ik dit op?

Je zult je netwerk verbindingen misschien niet goed ingesteld hebben, maar het lijkt mij zeer sterk dat je op een beveiligd netwerk aangemeld wordt want dan zul je eerst de gegevens van dit netwerk in moeten voeren voor dat je verbinding kunt maken.

Geef je draadloze netwerk eens een andere, unieke, naam

Voorbeeld: XXXYZ123

Kijk of je hem dan wel kunt vinden?
Ik vermoed namelijk een netwerknaam-conflict met de buurtbewoners.

PS: een netwerknaam wordt vaak met de term SSID of ESSID aangeduid in de configuratie van Internet-routers. Dit als hint waar je die netwerknaam zou kunnen aanpassen.

Succes,

Tijs.

Je zult je netwerk verbindingen misschien niet goed ingesteld hebben, maar het lijkt mij zeer sterk dat je op een beveiligd netwerk aangemeld wordt want dan zul je eerst de gegevens van dit netwerk in moeten voeren voor dat je verbinding kunt maken.

HI, sorry, ik bedoelde inderdaad dat ik op één van die ONbeveiligde netwerken spring.

Geef je draadloze netwerk eens een andere, unieke, naam

Voorbeeld: XXXYZ123

Kijk of je hem dan wel kunt vinden?
Ik vermoed namelijk een netwerknaam-conflict met de buurtbewoners.

PS: een netwerknaam wordt vaak met de term SSID of ESSID aangeduid in de configuratie van Internet-routers. Dit als hint waar je die netwerknaam zou kunnen aanpassen.

Succes,

Tijs.

Ik heb m'n netwerk al een andere naam gegeven. Is al IT-man van m'n moeders werk langsgekomen, maar die vindt het ook maar bizar.
Kan nu voorlopig enkel via kabelverbinding met router surfen op eigen netwerk, maar da's natuurlijk niet het opzet!

Ik weet niet waar die IT-man naar gekeken heeft, maar de informatie van PC Animal klopt bijna altijd: Als je ooit hebt aangegeven bij voorkeur met een bepaald draadloos netwerk te willen verbinden, dan springt je verbinding inderdaad daarnaartoe als dat netwerk beschikbaar is.

Ik raad je dus aan te kijken welke netwerken 'de voorkeur' genieten in de instellingen van je draadloze netwerkkaart, en het dan zo te maken dat je eigen netwerk de voorkeur geniet ipv. dat van de buren.

Tijs.

IT man zal het wel niet goed weten maar het is dus wel zo dat als je een voorkeurs netwerk geselecteerd hebt of ingesteld dat die dan dat netwerk pakt, begrijp niet dat die IT man dat niet weet die heeft er toch voor gestudeerd en wij zijn maar een stelletje over junkte pc hobbyisten die alles vaak tot de bodem uitzoeken.:D:p:thumb:;)

Ik weet niet waar die IT-man naar gekeken heeft, maar de informatie van PC Animal klopt bijna altijd: Als je ooit hebt aangegeven bij voorkeur met een bepaald draadloos netwerk te willen verbinden, dan springt je verbinding inderdaad daarnaartoe als dat netwerk beschikbaar is.

Ik raad je dus aan te kijken welke netwerken 'de voorkeur' genieten in de instellingen van je draadloze netwerkkaart, en het dan zo te maken dat je eigen netwerk de voorkeur geniet ipv. dat van de buren.

Tijs.

Ok, thnx, ben zelf maar computerleek, dus vond het alleen maar logisch een gestudeerd iemand te geloven. :confused:
En euhm... waar vind ik de instelling van die draadloze netwerkkaar? Echt een leek, zie je wel :)

Wat de zaak moeilijk maakt is dat alle software die bij draadloze netwerkkaarten geleverd wordt anders is, dus er is geen eenduidige manier waarop je je voorkeur kunt aangeven.

Als ik ervan uit mag gaan dat je het zgn. SSID (=de naam van je draadloze netwerk, zie mijn eerder posting hierover) in de router hebt aangegeven dat die gewoon bekend gemaakt wordt, dan zou je gewoon m.b.v. het klikken op het icoontje van je draadloze netwerkkaart (meestal een soort 'zendmastje' rechtsonder in je scherm of een 'panfluit') alle netwerken in je buurt moeten kunnen zien, inclusief die van jezelf. Rechtsklik (soms: Dubbelklik) op je eigen draadloze netwerk, en kies Verbinden (ook wel Connect genoemd).

Heb je dan nog ergens in de software van je draadloze netwerkkaart de mogelijkheid tot het instellen van zgn. Profiles of Profielen of Verbindingsprofielen, dan kun je daar in vastleggen hoe je netwerk heet, welke beveiligingssleutel je erbij gebruikt, en vaak ook direct de mogelijkheid om aan te geven dat dat je standaardnetwerk moet zijn. In engelstalige software heet dat (een optie als) "Default profile".

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Wat de zaak moeilijk maakt is dat alle software die bij draadloze netwerkkaarten geleverd wordt anders is, dus er is geen eenduidige manier waarop je je voorkeur kunt aangeven.

Als ik ervan uit mag gaan dat je het zgn. SSID (=de naam van je draadloze netwerk, zie mijn eerder posting hierover) in de router hebt aangegeven dat die gewoon bekend gemaakt wordt, dan zou je gewoon m.b.v. het klikken op het icoontje van je draadloze netwerkkaart (meestal een soort 'zendmastje' rechtsonder in je scherm of een 'panfluit') alle netwerken in je buurt moeten kunnen zien, inclusief die van jezelf. Rechtsklik (soms: Dubbelklik) op je eigen draadloze netwerk, en kies Verbinden (ook wel Connect genoemd).

Heb je dan nog ergens in de software van je draadloze netwerkkaart de mogelijkheid tot het instellen van zgn. Profiles of Profielen of Verbindingsprofielen, dan kun je daar in vastleggen hoe je netwerk heet, welke beveiligingssleutel je erbij gebruikt, en vaak ook direct de mogelijkheid om aan te geven dat dat je standaardnetwerk moet zijn. In engelstalige software heet dat (een optie als) "Default profile".

Succes,

Tijs.

Thnx, maar die dingen heb ik allemaal al geprobeerd, en toch lukt het niet.

Kan je aangeven met welke draadloze merk en type kaart je werkt en welke tool je gebruikt. Degene van je draadloze kaart, stick of gebruik je de windows tool of staan ze beide actief.
geef ook er even bij welk access point merk en type je gebruikt

Misschien dat er dan een spaarlampje bij ons begint te branden.

oplossingen die gegeven zijn zouden normaliter voldoende moeten zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan