mixerapparten..

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomasvl

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
hallo,

ik zit met een probleem,ik kan geen muziek noch andere gluiden laten afspelen en wnn ik dit wel doe (bij windowsmediaplayer) komt er de melding dat ik geen geluidsapparaat heb en wnn ik mijn geluidsapparaat check bij configuratiescherm staat er dat geen audioapparaat is...
hetgeen ik helemaal niet snap is wnn ik de volumeregeling wil aanpassen, dan komt dit erop: Er zijn geen actieve MIXERAPPARATEN beschikbaar. open het configuratiescherm als u mixerapparaten wilt installeren, klik op printer en andre hardware en vervolgens op andere hardware..wat uiteindlijk naar nergens leid.

Ik heb dit probleem al bij andere hier gelezen maar ik geraak er niet egt aan uit met die drivers enzo, btw wat is een driver eiglijk? (stomme vraag waarschijnlijk :P)

hopelijk kunnen jullie me helpen.. met dank!

Drivers van je geluidskaart installeren zou inderdaad moeten. Drivers zijn een stukje software om bepaalde hardware-componenten hun werk te laten doen.

Heb je een losse geluidskaart in jet PC of is het een extra insteekkaart?

Laatst bewerkt:
dat weet ik niet echt? er zit maar 1 in denk ik tog..
kan ik et niet oplossen met een update ofzo?

Je moet echt de drivers installeren, maar daar komen we wel uit wanneer we even de tijd nemen!

Allereerst dit:

Heb je een merk-pc, zoals b.v. Dell, Compaq, Packard Bell, HP, Medion en dergelijke, geef dan even hier de juiste naam en typenummer van die PC.

Heb je een zogenaamde samengestelde pc, dan hebben we de naam en het typenummer van het moederbord nodig.
Dat kun je als volgt vinden: download en installeer het gratis programma PC Wizard, hier te vinden: http://www.cpuid.com/pcwizard.php

Start het programma op en je ziet precies wat er in je PC zit, in dit geval dus alleen naam en type van je moederbord nodig

We komen er wel uit!

ECS Mainboard K7VMM (VGa/DDR-SD/Audio)...ik denk dat dit de naam en nummer is van mn moederbord,ik heb dit bij mijn aankoopfactuur gevonde dus zal wel kloppe zeker.

ahja dit nog als ik bij apparaatbeheer via eigenschappden deze computer kijk zie ik dat er een error (gele bol met zwart uitroepteke staat) bij overige apparaten onderdeel multimedia-audiocontroller staat. heeft dit er iets met te maken?

Ok, download en installeer deze en kijk of het dan opgelost is!

Wel de zip-file eerst even uitpakken!

ik heb het opgeslaan maar als ik het open zie ik allerlei doc. bestandjes van het bestand
(823x_350b)zelf dus en het lichtj brand groen...moet ik dan nog ix installeren of is dit al gebeurd dan?
btw is het normaal dat de bestanden van het jaar 2002 en 2003 zijn...
even nog een antwoord op u vraag: mijn pc is samengesteld.

Staat er nergens een bestandje dat eindigt op.exe of iets met een naam als setup of instal??

En welk lichtje bedoel je dat groen is??

jah zulke bestanden staan erbij maar ook bestandjes zoals viawave.drv...int totaal zijn er zo'n 98 files...moet ik dit allemal downloade ofzo?
btw nevermind van da groen lichtj.

Je hebt het toch al gewondload. En geef eens even volledig antwoord op deze vraag:

Staat er nergens een bestandje dat eindigt op.exe of iets met een naam als setup of instal??

Laatst bewerkt:
ik heb het opgeslaan en dan geopent en dan krijg ik 98 files..en idd er staan wel degelijk zulke bestanden met exe. setup en install. dus wat moet ik nu doen?

setup.dll stuk of 35 daarvan en ook nog setup.exe, setup.iss, setup.lid enzo
en van install: install.exe das al lijkt mij.

Ok, gewoon dubbelklik op setup.exe en de drivers worden geinstalleerd...

als ik da doe komt er dit te staan: Cannot install: SETUP or INSTALL program filename contains folder information. use action/checkout instead.
dit doen of niet?

vergeet het vorige,dat is opgelost maar ander probleem nu,ik heb setup.exe gedownload (er was een groene achtergrond enzo) en denk wel dat dat goed gegaan is...krijg geen foutmeldingen meer zoals dat er geen geluidsapparaat is of mixerapparten e.d. dus dat lijkt goed.
MAAR het enige probleem is dat de muziek wel afspeelt maar ik nix hoor uit mijn boxen noch uit een headset.
moet ik nog een update uitvoere of is er nog ix anders mis?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan