• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

leeftijd kleuren in cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

meesterf

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2007
Hallo,

Ik werk met ontwikkelingslijsten voor kinderen.
Deze kinderen zijn tussen de 4 en 6 jaar oud.
Nu wil ik dat bij het ingeven van hun werkelijke leeftijd bijvoorbeeld geb datum in cellen
wordt gekleurd hoe oud ze zijn in jaren en maanden.
Verder komen daaronder een aantal ontwikkelpunten bij deze moeten de cellen ook worden gekleurd om aan te geven hoever de ontwikkeling gelijk loopt met de leeftijd.

Het allemooiste zou zijn dat dit kleuren per periode kan want per jaar worden er 3 rapporten gemaakt. Als je de kleuren per periode kunt selecteren zie je hoe iemand is ontwikkeld.

Ik heb zelf gestoeid met marco's en voorwaardelijke opmaak maar ik kom er niet uit.

Met vriendelijke groet,

Frank v Ewijk

Ik heb zelf gestoeid met marco's en voorwaardelijke opmaak maar ik kom er niet uit.

Zo zal het toch gaan hoor (gesteld dat het gaat wat je wil).

Hang je meest recente poging eens bij (eerst zippen) en dan zal er hier wel een helper naar kijken :thumb:

Snelle reactie

Beste Wigi,

Ik had al op jouw site gekeken.. netjes. Hoop ooit nog een keer zo goed te worden.
Maar goed to the point, hier vindt je mijn probeersel. Het stelt niet veel voor maar ik heb het in ieder geval geprobeerd. Ik ben benieuwd of je me kunt helpen.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Frank v Ewijk

Bijlagen

Frank,
Als ik de vraag goed begrepen heb dan kun je gewoon volstaan met voorwaardelijke opmaak. Het gaat over 4, 5 en 6 jarigen dus heb je genoeg aan de 3 mogelijkheden tot voorw.opmaak.
Als je in een cel het geboortejaar zet en in de cel er naast:
Code:
=DATUMVERSCHIL($A6;VANDAAG();"Y")
kun je in de voorw. opmaak kiezen voor de celwaarde is, en dat voor de drie leeftijden.
In de cel daar weer naast de formule:
Code:
=DATUMVERSCHIL($A6;VANDAAG();"YM")
Ik weet niet hoe het met het aantal maanden zit, als die per maand een verschillende kleur moeten hebben verval je inderdaad in VBA.

Frank,
Aanvulling voor VBA:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim icolor As Integer
If Not Intersect(Target, Range("A1:A30")) Is Nothing Then
Select Case Target
Case 4
icolor = 6
Case 5
icolor = 13
Case 6
icolor = 7
End Select
Target.Interior.ColorIndex = icolor
End If
End Sub

Code in werkbladmodule plaatsen.
NB
Werk allen als je de leeftijd zelf typt.

Laatst bewerkt:
Vraag specifiek

Hoi bedankt voor de snelle reacties ik heb het beide uitgeprobeerd maar ik bereik niet het beoogde resultaat.

Ik heb nog eens goed overdacht waar het op moet lijken en dit komt het dichtste in de buurt

Zie bestandje voor uitleg

Alvast bedankt en ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Gegroet,

Frank

Bijlagen

Ik heb maar een poging gewaagd.

Na invoer van geb datum wordt de leeftijd balk gekleurd.
Hieronder is de ontwikkelingbalk. Deze wordt gekleurd na invoeren van jaren en maanden.
Ik ga er dus vanuit dat de ontwikkeling wordt gemeten met jaren en maanden.

gr. Bandito.

Bijlagen

en nu verder

Hallo nogmaals bedankt voor de sneller reactie.

Ik ben benieuwd hoe je dit hebt gedaan zodat ik de code of formule opnieuw kan toepassen.

Is het ook nog mogelijk om de kleur te kiezen voor de invoer van jaren en maanden zo kun je de ontwikkeling verdelen in periodes.

SUPER bedankt voor wat ik nu al heb!!!

Met vriendelijke groet,

Frank v Ewijk:thumb::D:eek:

sorry

hoi inmiddels ontdekt waar de betreffende cellen zitten ik zou wel graag nog hulp willen bij het maken van een macro of controle waarbij je eerst de kleur moet kiezen voordat je de cellen c7 en d7 invult.

SUPER BEDANKT voor de sneller reactie van iedereen en de geweldige hulp!!

Gegroet,

Frank v Ewijk

Ik heb hem licht veranderd.

Ik ben er niet uit wat je nu precies wilt. Ik heb hem nu zo gemaakt dat als ontwikkeling 2 maanden of meer voorloopt --> groen, meer dan 2 maanden achter --> rood, hier tussen geel.
Als je duidelijk uitlegt wanneer je welke kleur waar wilt hebben kan ik je misschien verder helpen.

gr. Paul.

Bijlagen

Klungelen

Hoi ik ben zelf nog gaan klungelen, en prutsen en bedankt voor jullie hulp ik beschouw deze vraag als opgelost.

Nogmaals bedankt,

Frank v Ewijk;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan