php probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Florisje

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2007
Ik weet niet of dit in de goede categorie is maar dit is mijn probleem

Ik heb een bestandje, php geopend met kladblok maar hoe doe ik dat terug want mijn computer herkent geen php, dus als ik het open komt
er een kladblok maar ik wil die website zien (ik zit bij ict op school en daar doe ik cursus met website maken enz)
Kan iemand mij helpen of kan ik niks meer doen?

PHP kun je niet openen zoals een HTML bestand zodat je direct het resultaat kunt bekijken. Je zult dan op je pc webserver software moeten installeren. Als je dat gedaan hebt kun je middels de webserver wel de PHP gaan testen en bekijken.

XAMPP is een gratis webserver die eenvoudig te gebruiken is en niet moeilijk is met installeren.

http://www.apachefriends.org/en/xampp.html

PHP kun je niet openen zoals een HTML bestand zodat je direct het resultaat kunt bekijken. Je zult dan op je pc webserver software moeten installeren. Als je dat gedaan hebt kun je middels de webserver wel de PHP gaan testen en bekijken.

XAMPP is een gratis webserver die eenvoudig te gebruiken is en niet moeilijk is met installeren.

http://www.apachefriends.org/en/xampp.html

Me vraag is kan ik het weer terug krijgen in php?

Laatst bewerkt:
Als je bedoelt dat je het PHP bestand wilt openen in een andere programma dan

1x met rechtermuisknop op het PHP bestand klikken en kiezen voor Openen met.
Zoek het programma op waarmee je dit bestand wilt openen en zet onderop het vinkje aanzetten bij Dit type bestand ......

Als je bedoelt dat je het PHP bestand wilt openen in een andere programma dan

Zoek het programma op waarmee je dit bestand wilt openen en zet onderop het vinkje aanzetten bij Dit type bestand ......

Ik heb het bestand php geopend met kladblok alleen nu wil ik het weer terug doen in php alleen dat lukt niet :confused:

Ik snap niet wat je nu bedoelt of wilt.

Bedoel je dat je bestand een andere naam heeft gekregen door notepad en iets heet als bestandsnaam.php.txt ?

Zo ja dan bestand hernoemen naar bestandnaam.php.
PHP is gewoon als tekstbestand te openen. Door de extensie PHP te noemen kunnen webserver hiermee overweg. Het is dus een simpel bestandje met code je PHP als extensie geeft als ipv TXT

Anders zul je toch duidelijker moeten zijn in je verhaal en beter moet uitleggen wat er gebeurt en wat je verwacht dat er moet gebeuren.

Laatst bewerkt:
Ik snap niet wat je nu bedoelt of wilt.

Bedoel je dat je bestand een andere naam heeft gekregen door notepad en iets heet als bestandsnaam.php.txt ?

Zo ja dan bestand hernoemen naar bestandnaam.php.

Anders zul je toch duidelijker moeten zijn in je verhaal en beter moet uitleggen wat er gebeurt en wat je verwacht dat er moet gebeuren.

Ik heb bij dat .php bestandje rechtermuisknop geklikt en daarna eigenschappen toen kon ik kiezen met wat ik het bestandje wilde openen, ik had gedaan kladblok want ik wou weten wat erin zat (onhandig ik kon ook bron bekijken maarja) en toen was ie dus veranderd in kladblok maar er staat nog steeds php bestand maar als ik hem open komt er kladblok, ik wil hem terug in php maar hoe doe ik dat? ik heb al geprobeerd met .php
ik zal dalijk nog wel een screenshot posten

22495623hj7.bmp

96566959pv7.bmp

Laatst bewerkt:
Dat was de eerst oplossing die ik gaf de juiste.

Je kunt dan op de knop Bladeren klikken om zelf een andere programma te kiezen. Standaard kan Windows niet met PHP omgaan en alleen te openen met Notepad of iets dergelijks.

Als je zelf een programma hebt geinstalleerd waarmee je PHP kunt bewerken/bekijken dan kun je die dus opzoeken middels Openen Met.

Blader naar de map waar die software is geinstalleerd en zoek het EXE bestand op waarmee je het programma start.

Nu zal die koppeling weer herstelt worden.

Dat was de eerst oplossing die ik gaf de juiste.

Je kunt dan op de knop Bladeren klikken om zelf een andere programma te kiezen. Standaard kan Windows niet met PHP omgaan en alleen te openen met Notepad of iets dergelijks.

Als je zelf een programma hebt geinstalleerd waarmee je PHP kunt bewerken/bekijken dan kun je die dus opzoeken middels Openen Met.

Blader naar de map waar die software is geinstalleerd en zoek het EXE bestand op waarmee je het programma start.

Nu zal die koppeling weer herstelt worden.

Ik ga proberen of ik een prog kan downloaden die een php bestand bevat, ken jij er een?

Laatst bewerkt:
Sorry maar ik lees dit even mee maar ik begrijp er weinig van.
Maar als jeen php betand zoekt maak je toch gewoon een nieuwe aan? Dat kan je gewoon met kladblok of iets dergelijks doen. En anders kan je wel is scriptjes downloaden.

Sorry maar ik lees dit even mee maar ik begrijp er weinig van.
Maar als jeen php betand zoekt maak je toch gewoon een nieuwe aan? Dat kan je gewoon met kladblok of iets dergelijks doen. En anders kan je wel is scriptjes downloaden.

Ik heb een nieuwe aangemaakt alleen hij wordt nog steeds geopent met kladblok ik wil juist dat hij met php wordt geopend, met openen met lukt het niet

Laatst bewerkt:
Dat maakt geen ene donder uit dat hij nu met kladblok wordt geopent.

Als er onder staat dat het PHP-bestand is dan is hij dat ook. Bekijk je die via je webserver dan zal dat bestand dus nog steeds als een PHP-bestand worden gezien.

Overigens kun je iets niet "met PHP openen", PHP is geen programma. PHP is een programmeertaal. Er zijn wel programma's die PHP-bestanden kunnen bewerken, daar is Kladblok er een van.

Ohw ja, dan nog iets:
onhandig ik kon ook bron bekijken maarja
PHP is server-side, als je naar een webpagina gaan die in PHP is gemaakt dan zul je in de bron echt geen PHP code tegenkomen. Het enige wat je in de bron zult tegenkomen is HTML en JavaScript.

Laatst bewerkt:
Dat maakt geen ene donder uit dat hij nu met kladblok wordt geopent.

Als er onder staat dat het PHP-bestand is dan is hij dat ook. Bekijk je die via je webserver dan zal dat bestand dus nog steeds als een PHP-bestand worden gezien.

Overigens kun je iets niet "met PHP openen", PHP is geen programma. PHP is een programmeertaal. Er zijn wel programma's die PHP-bestanden kunnen bewerken, daar is Kladblok er een van.

Maar dan kan ik niet zien hoe mijn forum eruitziet

Kan jouw computer is wat alle anderen niet kunnen?

Dus jij beweert dat wanneer je eerder dubbelklikte op een PHP-bestand de browser opende en jouw die pagina liet zien?

Zoals in bericht 2 je al is verteld heb je voor het lokaal bekijken van een PHP pagina een webserver nodig die PHP ondersteunt.

Kan jouw computer is wat alle anderen niet kunnen?

Dus jij beweert dat wanneer je eerder dubbelklikte op een PHP-bestand de browser opende en jouw die pagina liet zien?

Zoals in bericht 2 je al is verteld heb je voor het lokaal bekijken van een PHP pagina een webserver nodig die PHP ondersteunt.

Ja, dat is gebeurt hij opende de webpagina

Een forum maakt gebruik van een database, MySQL. Die staat niet standaard op een computer.

Als jij die pagina door dubbel te klikken kan openen dan moeten er wel allerlei MySQL errors verschijnen omdat hij geen database kan vinden.

Wat voor forum heb je gedownload?

Een forum maakt gebruik van een database, MySQL. Die staat niet standaard op een computer.

Als jij die pagina door dubbel te klikken kan openen dan moeten er wel allerlei MySQL errors verschijnen omdat hij geen database kan vinden.

Wat voor forum heb je gedownload?

Vbulletin

En je kreeg geen errors?

Dat is echt onmogelijk zonder dat je een webserver met PHP en MySQL hebt draaien.

Je moet sowieso Vbulletin eerst installeren voor je een forum ziet. (Door naar de map installation)

En je kreeg geen errors?

Dat is echt onmogelijk zonder dat je een webserver met PHP en MySQL hebt draaien.

Je moet sowieso Vbulletin eerst installeren voor je een forum ziet. (Door naar de map installation)

Geloof je me niet?

Dat moge duidelijk zijn.

PHP is server-side. Het woord server zegt genoeg.

Zonder een webserver op je computer is het niet mogelijk om PHP bestanden te openen.

Zelfs al heb je een server draaien dan kun je nog niet met een "simpele" dubbelklik meteen die pagina openen. Het enige wat je dan opent is een programma om de PHP-code te bekijken / wijzigen.

Ik denk dat ik hier niet de enige ben die het niet kan geloven dat jij zomaar een uitgevoerd PHP bestand met een dubbele klik kunt bekijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan