Award v6.00 64bit bios flash tool

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basman13

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2007
Ik heb overal op internet gekeken,maar kan het niet vinden.
Ik zoek een bios flash tool waarmee ik een award bios op een 64bit vista mee kan flashen.
Ik vind alleen geschikt voor 32 bit.

In de bios van award zit geen enkele functie voor je video kaart,zit er een lock op ofzo?
En zo ja,kan je dat weghalen?

award doet ook flashen in dos.
En dan heb je geen windows nodig.
Maar functies voor je video kaart zul je tevergeefs zoeken.
Die zitten er niet in.

Flashen in dos

Hoe doe ik dat dan?,flashen in dos?
Ik heb een 1009-005 bios,heb ik dan de goeie?
De award komt van asus.

Hoi !

Als je onderstaande link even leest kun je zien dat je AwardFlashTool v. 7.07 of later nodig hebt.

De tool is te vinden op de site van de fabrikant van je mobo, incl. de uitleg,

Nooit in Windows flashen, de kans op fouten is dan erg groot.

http://www.wimsbios.com/biosutil.jsp

Greetz,

Harry.

BiosFlash Award

Ik ben op de site geweest,maar kreeg page not found toen ik naar de instructie site wou.
Toen ben ik bij asus wezen kijken hoe een award flash moet.
Ik vind het erg ingewikkeld,ik heb geen floppy.
Ik heb het op cd geprobeert,geformatteerd en AWDFLASH.EXE naar de cd gebrand,maar als ik opstart met de cd erin start gewoon me windows op en kom ik niet in dos,of is er een manier om op te starten in DOS?

Flashtool

Ik weet nu hoe ik in dos moet opstarten,met de installatie dvd.
Maar als ik commando AWDFLASH.EXE geef,dan krijg ik de melding dat awdflash niet compitabel is met mijn besturingssysteem en dat ik moet kijken of ik een 32 of 64 bit systeem heb.
In de bios is een flash functie,f8,maar die kan alleen flashen vanaf floppy,kan ik dit veranderen,dat zou wel mooi zijn,of is er nog een andere oplossing?

Hoi !

Tja, geen floppydrive, dan moet je een bootable USB-stick gebruiken.

In Windows flashen kan ook, maar op je eigen risico.

Kan niet met een CD, omdat je moet werken vanaf een bootable medium.

Maar: kun je niet flashen vanaf de CD die bij je mobo hoort ?

En: waarom wil je je bios flashen ?

Greetz,

Harry

Bios flashen

Ik heb geen cd die bij me moederbord hoort.
Ik wil de bios flashen omdat me videokaart maar 64MB videogeheugen aan geeft terwijl ie 256MB is(nvidia geforce 6200LE),en in de bios is geen functie om het geheugen hoger te zetten.
Dus ik dacht als ik de bios update,er misschien wel een functie komt om dat te doen,of dat het het geheugen probleem is opgelost.
Of zit ik er nu naast?.

Hoi !

Op de site waar je het nieuwe bios vandaan hebt geplukt staat vast en zeker wat de verbeteringen zijn.

Het lijkt me stug dat er verbeteringen zouden zijn i.v.m. de zaken die jij aan haalt.

Trouwens, als je een losse videokaart hebt is het volmaakt onbelangrijk wat er in je bios over staat.

Als je Graphics Aperture Size bedoelt, dit dient alleen om aan te geven hoeveel van je werkgeheugen maximaal goor je videokaart gebruikt mag worden,

Maar: dit geldt dus voor een kaart met gedeeld geheugen, en daar is bij jou toch geen sprake van ?

Dus: niet aan een bios-flash beginnen, zeker niet als je er geen ervaring mee hebt.

Greetz,

Harry.

geen biosflash

Hoi Harry,

ik doe geen biosflash als het geen verbetering brengt.
Ik heb wel gedeeld systeemgeheugen op me videokaart,maar dat kan ik niet veranderen in de bios.

Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan