Driver stap voor stap uitleggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sponzenbroekske

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Primair IP-Adres 192.168.0.127
Primair MAC-Adres 00-19-7D-43-98-47
Netwerkkaart Atheros AR5005G Wireless Network Adapter (192.168.0.127) (DEZE KAART IS HET PROBLEEM)
Netwerkkaart Marvell Yukon 88E8038 PCI-E Fast Ethernet Controller (DEZE WERKT, maar ik wil draadloos)
Modem Agere Systems HDA Modem
Linux UBUNTU

Kan iemand me STAP VOOR STAP uitleggen vanaf de download tot installatie hoe ik de gepaste driver moet installeren, ik zit TOTAAL vast

Laatst bewerkt:
Hallo...

Met welk Linux OS wil je dit installeren?
Want het makkelijkste is gebruik te maken van NDISWrapper.

Dan kun je gebruik maken van de Windows XP driver van je draadloze netwerkkaart. ;)

We willen je best helpen maar hebben toch iets meer informatie nodig.

Als in het in Ubuntu kan ik het je zo vertellen.

Hallo...

Met welk Linux OS wil je dit installeren?
Want het makkelijkste is gebruik te maken van NDISWrapper.

Dan kun je gebruik maken van de Windows XP driver van je draadloze netwerkkaart. ;)

We willen je best helpen maar hebben toch iets meer informatie nodig.

Als in het in Ubuntu kan ik het je zo vertellen.

Het is idd in UBUNTU en ik dual-boot met vista (ik weet niet of het belangrijk is, maar ik heb dus geen XP) en hoe het gebeurt maakt me niet uit, ik had iets met MADwifi maar verder dan dat te downloaden kwam ik niet.
Je mag het uitleggen via NDISWrapper, als dat het gemakkelijkste is.

Laatst bewerkt:
Makkelijke manier

Ga naar Systeem --> Beheer
En open Restricted Drivers.
Kijk of hier een rood bolletje staat bij een broadcom chip. klik hier op om te activeren.
Dan gaat hij wat downloaden en kun je hoogstwaarschijnlijk al internetten.
(zorg wel dat je aan het internet hangt met je kabeltje)

werkt dit niet?

Moeilijke weg

spm.jpg

(in het Nederlands --> Systeem --> Beheer)
Open je Synaptic Manager

Zoek in de Synaptic manager naar de ndiswrapper en ndisgtk

Als je nu weer naar Systeem --> Beheer gaat zul je onderaan zien dat er een icoontje is bijgekomen. (Windows wireless drivers )

Dan krijg je een nieuwe venstertje en kun je de windows XP driver selecteren om je netwerkkaart te installeren.

(download wel ergens de Windows drivers voor je netwerkkaart en zorg dat het zip bestandje dan uitgepakt is, zet deze op je hardeschijf dat Ubuntu erbij kan zodat je vanuit de NDISwrapper er naartoe kunt navigeren.

Laatst bewerkt:
Makkelijke manier

Ga naar Systeem --> Beheer
En open Restricted Drivers.
Kijk of hier een rood bolletje staat bij een broadcom chip. klik hier op om te activeren.
Dan gaat hij wat downloaden en kun je hoogstwaarschijnlijk al internetten.
(zorg wel dat je aan het internet hangt met je kabeltje)

werkt dit niet?

Moeilijke weg

spm.jpg

(in het Nederlands --> Systeem --> Beheer)
Open je Synaptic Manager

Zoek in de Synaptic manager naar de ndiswrapper en ndisgtk

Als je nu weer naar Systeem --> Beheer gaat zul je onderaan zien dat er een icoontje is bijgekomen. (Windows wireless drivers )

Dan krijg je een nieuwe venstertje en kun je de windows XP driver selecteren om je netwerkkaart te installeren.

(download wel ergens de Windows drivers voor je netwerkkaart en zorg dat het zip bestandje dan uitgepakt is, zet deze op je hardeschijf dat Ubuntu erbij kan zodat je vanuit de NDISwrapper er naartoe kunt navigeren.

K ik heb nu die NDISWrapper, ik heb een ZIP-file gedownload maar nu kan ik die niet unzippen, cannot open 802bg.zip :s:s:s:s
Heb ook al met een .exe file geprobeert maar dan zegt die NDISWrapper dat hij een .INF-file nodig heeft :ss

Laatst bewerkt:
K ik heb nu die NDISWrapper, ik heb een ZIP-file gedownload maar nu kan ik die niet unzippen, cannot open 802bg.zip :s:s:s:s
Dit is een corrupt bestand, graag een andere goede downloaden.

Heb ook al met een .exe file geprobeert maar dan zegt die NDISWrapper dat hij een .INF-file nodig heeft :ss
Je kunt dit exe bestand in Windows uitpakken met Winrar.
Open Winrar en kies het bestand en kies voor uitpakken.
Wat hier uit komt moet je op een USB disk of CD zetten en in ubuntu gebruiken voor NDISWRAPPER.

Dit is een corrupt bestand, graag een andere goede downloaden.

Je kunt dit exe bestand in Windows uitpakken met Winrar.
Open Winrar en kies het bestand en kies voor uitpakken.
Wat hier uit komt moet je op een USB disk of CD zetten en in ubuntu gebruiken voor NDISWRAPPER.
ik had ondertussen al een ander bestand gedownload en dat lukte wel, maar nu is de driver geinstalleerd, maar ik krijg nog steeds geen verbinding.

PS: vergeten te vertellen, ik kan wel Wlan netwerken ontvangen, dus ik kan zien welke er allemaal zijn, maar ik geraak niet op het internet. Soms blijkt hij verbonden te zijn, maar dan geraak ik nog steeds niet op het internet. :s

Hmm... en heb je Ubuntu ook al een keer helemaal gereboot?

Je bent een engel, Wlan van mijn buren lukt al, maar ik heb een beveiligde Wlan en als ik tracht te verbinden dan krijg ik : WIRELESS NETWERK KEY REQUIRED en dan kan ik kiezen uit 4 wireless Security, ik heb ze allemaal al geprobeerd, maar dan verbind hij niet of kan ik niet op de knop Login to network klikken. (Ik heb een WEP beveiliging met een password van 5 tekens.)
Je zou kunnen zeggen ga dan altijd op het internet van de buren, maar de verbinding is niet ideaal. MAAR AL ZEER HARD BEDANKT VOOR GEDEELTELIJK OPLOSSEN. als je nu met de rest zou kunnen helpen :o

Kijk dat is al iets!

Heb je bij de beveiliging in je router gekozen voor ASCI of HEX?
Kijk hier ook even naar bij de instelling van de Verbinding die je probeert te maken.

;)

We zijn er bijna :d enkel nog een beveiligd draadloos internet doen werken. :d
Ik heb een WEP ASCI (denk ik, password van 5 tekens is toch ASCI??) Dus ik kan draadloze netwerken ontvangen, maar als deze beveiligd zijn kan ik geen gebruik maken van het internet, als niet beveiligd en over de kabel zijn kan ik wel gebruik maken van het internet.
Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan