Is dit een goede gamer PC ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

cj10123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 nov 2007
hoi allemaal,
ik ben hier nieuw en had eigenlijk een vraag.

ik ben van plan om voor de 3de keer een PC voor mezelf samen te stellen.
dit keer wil ik een goede en krachtige gamers pc maken.

ik heb al bij vele site's gekeken en rond zitten neuzen voor onderdelen en hun recenties erover.

Dit is de pc die ik samen wilde stellen.

Asus Moederbord P5N32-E SLI Plus
Intel Core 2 Quad Q6600, 2,4Ghz, 8MB Cache, Boxed, S775
Kingston 4096MB (2x2048MB) Dual Channel Kit PC5300
MSI NX8800GTS-T2D320E-HD 320MB PCIe ( 2maal ):cool:
Samsung Spinpoint T166 500GB, 16MB, SATA II
Samsung SH-D162D, 16x, OEM (Zwart)
Samsung Super-WriteMaster SH-S203D, 20x, SATA, OEM (Zwart)
Silentmaxx SF-80/15, 80mm Silent Fan
Antec Lifestyle Sonata III 500 behuizing Black

de TFT scherm, boxen, muis en toetsenbord heb ik allemaal al in me bezit.

er zijn vele games die ik hiermee wil gaan spelen,:rolleyes:
zoals:

Jericho codemasters
Crysis EA
Unreal Tournament 3
Blacksite midway
Oblivion
Doom 3 enz enz:evil:

is dit een goede pc, of raden jullie andere onderdelen aan..
ik wil gewoon een sterke pc die niet steeds traag doet.
ik wil een spel met hoogste instellingen kunnen spelen op 1024 X 768 of 1280 x 1024 zonder problemen of schokken.;)

Laatst bewerkt:
Welk OS wil je gaan draaien?

Houd je rekening met de Asus QVL ? (QVL ->) Klik (middelste grijze balk links in beeld -> QVL download)

Laatst bewerkt:
Intel Core 2 Quad Q6600, 2,4Ghz, 8MB Cache, Boxed, S775
Kingston 4096MB (2x2048MB) Dual Channel Kit PC5300
MSI NX8800GTS-T2D320E-HD 320MB PCIe ( 2maal ):cool:

Volgensmij geven deze vier onderdelen al aan dat op deze pc uitstekend gegamed kan worden :D

(edit: Zeg overigens niet dat de rest niet van belang is, ik zie de reacties al... :p)

Laatst bewerkt:

Houd je rekening met de Asus QVL ? (QVL ->) Klik (middelste grijze balk links in beeld -> QVL download)

ik weet nog niet zeker met welke OS.
ik heb nog steeds zelf windows xp prof. sp 2:rolleyes:

maar zat te denken aan windows vista, alleen heb ik vaak genoeg gelezen dat niet alle games worden toegelaten door vista.:mad:

me zus heeft ook vista ( als enige in gezin ) en die kan 4 van der 8 spellen niet spelen.
dus ik denk dat ik het voorlopig nog hou op windows XP sp 2:p

en ik heb gekeken naar QVL
is dat dan een rar bestandje dat ik moet downloaden.
wat is het dan persies??? :( het heeft te maken met memory,
maar het bord kan max 8 gb hebben...:confused:

hallo

kun je ff posten (op het forum) waar je het gaat kopen want ik ken ook hele goede plek ik heb mijn pc daar zelf ook gekocht. het is goedkoop en top pc

tot hoe duur ga je?

Is 500 watt genoeg?

de kast heeft wel nog ruimte voor een 120 mm fan, zie zo snel geen gat voor 80 mm

Ron

hallo

kun je ff posten (op het forum) waar je het gaat kopen want ik ken ook hele goede plek ik heb mijn pc daar zelf ook gekocht. het is goedkoop en top pc

tot hoe duur ga je?

Als je bij Alternate besluit de kopen doe het dan via Helpmij!

Als jij meent zelf een pc te gaan samenstellen en je weet niet wat een QVL is EN je weet niet dat een PDF bestandje (op de ASus site, de QVL) geen .rar bestand is, dan heb ik slechts één advies voor je: ga NIET zelf de pc samenstellen, maar koop er één die je nog kunt modificeren middels een webconfigurator. Je hebt m.i. dan net even te weinig kennis van zaken om verantwoord een machine zelf samen te stellen.

QVL is eden Quality Vendor List met daarop door Asus getest geheugen voor het specifieke moederbord dat het betreft en waarvan Asus garandeert dat het probleemloos (stabiel) gaat werken met dat mobo.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ander geheugen dat niet zou doen, maar je krijgt de Asus garantie dat het op de QVL voorkomend geheugen dat wél gaat doen.

//Edit:
ALS jij Vista 32 bit zou gaan draaien, weet je dan dat je bij de installatie van Windows éérst 2 giga van het geheugen moet verwijderen en dat je dit later, na het downloaden van een bepaalde Windows update, dit pas terug mag plaatsen.
Wéét je dat je bij 32 bit Vista slechts 3,3 giga geheugen "zcihtbaar" hebt i.p.v. de geplaatste 4 giga?

Laatst bewerkt door een moderator:
Als jij meent zelf een pc te gaan samenstellen en je weet niet wat een QVL is EN je weet niet dat een PDF bestandje (op de ASus site, de QVL) geen .rar bestand is, dan heb ik slechts één advies voor je: ga NIET zelf de pc samenstellen, maar koop er één die je nog kunt modificeren middels een webconfigurator. Je hebt m.i. dan net even te weinig kennis van zaken om verantwoord een machine zelf samen te stellen.

QVL is eden Quality Vendor List met daarop door Asus getest geheugen voor het specifieke moederbord dat het betreft en waarvan Asus garandeert dat het probleemloos (stabiel) gaat werken met dat mobo.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ander geheugen dat niet zou doen, maar je krijgt de Asus garantie dat het op de QVL voorkomend geheugen dat wél gaat doen.

//Edit:
ALS jij Vista 32 bit zou gaan draaien, weet je dan dat je bij de installatie van Windows éérst 2 giga van het geheugen moet verwijderen en dat je dit later, na het downloaden van een bepaalde Windows update, dit pas terug mag plaatsen.
Wéét je dat je bij 32 bit Vista slechts 3,3 giga geheugen "zcihtbaar" hebt i.p.v. de geplaatste 4 giga?

Eehhhh, spijt me maar,

ten eerste:
ik heb 5 jaar opleiding gedaan en afgerond als ICT beheerder niveau 4, daarna 2 jaar lang applicatiebeheerder, heb een certifcaat voor hardware en software.

ten tweede:
ik wist waar QVL voor stond en wat het is.
ik ben naar de aangewezen site geweest en moest op een andere link drukken, daar werd uitgelegt dar een rar bestandje moest openen.

ten derde:
ik ga niet zomaar een pc in elkaar zetten.

voor mezelf is dit al de derde pc die ik in elkaar gaat zetten.
ik weet daar alles van.
daarnaast heb ik nog 5 pc's voor een bedrijf in elkaar gezet met bijhorende internet en server aansluitingen.
daarnaast nog 4 pc's in elkaar gezet op de wensen van familieleden.
ik heb dus genoeg kennis van pc's laat staan in elkaar zetten.

..
ten vierde:
het was mijn enigste doel om een bevestiging te vragen,
of ik op het juiste spoor (website) was, meer niet.

de vraag die ik stelde over de juiste onderdelen.
is omdat ik deze samenstelling van de genoemde onderdelen nog niet gebruikt had.
sommige onderdelen wel gebruikt maar niet in samenhang van dus ander genoemde onderdelen. dat 4 gb memory goed is weet ik, dat 2 maal 320 mb 800 mhz goed is weet ik ook.. maar de mogelijkheid bestaad dat sommige members onderdelen weten die beter zijn, of dat andere nare ervaring had met dat soort onderdelen. of misschien zelfs niet 2 videokaarten aan raden (als voorbeeld )

en over windows.. ik weet niet veel over vista,
vista is praktisch nog een beta. er zitten nog fouten in,
is nog niet helemaal betrouwbaar. en staat nog in zwakke schoenen..
er zijn nog geen verbederde updates en al helemaal nog geen service packs.
ik heb vista ook nog nooit geinstaleerd en zou dus ook niet weten over het memory inleveren of dat maar aantal gb zichtbaar is...

zoals ik al vermelde.. ik ga draaien onder xp prof sp2

en voor degene die wilde weten wat mij richtbedrag word.. is max 2000 euro..

en een pdf bestand is Portable Document Format , en kan gelezen, veranderd en opgeslagen worden met Adobe Reader,
dus ik weet war pdf is, en wat een rar bestand is..

en even over de watt. er zit een 500watt in de behuizing,
maar ik heb nog een nieuwe 600 watt liggen, met 24 pins moederbord aansluiting
de 2 videokaarten zijn namelijk energie slurpers, en aan 500 watt zou ik niet genoeg hebben..
daar heb ik al ervaring mee, en was me nog eens uitgelegd door een vriend van mij (hoofd van automatisering hoofdstaten)

Laatst bewerkt:
Ik geloof je onvoorwaardelijk, maar geloof mij dat de QVL bij Asus helemaal geen tierelier te maken heeft met RAR. Als jij een PDF reader op je systeem hebt staan, Adobe of Foxit of whatever, dan opent de QVL gewoon bij klikken.

bovenstaande opmerking doet mij nu niet direct het volle vertrouwen geven dat jij echt weet waarover het gaat.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan