Downloaden

• Onderwerp starter Onderwerp starter aapie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

aapie

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2006
Ik download, net zoals iedereen waarschijnlijk wel, dingen van internet met een downloadprogramma ( uin dit geval uTorrent). dit gaat echter heer traag en heb eens ergens gehoord of gelezen dat dat te maken kan hebben met de firewallinstellingen. klopt dat en het belanrijkste: hoe kan ik dit verhelpen?

Traag heeft weinig met de firewall te maken... die blokkeert het verkeer of laat het door...
[krijg je wel een groene "V" onderin je scherm, ongeveer in het midden?]
De downloadsnelheid heeft vooral te maken met het aantal seeders dat het bestand aanbiedt... verder moet je bij bijna alle trackers DHT en alle andere opties die onder het kopje "Bittorrents" -> "aanvullende Bittorrent eigenschappen" staan, UITGEVINKT hebben, anders wordt je of verbannen of men knijpt de snelheid....

En wat te denken van het openen en forwarden van de juiste poort(en)?

ik heb GEEN groene V onderin staan, in plaats daarvan een driehoek met uitroepteken erin. het geeft de melding 'geen inkomende verbindingen'.

Default in uTorrent is "gebruik uPnP poorttoewijzing" dus als uPnP bij "services" aan staat [default is automatic] "piept" elke door uTorrent ingestelde poort daar door heen......

Check even of er een vinkje staat bij "verbindingen"-> "uTorrent toevoegen aan uitzonderingen firewall" en "uPnP poorttoewijzing gebruiken" en dan bij Configuratiescherm -> systeembeheer -> services of uPnP aan staat of op "automatic"

Laatst bewerkt:
Klopt, als dat in de router tenminste op enabled staat....

is dat goed of slecht? ik het geval van slecht, hoe kan ik dat wijzigen/verbeteren?

Het teken onderin de taakbalk van UTorrent moet GROEN zijn

@mrmusic
Zit er een router tussen?

Wijzigen: zie boven [systeembeheer en "vinkjes"]

Laatst bewerkt:
Het teken onderin de taakbalk van UTorrent moet GROEN zijn

Dit is niet het geval. het geeft de melding "geen inkomende verbindingen". dat geeft me de indruk dat sommige verbindingen gewoon tegengehouden worden.

hoe kan ik deze gele driehoek veranderen in een groen icoon?

Er zit een router tussen,

Dus dan in de router de juiste poort(en) openen en forwarden of uPnP op enable zetten

okee, ik had al zo'n vermoeden dat het met de router te maken had... kunnen jullie mij dan ook nog vertellen hoe ik de router 'openzet' of uPnP enable?

Laatst bewerkt:
Merk router? Of...

Ga er in met Internet Explorer: tik in de adresbalk 192.168.1.1 en zoek even....

Ga naar de volgende site:

www.portforward.com
Kies daar voor "guides", daarna voor "Port forwarding guides per router".

Kies dan voor jouw merk en type router, daarna voor het programma UTorrent en je krijgt een keurige stap-voor-stap handleiding te zien!

heren, mag ik u allen hartelijk bedanken. ik zit hier al tijden mee en eindelijk is het opgelost!

ga zo door zou ik zeggen.

ik zal me ook eens in nieuwsgroepen gaan verdiepen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan