Formateren wil niet??

Status
Niet open voor verdere reacties.

BOBO Steffie

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2006
Hallo,

Ik ben bezig om mijn oude computer leeg te halen... Ik heb er helaas GEEN diskettestation in zitten. dus een opstart diskette kan ik niet maken/ gebruiken..

Ik heb geprobeerd op te starten via een bootable winxp cd. Echter als ik de melding krijg "druk op een toets op via de cd op te starten" dan gaat het fout. Ik druk dan op een toets maar dan start de computer niet via de cd op... de computer start gewoon via de HD op...

Nu is mijn vraag hoe ik mijn oude computer kan formateren?

EDIT* Ps. het betreft een Dell computer.. dimension 2400 serie

Laatst bewerkt:
Als er een brander in zit probeer hiervan dan eens de cd op te starten na dat de cdrom als eerste opstart diskdrive is ingesteld in de bios

Als er een brander in zit probeer hiervan dan eens de cd op te starten na dat de cdrom als eerste opstart diskdrive is ingesteld in de bios

ik bedacht me net dat ik nog een oude pc heb met een diskettestation erin. heb deze even aangesloten op de pc die geformateerd moet worden.

de opstartdiskette is inmiddels gemaakt en heb daarmee inmiddels de partities verwijderd.
Nu is mijn vraag hoe ik windows er weer opkrijg.. Het systeem is volgens mij nog niet geformateerd maar windows zelf is wel verwijderd. De pc geeft namelijk aan dat het besturingssysteem niet aanwezig is als ik opstart.

Kortom hoe krijg ik windows er weer op??

EDIT: heb de pc inmiddels aan het formateren gekregen. ik zag een optie over het hoofd :) hopelijk na het formateren de windows cd erin en installeren...

Laatst bewerkt:
Op starten van cdrom drive en setup uitvoeren

Op starten van cdrom drive en setup uitvoeren

Net weer begonnen en nu werkt wel alles zoals "normaal"
Gisteren pakte mn oude computer de cd op één of andere manier niet...
Ff het installatie proces doorlopen en klaar :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan