wat is het nut van de meldingen virusupdates?

• Onderwerp starter Onderwerp starter peer
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

peer

Helpmij.nl boekhouder
Lid geworden
18 jul 2002
Wellicht een beetje een domme vraag, maar waarom is het belangrijk om de laatste virus-updates van o.a. NOD32 te posten? Worden die door die programma's niet automatisch uitgevoerd bij diegenen die die programma,s hebben geïnstalleerd?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Ben ik met je eens, hoor !

Alleen interessant om te kijken of je virusscanner ge-update is.

Ik kijk nooit naar die topics, want het werkt al jaaaaren perfect.

Behalve met Norton, maar die gebruik ik al 2 jaar niet meer.

Greetz,

Harry.

Ik heb die vraag ook al eens gesteld toen Kaspersky er bij kwam.
Het is (naar mij bescheiden mening) een van de meest onzinnige topics op Helpmij, zeker voor programma’s met een automatische update.

Voor bv een programma als SpywareBlaster (zonder automatische update) kan het zinvol zijn maar voor de rest..............onzinnig.
Zeker als je weet dat Kaspersky elk uur een update heeft. :rolleyes:

Dus toch minder dom dan ik dacht......:)

Je weet toch, domme vragen bestaan niet.............domme antwoorden wel. :)

Helemaal niet dom hoor...slaat volkomen nergens op dat topic!
Ik gebruik zelf ook NOD32 en die haalt zo'n beetje meerdere malen per dag updates op en moet je dat nou iedere keer gaan vermelden. Mij ontgaat ook de zin hiervan :confused:

Laatst bewerkt:
Ik vind zelf de topics totaal niet nuttig.

Mensen die bijv McAfee, AVG, Avast, Panda etc gebruiken hebben daar ook geen topic van en zeer waarschijnlijk up to date

Ik heb ook al eens in de topic gevraagd als het nuttige info was.

De reden die toen opgegeven werd is dat er mensen zijn die niet automatische Update aan hebben staan.

Er zijn mensen die inderdaad de automatische updates uit hebben staan. Heb ik zelf ook! Ik wil de dingen in eigen hand houden. Je zult net zien dat die updates zichzelf uitvoeren uitgerekend op het moment dat je pc met een uitgebreide en intensieve klus bezig is, met alle gevolgen vandien.

Natuurlijk moet je op je tellen passen dat je op tijd handmatig update. Zelf kijk ik nooit (meer) in die topics, maar complete onzin wil ik ze ook niet noemen. Het zal voor sommigen zeker nut hebben! :)

Er zijn mensen die inderdaad de automatische updates uit hebben staan. Heb ik zelf ook! Ik wil de dingen in eigen hand houden. Je zult net zien dat die updates zichzelf uitvoeren uitgerekend op het moment dat je pc met een uitgebreide en intensieve klus bezig is, met alle gevolgen vandien.

Natuurlijk moet je op je tellen passen dat je op tijd handmatig update. Zelf kijk ik nooit (meer) in die topics, maar complete onzin wil ik ze ook niet noemen. Het zal voor sommigen zeker nut hebben! :)

Wat zouden de gevolgen volgens jou dan kunnen zijn??
En als mensen de automatische update uitzetten weten ze (hopelijk) ook waar ze mee bezig zijn, zoniet zien we ze hier wel met een infectie. ;)

Deze topics zijn ooit ontstaan voor Norton AV, die haalde alleen op vrijdag nieuwe virusdefinities op automatisch op, als je echter handmatig ging updaten (smart update) dan was er meestal een aantal keren per week een update te vinden.
Weet niet hoe het nu met Norton AV is, maar voor de meeste andere programma's is het inderdaad een beetje overbodig.

Deze topics zijn ooit ontstaan voor Norton AV, die haalde alleen op vrijdag nieuwe virusdefinities op automatisch op, als je echter handmatig ging updaten (smart update) dan was er meestal een aantal keren per week een update te vinden.
Weet niet hoe het nu met Norton AV is, maar voor de meeste andere programma's is het inderdaad een beetje overbodig.

Dat het in een grijsverleden ooit zijn nut heeft gehad wil ik best geloven, en voor sommige programma’s kan het nog steeds nuttig zijn.
Maar het kan geen kwaad om eens naar dat soort zaken op het forum te kijken en je af te vragen welke nu nog zinvol zijn en welke zou je moeten verwijderen.

En naar mijn mening kun je alles met een automatische update verwijderen.

Laatst bewerkt:
Hallo !

Helemaal met @maestro 12 eens: toen ik nog Norton-fan was (ja, ga nu niet allemaal lachen !) was het best handig.

Maar als je Nod32 of Kaperski gebruikt: volmaakt overbodig !

Enne.....McAfee was ook niet zo scheutig met update's.......

Greetz,

Harry.

Niet mee eens ikself,
Vroeger was dat nog zo ja dat het updaten nogal wat van je systeem vroeg en je zelfs opnieuw moest opstarten. Tegenwoordig en zeker met NOD32 en Kaspersky vraagt het totaal niks meer van je systeem en opstarten hoef je al helemaal niet meer.De updates zijn vooral omdat ze zo vaak aangeboden worden door de goede scanners zo klein dat jij rustig een intensief klusje kan uitvoeren hoor, daar ga jij niks van merken!!

.........dat jij rustig een intensief klusje kan uitvoeren hoor, daar ga jij niks van merken!!
Ben met je eens dat de update-processen minder intens zijn dan vroeger en de kans op een 'crash' kleiner is. Daarbij komt nog dat de machientjes van tegenwoordig 'enigzins' sneller zijn geworden.
Maar niet iedereen zal met zo'n flitsend systeem zoals dat van jou draaien.;) Voor mensen die met b.v. een PIII draaien zijn de update-topics wellicht wel nuttig.:)

Hoewel ik zelf met een redelijk mooi machientje draai, peins ik er niet over om dit soort updates automatisch te laten verlopen. Deels komt dit omdat ik alles wat op mijn systeem gebeurt in eigen hand wil houden en deels heeft het te maken met het feit dat ik het risico op een crash tot een minimum wil beperken.
We zijn hier best intensief bezig met van alles en nog wat te installeren en te deïnstalleren en tijdens zo'n proces wil ik niet dat er op de achtergrond ook nog 'ns van alles en nog wat gebeurt! Degene die hier nu achter t toetsenbord zit bepaalt óf en wanneer er updates worden binnengehaald.
Nogmaals: ik kijk zelf nooit (meer) in die update-topics hoor! Gelukkig kan ik de discipline opbrengen om regelmatig (en dus handmatig) te updaten.

Overigens heb ik dezelfde mening over de Windows-updates. Geen haar op m'n hoofd die er over denkt om dit op automatisch te zetten.

Er zullen vast meer mensen zijn die er net zo over denken! Voor mij zijn deze topics inmiddels ook overbodig, maar ik wil niet zover gaan om ze maar als 'onzin' te bestempelen.:)

Laatst bewerkt:
Hallo !

Helemaal met @maestro 12 eens: toen ik nog Norton-fan was (ja, ga nu niet allemaal lachen !) was het best handig.

Greetz,

Harry.

:D Ik kan mij de tijd ook nog herinneren dat Norton utilities op 6 diskettes paste en antivirus ik geloof op drie……………….toen was ik ook nog fan. :cool:

@ikself; Ook met autoupdate aan heb jij het nog zelf in de hand. Teneerste kan je plannen op welke dag en uur, ten tweede kan je daarvan ook nog eerst een melding krijgen voor het downloaden begint. Dit alles geldt voor NOD.

Hoi !

Tja, Windows-update's vind ik toch wat anders !!

De geschiedenis leert ons dat vriend Bill de plank wel eens mis slaat.

Dus: ik krijg een melding wanneer er update's zijn, en ga op m'n gemak es kijken waar het precies voor is, en of het wat voor me is.

Maar een virusscanner heb ik graag up to date, dus dat mag m.i. automatisch.

Greetz,

Harry.

@ikself; Ook met autoupdate aan heb jij het nog zelf in de hand. Teneerste kan je plannen op welke dag en uur, ten tweede kan je daarvan ook nog eerst een melding krijgen voor het downloaden begint. Dit alles geldt voor NOD.
Weet ik! :) Maar dat zal hier niet werken! Vanavond b.v. ben ik voornemens om de Creative Suite te installeren. Dan zou ik eerst moeten bedenken om hoe laat ook alweer m'n virusscanner gaat updaten en oh ja.....die andere scanner gaat zo en zo laat.....niks voor mij.....:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan