• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel file op internet publiceren en gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leeson

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2007
Hallo iedereen,

Weet iemand hoe ik een excel werkmap online kan publiceren (ik heb een host met Plesk) en deze werkmap online gebruiken?

Ik werk met Office 2007 en de werkmap bevat macro's (indien relevant) om gegevens in te voeren.

Ik heb reeds de werkmap als .html en .mht opgeslagen maar dan heeft deze online geen functionaliteit. Ook niet als ik de rechten zo instel dat er vrije toegang is tot het bestand, lezen, schrijven.

Ik gebruik Microsoft Expression Web (opvolger van Frontpage) als HTML editor.

Groeten!

Laatst bewerkt:
Hallo iedereen,

Weet iemand hoe ik een excel werkmap online kan publiceren (ik heb een host met Plesk) en deze werkmap online gebruiken?

Ik werk met Office 2007 en de werkmap bevat macro's (indien relevant) om gegevens in te voeren.

Ik heb reeds de werkmap als .html en .mht opgeslagen maar dan heeft deze online geen functionaliteit. Ook niet als ik de rechten zo instel dat er vrije toegang is tot het bestand, lezen, schrijven.

Ik gebruik Microsoft Expression Web (opvolger van Frontpage) als HTML editor.

Groeten!

Is geen mogelijkheid via normale hosting. Op het moment dat mensen schrijfrechten hebben, kunnen ze macro's toevoegen. Misbruik van macro's kan leiden tot hackmogelijkheden, en tot stil leggen van de server.

Over het algemeen is de enige dynamische mogelijkheid die je hebt of Javascript, of PHP, of misschien zelf VB (je kunt visual basics ofwel delen van macro's zetten in HTML pagina's).

Beste is om even uit te leggen wat voor een soort gegevens deling en bewerking je wilt hebben, dan kunnen we eens denken over een passende oplossing. Excel echter als openbaar en door iedereen bewerkbaar excelbestand is echter geen mogelijkheid (en zou je ook niet moeten willen, want als er 1 grappenmaker voorbij komt, is alle info weg).

Bedank MDerking, voor je heldere antwoord.
Feitelijk wil ik een grote werkmap online zetten, maar slechts 1 sheet zichtbaar hebben.
De sheet bevat uitkomsten van formules verspreid over de gehele werkmap.

De sheet die zichtbaar zou moeten worden heeft twee macro's. Beiden zijn invoer vensters om data in te voeren.

Ik heb verder zeer weinig tot geen ervaring met het schrijven van Java of werken met PHP. Dat beetje VB dat ik ken heb ik op dit forum geleerd :)

Zou het mogelijk zijn om de sheet om te zetten naar een database? En wellicht via die manier een veiliger optie zijn?

Groeten en bedankt voor het meedenken!

Zou het mogelijk zijn om de sheet om te zetten naar een database?

Ik heb daar zelf geen ervaring mee. Het zal uiteraard wel afhangen van hetgeen je in die sheets doet, uiteraard. Verder zal je iemand moeten zoeken met deftige PHP-kennis, database-kennis, wat XML misschien ook al ken ik ook daar veel te weinig van (om niet te zeggen, niets).

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan