Bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

aphak

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2007
Beste leden,
Ik denk dat mijn BIOS naar deknoppen is.Ik heb een nieuwere versie bij ASUS opgehaald.
Dit is de eerste keer dat ikzoiets heb.Kan ik dat zelf installeren?
Ik heb al in het boekje van Asus gekeken, maar daar word ik niet veel wijzer van.

Bijvoorbaat mijn dank.
Mvgr.Ap

:shocked: Wat doet je denken dat het naar de knoppen is ? :shocked:

Welk moederbord zit in je pc (Asus, type ? )

De belangrijkste vraag heb je niet beantwoord, waarom denk je dat je nieuw bios nodig hebt?
Welk biosversie heb je nu?

De belangrijkste vraag heb je niet beantwoord, waarom denk je dat je nieuw bios nodig hebt?
Welk biosversie heb je nu?

BIOS Versie is:L0804.
Als ik de computer opstart krijg ikeven het embleem van ASUS.verder komt hij niet.Haal ik de jumber eraf en laat hem opnieuw het BIOS laden start hij door.Sluit ik af en start opnieuw op dan heb ik het zelfde euvel.Daarom denk ik dat hij naar de knoppen is.
Mvgr.Ap

BIOS Versie is:L0804.
Als ik de computer opstart krijg ikeven het embleem van ASUS.verder komt hij niet.Haal ik de jumber eraf en laat hem opnieuw het BIOS laden start hij door.Sluit ik af en start opnieuw op dan heb ik het zelfde euvel.Daarom denk ik dat hij naar de knoppen is.
Mvgr.Ap

Het BIOS is van AMI

Welke jumber haal je waar vanaf?

Bios gaat niet vanzelf naar de knoppen, ik zou dus maar even afwachten met flashen. Wat is er direct voorafgaande aan het pc gebeurd / veranderd?

Welke jumber haal je waar vanaf?

Bios gaat niet vanzelf naar de knoppen, ik zou dus maar even afwachten met flashen. Wat is er direct voorafgaande aan het pc gebeurd / veranderd?

Ik heb er een hardeschijf bijgezet.Het zijn alle 2 S-ATA schijven. en toen is het begonnen.Ik heb er die twede schijf al af gehad, maar er verandert niks, hij blijft het doen.

Mvgr.Ap

Ja, da's allemaal heel goed mogelijk,, maar door het plaatsen en weer verwijderen van een tweede hdd, kun je je bios niet kapot maken, WEL je moederbord................... Ik vermoed dat er iets anders aan de hand is, de vraag is alleen WAT.

Stel dat toch het bios ontregeld is (Niet defect, maar ontregeld) door het plaatsen / verwijderen van die hdd, dan kun je nog iets anders proberen.

Laat die 2e harde schijf eruit, bewaar de huidige biosinstellingen (als het goed is kun je bij een Asusplankje het bios saven) en roep vervolgens de standaard bioswaardes op middels de optie: "Load default values". Verlaat het bios middels F10 en start opnieuw op. Wat gebeurt er nu?

Laatst bewerkt:
Ja, da's allemaal heel goed mogelijk,, maar door het plaatsen en weer verwijderen van een tweede hdd, kun je je bios niet kapot maken, WEL je moederbord................... Ik vermoed dat er iets anders aan de hand is, de vraag is alleen WAT.

Ja dat vraag ik me ook af.Alleen het flashen durf ik niet erg aan, omdat het voor mij helemaal nieuw is omdat te doen.Ik zal eerst maar even afwachten.

Mvgr. Ap

Ik heb mijn vorige bericht op 2 onderdelen aangepast, lees het svp nog eens door.

Flashen heeft alleen zin als een pc niet meer goed werkt na een hardwareverandering EN dit niet anders op te lossen is EN de moederbord fabrikant vermeldt DAT de update een bepaald, bij jou voorkomend probleem oplost.Ik hoor je nu denken, maar dat deed 'íe toch ook niet? Ja en nee, doordat die 2e schijf weer ontkoppeld is, is de zaak weer standaard en zou er dus geen enkele noodzaak moeten zijn voor een flash.

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn vorige bericht op 2 onderdelen aangepast, lees het svp nog eens door.

Flashen heeft alleen zin als een pc niet meer goed werkt na een hardwareverandering EN dit niet anders op te lossen is EN de moederbord fabrikant vermeldt DAT de update een bepaald, bij jou voorkomend probleem oplost.Ik hoor je nu denken, maar dat deed 'íe toch ook niet? Ja en nee, doordat die 2e schijf weer ontkoppeld is, is de zaak weer standaard en zou er dus geen enkele noodzaak moeten zijn voor een flash.

Sorry, maar ik werd wegeroepen vandaar dt ik ineens uit de lucht was.
Ik heb het boekje van het moederbord (engels) doorgelezen en heb er uit kunnen ontcijferen dat er op de CD een recouvery programma staat en dat zal ik vanavond eens proberen.Als het goed is kan daar niks mee mis gaan.
In iedergeval hartelijk bedankt voor de hulp.

Mvgr.Ap

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan