aantal letters in een string bepalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bn2vs

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 aug 2007
is er een functie waarmee je het aantal letters (niet tekens dus) in een string kan bepalen?

ik zoek een specefieke functie ter vervanging van een loop die controleerd of de ASCII waarde van een teken overeenstemd met een letter.

wel, dat is zo ongeveer wat ik nu heb...

is er geen functie die al in het systeem zit zoals len() die het aantal letters van een string telt?

is er geen functie die al in het systeem zit zoals len() die het aantal letters van een string telt?

Nee, en dat is toch ook helemaal niet nodig. Met de functies die VB biedt is het toch gewoon mogelijk om zo'n functie te maken.

ja, ben ik het helamaal mee eens, het probleem is nu eenmaal dat ik dit nodig heb in een opdracht voor school, en ik geen if...esle...-statements of loops mag gebruiken omdat we het nog niet gezien hebben -_-"

ja, ben ik het helamaal mee eens, het probleem is nu eenmaal dat ik dit nodig heb in een opdracht voor school, en ik geen if...esle...-statements of loops mag gebruiken omdat we het nog niet gezien hebben -_-"

Welke functies heb je dan wel gehad ?

edit: hoe wil je dat probleem uberhaubt oplossen zonder een loop ? Je zult toch de hele string moeten controleren...
(en daarbij: als je geen functies mag gebruiken die je nog niet gehad hebt, dan kun je dus ook niet de functie gebruiken die wij jou zouden geven :P)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan