PHP complete directories uploaden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

janusss

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2006
Hey,

Dit is wellicht een vraag voor meer geavanceerde php-ers?

Ik ben een afbeeldingenscript aan het schrijven waarbij volledige mappen geupload zouden moeten kunnen worden, ik kan iets schrijven waarmee 1 afbeelding geupload wordt maar heeft iemand een idee waarmee ik dit kan doen met een hele map vol afbeeldingen?

bedankt

ik denk dat je eerst dus alle bestanden in de map moet laten zoeken met een scriptje.
die sla je op in een array. vervolgens kan je de "array" uploaden met een (multi) upload formulier alle bestanden uploaden.

of evt. met een while of for lus 1 voor een uploaden als het niet lukt om allemaal tegelijk te uploaden.

laat even weten of het lukt.

Hmm, dat lijkt inderdaad te werken, nu zou ik nog een manier moeten vinden om mijn gebruiker een volledige map op zijn/haar computer te laten selecteren en te uploaden.

Dit gaat niet met een gewone input type=file ...

Bedankt voor het antwoord alvast, het helpt al veel! Nu nog iemand vinden die mijn ander probleem kan oplossen...

misschien kan je de mensen een bestand uit de map laten selecteren.
vervolgens split je de map van het bestand...

dus zo: bestand+map = map/map/bestand.mmb
en dan doe je zoeiets als: $map = 'map/map/'; $bestand = 'bestand.mmb';

of je laat de maplocatie in een textvak invullen (niet echt makkelijk maar het is een oplossing)

hoe je een map kan selecteren weet ik helaas niet...

Ik zeg bij voorbaat al dat dit niet gaat werken.

Je kan met PHP (php = server-side) niet een map van iemand anders inlezen (client-side).
Dit zal je eerst met javascript o.i.d. kunnen doen, maar ik gok niet dat ook dat gaat werken ivm beveiliging.

Kortom: ik denk dat je een andere oplossing zal moeten vinden.

Ik had al wel vermoed dat dit een enorm moeilijk probleem was...

Met php is dit inderdaad niet mogelijk...

Had gehoopt om hier een html oplossing voor te vinden als <input type="directory"> :D:rolleyes:

Iemand ook maar enig idee? Mag een idee zijn van elke vorm (javascript, flash,... als het maar die map retourneert voor upload..)..

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan