Welke videokaart moet ik kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Divini

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2007
Hee,

Ik wil graag een nieuwe videokaart kopen waarmee ik hoog kan spelen en een goeie fps voor COD2 en COD4 maar ik weet niet welke mijn computer ziet er als volgt uit:

Fjutsi Siemens Scaleo P
Pentium(R) D CPU 2.80GHz
Kloksnelheid: 2.80 GHz, 1,00 GB
NVIDIA GeForce 7300 SE
1024 MB aan werkgeheugen
Ik heb niet veel verstand van moederbords dus heb ik een screenshot gemaakt.
Dit doet et nu allemaal niet meer ik weet wel dat het PCI is als jullie hier nog meer over te weten willen hoor ik het graag.

Dus ik zoek een videokaart waarmee ik redelijk hoog kan spelen het gaat me vooral om de fps voor COD2 en COD4 en de videokaart moet goed zijn voor mijn computer (systeem) en moet erin kunnen, mijn budget is laag 100-130 euro ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Gr, Divini

Er zit alleen een grote maar aan.
Je videokaart is net zo goed als je processor en je chipset is.
Je processor is geen geweldenaar dus verwacht geen grote verbeteringen.
Maar beter als een 7300 se is wel te doen en zeker voor je budget dat je hebt.

Ik heb niet veel verstand van moederbords dus heb ik een screenshot gemaakt.
Dit doet et nu allemaal niet meer ik weet wel dat het PCI is

Weet je zeker dat het alleen PCI is, geen PCI-e en/of AGP??

En waar is dat screenshot dan?

Ik denk inderdaad dat je PCI-e bedoelt.
Voor zowel AGP als PCI-e zijn kaarten te vinden die aan je eisen voldoen, en ook binnen het budget. Je kunt bijvoorbeeld voor PCI-e kijken naar de 8600GT.

Ik denk inderdaad dat je PCI-e bedoelt.
Voor zowel AGP als PCI-e zijn kaarten te vinden die aan je eisen voldoen, en ook binnen het budget. Je kunt bijvoorbeeld voor PCI-e kijken naar de 8600GT.

En dan? Daar gaat COD 4 echt niet veel beter van lopen hoor.
Met 20 mannetjes in beeld ofzo is die Pentium D veel te sloom.

En dan? Daar gaat COD 4 echt niet veel beter van lopen hoor.
Met 20 mannetjes in beeld ofzo is die Pentium D veel te sloom.

Er wordt gevraagd om een videokaart, niet om een nieuwe processor.
Natuurlijk kun je beter gelijk een betere processor kopen (neem gelijk de Q6600), en gelijk nog 1 GB RAM bijprikken maar een videokaart is een videokaart.

Het probleem is dat ik geen flauw id heb waar mijn ik kan zien wat mijn moederbord is PCI of PCI-e als jullie even willen zeggen waar ik het kan vinden:p Maar ik dacht dat mijn processor wel redelijk snel was maar wat zou ik volgens jullie eerst doen een nieuwe videokaart of nieuwe proccessor en de rest van mijn computer hoeft dan niks meer aan gedaan te worden?

Met het programma PC Wizard 2008 kun je uitzoeken wat voor moederbord je hebt, en met die informatie kun je op internet alle informatie over je moederbord vinden. Dan staat er ook bij wat je moederbord aankan en ondersteunt. Het is goed om alle informatie te hebben, voor je dingen gaat upgraden.

Laatst bewerkt:
Ik heb het gedownload en ik ga er van uit dat mainbord het moederbord is en daar staat PCI-bus en dan yes maar er staat ook bus PCI-express betekent het dat ik dan express heb er staat daar ook yes achter

Ach man, pentium D te sloom :P laat me niet lachen.
Ik heb een AMD 3700 + en CoD 4 loopt op low zo soepel als ik weet niet wat.
en 1 GiG ram.

dus niks: Pentium D is te langzaam.
(en Divini, ik zou nog even wachten tot de DX 10.1 kaarten op de markt, zijn(gaat niet lang meer duren) en dan zakken de prijzen van de huidige kaarten aardig)

Laatst bewerkt:
Ach man, pentium D te sloom :P laat me niet lachen.
Ik heb een AMD 3700 + en CoD 4 loopt op low zo soepel als ik weet niet wat.
en 1 GiG ram.

dus niks: Pentium D is te langzaam.
(en Divini, ik zou nog even wachten tot de DX 10.1 kaarten op de markt, zijn(gaat niet lang meer duren) en dan zakken de prijzen van de huidige kaarten aardig)

het zijn wel 2 proccessors als het goed is net zoiets als DUOCore alst goed is

Heb je er wel verstand van Directx 10 kaarten zijn allang uit

sorry ik had .1 niet gezien:p

Laatst bewerkt door een moderator:
Divini, even wachten kan inderdaad geen kwaad, maar kan je wel wachten? :p
Oftewel: wil je nu een videokaart of even wachten? Want we zitten inderdaad in een soort overgangssituatie van videokaarten.

Lol, ik weet ook niet HOE lang we moeten wachten, maar kijk: er is al een hoop oproer over de extra functies van direct X 10 PUNT ÉÉN ! :P, ik zou nog ff wachten.
anders hoor je straks bij de grote groep ontevereden klanten, omdat je geen gebruik kan maken van die extra functies

Lol, ik weet ook niet HOE lang we moeten wachten, maar kijk: er is al een hoop oproer over de extra functies van direct X 10 PUNT ÉÉN ! :P, ik zou nog ff wachten.
anders hoor je straks bij de grote groep ontevereden klanten, omdat je geen gebruik kan maken van die extra functies

Ja dan wacht ik nog even:p Dan koop ik et ook meteen goed;)

Hey, divini, kan je me wel vertellen of je Windows Vista hebt, of gaat hebben :P, want anders kan je namelijk geen DX 10 gebruiken, windows XP ondersteunt geen Direct X 10.

Hey, divini, kan je me wel vertellen of je Windows Vista hebt, of gaat hebben :P, want anders kan je namelijk geen DX 10 gebruiken, windows XP ondersteunt geen Direct X 10.

Ja het was ook mij bedoeling om een goeie videokaart te hebben en over het algemeen zijn de videokaarts in vista beter dus ik was ook van plan om vista te kopen;)

Ok :) ff toevoeging *Ugh ------>downloaden <-----UGH!!* (vista dan he)
Ik weet dat het niet mag :P Maar Windows Vista is toch behoorlijk prijzig hoor.

Laatst bewerkt:
Ok :) ff toevoeging *Ugh ------>downloaden <-----UGH!!* (vista dan he)
Ik weet dat het niet mag :P Maar Windows Vista is toch behoorlijk prijzig hoor.

Jezus kan je et gwoon nu al downloade kan je mie misschien ook een link of een torrent sturen?

Jezus kan je et gwoon nu al downloade kan je mie misschien ook een link of een torrent sturen?
Uit de huisregels:
Warez:
  • Onder warez valt: illegale software, cracks, serienummers, kortom, dingen waar je normaal gesproken een (al dan niet betaalde) licentie voor nodig hebt.
  • Het is niet toegestaan warez te plaatsen op de site (dus ook geen links of bijlages die warez bevatten).
    Naar warez mag niet worden gevraagd.
  • Ook het vragen naar cd en dvd hoesjes is op helpmij niet toegestaan, evenals ondertitels voor films, i.v.m. de copyright rechten. Het plaatsen van links naar dit materiaal is dus ook niet toegestaan.
  • Je mag over warez converseren (als iets je niet lukt met het programma), zolang de bron van de software maar niet gepubliceerd wordt.

Laatst bewerkt:
Ik kan het natuurlijk proberen, maar ik zou het liever niet doen, in verband met het risico om gebanned te worden, en ik met gebanned worden van forums al niet een te goede ervaring heb :P.
*knip*

Dan krijg je je dingetje.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan