• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werkmap delen problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

polderploer

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2007
Ik heb een volledig werkende macro welke nummers en data toevoegd aan een excellijst en hier hyperlinks aan koppelt.

Nu stuit ik op het volgende probleem:

Zodra ik de lijst laat delen via werkmap delen, werkt de macro niet meer. Hij vult de data nog wel in, maar een hyperlink wordt niet meer geplaatst.

Code:
  ActiveSheet.Hyperlinks.Add Anchor:=Selection, Address:="K:\proef\" & ws.Cells(iRow, 1).Value & ".doc"

Zodra ik de werkmap niet laat delen werkt het perfect.

Echter het is de bedoeling dat meerdere mensen gebruik maken van de macro en dat alle gegevens in de excellijst worden weggeschreven.

Misschien zijn er ook wel andere oplossingen alleen het probleem is dat sommige gebruikers de excellijst open hebben staan en dat er tegelijkertijd een andere gebruiker via de macro gegevens invoert.

Wie kan mij helpen??

Hoewel het theoretisch mogelijk zou zijn om met meerdere mensen aan 1 Excel bestand te werken, leert de praktijk mij dat dit niet wenselijk is. Vroeg of laat ga je met fouten zitten wanneer mensen gelijktijdig in 1 bestand werken.

Kan je het probleem niet oplossen door meerdere versie te distrubueren, en daarna (automatisch) te laten samenvoegen of iets dergelijks?
Een andere mogelijk is overschakelen naar een database structuur, daar kan je wel met meerdere mensen in werken.

Hoewel het theoretisch mogelijk zou zijn om met meerdere mensen aan 1 Excel bestand te werken, leert de praktijk mij dat dit niet wenselijk is. Vroeg of laat ga je met fouten zitten wanneer mensen gelijktijdig in 1 bestand werken.

Kan je het probleem niet oplossen door meerdere versie te distrubueren, en daarna (automatisch) te laten samenvoegen of iets dergelijks?
Een andere mogelijk is overschakelen naar een database structuur, daar kan je wel met meerdere mensen in werken.

een database structuur is niet mogelijk en meerdere versies ook niet, maar ik heb zelf al wel een idee:

Is het niet mogelijk om de excellijst standaard alleen-lezen te openen als deze handmatig geopend wordt.

De macro opent dan standaard de excellijst met lezen-schrijven en aan het eind van de macro (max 3 seconden later) sluit deze de lijst weer. Hierdoor is er maar een hele kleine kans dat de excellijst 2 keer tegelijk geopend wordt, namelijk als twee gebruikers precies binnen 3 seconden de macro uitvoeren (er zijn maar 4 gebruikers).

Mijn vraag wordt dan: is het mogelijk om de excellijst alleen lezen te openen bij handmatige opening en dat de macro een lezen-schrijven versie opent? En hoe kan ik dit realiseren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan