Upgrade van videokaart?!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

johanvdsluis

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2007
hallo, beste mensen

ik heb een vraag, ik heb geen/weinig verstand van computer hardware dus probeer via dit foum op een (betaalbare) oplossing te komen.

een half jaar geleden heb ik een nieuwe pc aangeschaft
het gaat hierbijom de volgende:

nu is het voglede 'probleem' dat ik vind dat hij toch moeite heeft met video effecten/ games
er zit volgens mij een ónboard videokaart op? en ik zou graag een andere willen hebben waardoor ik dus wel een snel en niet stotend beeld krijg als ik een spel op hoge res speel

wie kan me hlepen?

groeten

Sorry, maar wanneer we het budget niet weten is het zoeken naar een spelt in een hooiberg.

40,- euro of 250,- euro maakt nogal een verschil bijvoorbeeld.

Dus wat is je budget?

Sorry, maar wanneer we het budget niet weten is het zoeken naar een spelt in een hooiberg.

40,- euro of 250,- euro maakt nogal een verschil bijvoorbeeld.

Dus wat is je budget?

oh oke nou wat is goed tussen 75 en 100 euro?

En je hebt een PCI-e slot op je moederbord? Ook dat is belangrijk

Dan moeten we naam en type van je moederbord weten. Dat kun je vinden met het gratis programma PC Wizard: http://www.cpuid.com/pcwizard.php

Downloaden, installeren en daarna het programma opstarten. Dan zie je precies wat er allemaal in je PC zit en nog veel meer.

Nogmaals, wat wij dan moeten weten zijn merk en type van het moederbord

Laatst bewerkt door een moderator:
pagina nie tgevodnen...

is agp niet goed toruwes?

Link is aangepast...

Agp is ook goed hoor, alleen PCI-e is iets moderner en sneller maar het een past niet op het ander.

Trouwens, wie heeft die PC gebouwd want standaard past die processor, de E6300, helemaal niet op jouw moederbord...

Link is aangepast...

Agp is ook goed hoor, alleen PCI-e is iets moderner en sneller maar het een past niet op het ander.

Trouwens, wie heeft die PC gebouwd want standaard past die processor, de E6300, helemaal niet op jouw moederbord...

zo komt ie uit de doos , nieuw ind e winkel gekocht hoezo kan dat niet dan?

ik zie ook dat je op je eerste foto een intel core 2 duo hebt met 1.86Ghz,, maar hij staat geklokt op 1.4Ghz dat wil zeggen dat je je processor nu langzamer laat werken dan dat hij kan,, dit kun je ook zelf aanpassen zonder kosten en zetten op 1.8Ghz , je kunt zelfs nog hoger gaan (dat noem je overklokken) maar dan moet je wel op de temperatuur letten, om te zien hoe dit moet klik je even op een topic bij het overklokken wat vergelijkbaar is met jouw moederbord en processor

ik zie ook dat je op je eerste foto een intel core 2 duo hebt met 1.86Ghz,, maar hij staat geklokt op 1.4Ghz dat wil zeggen dat je je processor nu langzamer laat werken dan dat hij kan,, dit kun je ook zelf aanpassen zonder kosten en zetten op 1.8Ghz , je kunt zelfs nog hoger gaan (dat noem je overklokken) maar dan moet je wel op de temperatuur letten, om te zien hoe dit moet klik je even op een topic bij het overklokken wat vergelijkbaar is met jouw moederbord en processor

\
:thumb: oke dan :D

maar waanneer zit ik zoeizo wel safe dan?
bij 1,8?

\
:thumb: oke dan :D

maar waanneer zit ik zoeizo wel safe dan?
bij 1,8?

ja, maar als je dit zet op 1.8Ghz zal hij sneller werken, maar ik waarschuw je wel voor de gevolgen van te ver overklokken, want als je processor te warm word ( ga echt niet hoger dan 70 graden, ik zou het op 60 graden houden ) dan kunnen de gevolgen zijn dat je processor kapot gaat of mischien nog wel erger, en als je processor instabiel wordt, meteen de computer uitzetten, dan aanzetten en weer terug op normaal zetten (1.8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan