Blauwe schermen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jodocus

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2003
Met mijn huidige PC (met Vista Ultimate) heb ik nu al verschillende keren een blauw scherm gekregen met allerlei voor mij onduidelijke opmerkingen, maar het eind van het liedje daarvan is dat de PC zichzelf afsluit. Na opnieuw opstarten werkt alles weer normaal.

Andere keren "bevriest" de PC volledig, ook dan is opnieuw opstarten met de reset knop de enige optie. Allemaal zaken die ik met mijn eerdere PC's nooit aan de hand heb gehad.
Gisteren had ik een blauw scherm tijdens flightsimulator als gevolg van een "Bad-Pool-Header", what ever that may be.

Wat kan de oorzaak zijn, waar kan ik hier meer over vinden en het belangrijkste hoe kom ik hier vanaf.

Op internet staat dat "bad pool header"iets met het geheugen te amken heeft. Ik kan je verder niet helpen

Je moet een geheugenopruiming doen, althans, bij mij werkte dat. Kreeg ook constant blauwe schermen en na verloop van tijd was het na diverse opruimingen van de harde schijf opgelost

Er zijn tooltjes waarbij je alles weer op de goede volgorde ed kan zetten. Een soort degfragmentatie, maar dan uitgebreider

Tja, nou ben ik ook weer niet zo'n comuter freek dat ik gelijk weet hoe dat dan moet. Blijft trouwens een vreemd idee, ik heb hem pas 2 weken, er staan nog niet zoveel programma's op, het is toch echt geen ***lig computertje, er zit 2GB geheugen in en het virtueel geheugen dat vista gebruikt is ook niet misselijk.

Tja, nou ben ik ook weer niet zo'n comuter freek dat ik gelijk weet hoe dat dan moet. Blijft trouwens een vreemd idee, ik heb hem pas 2 weken, er staan nog niet zoveel programma's op, het is toch echt geen ***lig computertje, er zit 2GB geheugen in en het virtueel geheugen dat vista gebruikt is ook niet misselijk.
Dit soort problemen wordt zeer vaak veroorzaakt door video-drivers.
Laad de nieuwste video-drivers.

Ik heb al de laatste videodrivers geinstalleerd.

Overigens zag ik bij "Probleemrapporten en Oplossingen" dat ik sinds 22-11-2007 reeds 44 service hangs heb gahad op de SQL Writer.
In tegenstelling tot de titel van deze applicatie wordt er nooit aangegeven wat de oplossing dan zou moeten zijn.

Zie bijgesloten plaatje, staat SQL writer zo goed ingesteld. Is dit de standaard instelling ?

Bijlagen

• Image6.jpg
    Image6.jpg
    92,4 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan