• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen leegmaken met een knop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sim1978

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2007
Kan ik bepaalde cellen van meerdere werkbladen leegmaken door het drukken op één knop, die staat op het eerste werkblad?

Dat kan via: Range("B5").ClearContents

Hiermee maak je de cell B5 in dezelfde sheet leeg. Wil je een cell in een andere sheet leeg maken dan zet je de naam ervoor: Range("Sheet2!B5").ClearContents

Dat werkt inderdaad al (cellen in hetzelfde werkblad en cellen in een ander werkblad), maar hoe moet dat met cellen in meerdere werkbladen? Hoe kan ik die Range-dingen achter mekaar zetten?

Het zijn bepaalde cellen in verschillende werkbladen die samen leeggemaakt moeten worden. De cellen zijn in alle werkbladen dezelfde.

Dat werkt inderdaad al (cellen in hetzelfde werkblad en cellen in een ander werkblad), maar hoe moet dat met cellen in meerdere werkbladen? Hoe kan ik die Range-dingen achter mekaar zetten?

Het zijn bepaalde cellen in verschillende werkbladen die samen leeggemaakt moeten worden. De cellen zijn in alle werkbladen dezelfde.

Dan kan je zeker gewoon meerdere werkbladen selecteren, op die manier werkt alles door op de werkbladen die je niet ziet. op exact dezelfde rijen en kolommen Je hoeft dus niet van tab blad te verspringen. Meerdere bladen selecteren doe je met CTRL of SHIFT ingedrukt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan