ethernet poort wijzigen in wan poort?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ivopoelen

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2002
Hallo,

ik heb internet van UPC, nu wil ik via een e-tech adwg02 een draadloze verbinding met mijn laptop. De kabel modem van upc is een arris touchstone. Als ik de kabel vanaf de touchstone in de laptop doe, kan ik gewoon internetten. Ik kan ook een draadloze verbinding met de router maken. Als ik daarna de kabel van de kabelmodem in de router, poort 1 doe, dan gebeurd er niets. Nu is het waarschijnlijk dat een ethernet poort van de router, wan-poort moet worden. is dit mogelijk? Of zijn er andere manieren?
Ik hoeft maar met 1 laptop draadloos te internetten, voor de rest niets....

alvast bedankt

Ivo Poelen

De lan kabel moet wel gewoon in de wan poort.
Alleen moet je ibij de router het mac adres veranderen, dat met hetzelfde zijn als die van e laptop, UPC filterd daar nl op.
Verder alle instellingen op automatisch en dan moet er internet zijn.
mvg leo

maar, op de kabelmodem zit zo'n netwerkstekker en de wan-poort van de adslmodem is zo'n kleintje net als de telefoon...

maar, op de kabelmodem zit zo'n netwerkstekker en de wan-poort van de adslmodem is zo'n kleintje net als de telefoon...
Oké het blijkt dan ook adsl2 modem router te zijn.
Zo ver ik weet niet geschikt, of aan te passen voor dit doel, je hebt een Wirelessrouter nodig, zonder modem.
mvg leo

Hallo,

ik heb internet van UPC, nu wil ik via een e-tech adwg02 een draadloze verbinding met mijn laptop. De kabel modem van upc is een arris touchstone. Als ik de kabel vanaf de touchstone in de laptop doe, kan ik gewoon internetten. Ik kan ook een draadloze verbinding met de router maken. Als ik daarna de kabel van de kabelmodem in de router, poort 1 doe, dan gebeurd er niets. Nu is het waarschijnlijk dat een ethernet poort van de router, wan-poort moet worden. is dit mogelijk? Of zijn er andere manieren?
Ik hoeft maar met 1 laptop draadloos te internetten, voor de rest niets....

alvast bedankt

Ivo Poelen

Ivo, ik zit nu met dezelfde vraag. Is het jou uiteindelijk gelukt en zo ja, hoe?

gr. Paul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan