No Input Signal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raoul90

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Hey,

Ik heb een nieuwe koeler gekocht voor mijn processor. Ik heb deze erop gezet, me videokaart moest uit het slot omdat ik hem anders niet kon bevestigen.

Heb vervolgens alles weer aangesloten.

Ik zet de PC aan en ik krijg "No Input Signal"

- Al me kabels gechecked.
- Monitor al getest bij een andere pc, die doet het.
- Mobobatterij er 40 seconden uitgehaald.

Hij boot nog steeds niet, ik houd gewoon een zwart scherm. Dan gaat me monitor automatisch in slaap stand.

Wat kan ik nog meer doen om het probleem te achterhalen?

Wat ik zoiezo nu eerst ga doen is:

- Kijken of de processor helemaal goed is zit. Wat er wel zo uit ziet.
- Vervolgens me videokaart in me vaders pc stoppen en kijken of hij het dan doet. Zo ja dan ga ik de videokaart van mijn pa in mijn computer stoppen.

Laatst bewerkt:
Maak de contacten van de videokaart een keer voorzichtig schoon misschien is het een slecht contact.

Uhm..

Ik heb net mijn vader zijn videokaart in me pc gehad en ik kreeg weer No Input Signal.

Dus het ligt niet aan me videokaart. Neem ik aan want met een andere zoiezo ook werkende videokaart geeft hij dezelfde melding.

Ik denk dat het aan met moederbord ligt.

Wat kan ik nu nog meer doen dan?

Contacten schoonmaken, kan ik wel doen, maar hij deed het vanmiddag gewoon

Kijk eens of het slot waar je videokaart in gedrukt wordt of daar geen contacten verbogen zijn, af maak hem eens schoon met wat contactspray

Er is niks verbogen.

Processor is ook niet zwart, dus gelukkg niet opgeblazen.

Help!

Trouwens al mijn ventilatoren draaien gewoon dus dan is me moederbord niet kapot?

Of stuurt de 12V gewoon door naar de ventilatoren

Ik kan niet testen of de processor kapot is omdat ik geen andere heb.

Ik heb ook geen andere S939 mobo.

Het is een MSI K8N SLi Platinum

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb zoiets vorige maand nog aan de hand gehad. Mijn Dell monitor op een andere computer aangesloten en zonder foutmelding een zwart beeld. De computer is misschien aan geweest zonder videokaart om de koeler te kunnen testen en er werd dan weer een standaard videokaart geïnstaleerd of instellingen zijn daardoor terug gezet. Bij mij was een CRT monitor nodig om de instellingen eerst weer op de vereiste 70 hertz te zetten. Mijn TFT monitor deed het gewoon niet op een andere frequentie. Mijn vorige zou het wel hebben gedaan maar foutmeldingen hebben gegeven. Mogelijk speelt een dergelijk probleem ook bij jou.

Ik heb zoiets vorige maand nog aan de hand gehad. Mijn Dell monitor op een andere computer aangesloten en zonder foutmelding een zwart beeld. De computer is misschien aan geweest zonder videokaart om de koeler te kunnen testen en er werd dan weer een standaard videokaart geïnstaleerd of instellingen zijn daardoor terug gezet. Bij mij was een CRT monitor nodig om de instellingen eerst weer op de vereiste 70 hertz te zetten. Mijn TFT monitor deed het gewoon niet op een andere frequentie. Mijn vorige zou het wel hebben gedaan maar foutmeldingen hebben gegeven. Mogelijk speelt een dergelijk probleem ook bij jou.

Computer is nooit aangeweest zonder een videokaart.
Monitor aangesloten op een andere pc en toen kreeg ik gewoon beeld

No inputsignaal

Misschien een nare vraag. Goede uitgang gebruikt.?
Van de week werd ik gebeld door iemand die zijn scherm het niet meer deed. Tel.conclusie was een defecte videokaart. Bij aankomst van mij bij hem bleek dat hij de monitor in de onboardvideo uitgang had gezet ipv de videokaart. De onboard was disabled

Misschien een nare vraag. Goede uitgang gebruikt.?
Van de week werd ik gebeld door iemand die zijn scherm het niet meer deed. Tel.conclusie was een defecte videokaart. Bij aankomst van mij bij hem bleek dat hij de monitor in de onboardvideo uitgang had gezet ipv de videokaart. De onboard was disabled

Ik heb maar één videokaart met 2uitgangen voor de rest niks waar ik me scherm op kan aansluiten

Ik heb een Qtek PowerReal 500 Watt voeding.

Nou weet ik dan QTec niet een super merk is.

Maar hoe kan ik testen of mijn voeding de boosdoener is.

Kan me mobo en processor niet uitsluiten omdat ik geen andere heb die ik zou kunnen plaatsen

Heb je wel een andere voeding om je systeem te testen?
Ik krijg namelijk last van déja vu als ik dit bericht lees (niet opstarten i.c.m q-tec voeding).

Heb je wel een andere voeding om je systeem te testen?
Ik krijg namelijk last van déja vu als ik dit bericht lees (niet opstarten i.c.m q-tec voeding).

Nee ik heb geen andere voeding. Maar ik wilde erzo wel een gaan kopen.

Wat je ook nog kunt doen is het zaakje door meten.
Hoe je dat doet weet ik niet, daar heb ik geen verstand van helaas.
Misschien kan een pc zaak dat even voor je doen, onder het mom van service.

Wat je ook nog kunt doen is het zaakje door meten.
Hoe je dat doet weet ik niet, daar heb ik geen verstand van helaas.
Misschien kan een pc zaak dat even voor je doen, onder het mom van service.

Ga wel even langs:)

Hoeveel watt voeding moet ik kopen denk je?

Ik heb een Asus Radeon EAX1900XT en een Athlon X2 4400+.

400 watt genoeg?

Be Quiet is toch wel een A-merk?>

http://www.jpfcomputing.nl/producten/stilte__koeling/voedingen/nexus_nx4090_real_silent_powersupply

Dat is toch wel een goede voeding?
Die heeft ook PCI-e aansluiting toch?

Die kan ik dan morgen gaan kopen bij comptechworld in Huizen (daar woon ik), en dan kan ik die erin zetten om te kijken of me voeding kapot is.

Maar ik kan toch gewoon me voeding vervangen, dat maakt toch allemaal niks uit voor de pc zelf.

400Watt is neem ik aan wel genoeg.

Of kan ik beter een andere nemen voor een beetje dezelfde prijs.

Wel bij comptechworld omdat ik hem dan terug kan brengen als het niet goed is ofzo.

Helemaal niets?
Dan zou ik gewoon het zaakje gaan uitbouwen om het probleem te localiseren.
Weer je niet hoe te handelen, zoek dan op het forum met het zoekwoord "uitbouwen"

Processor is overleden

Waarschijnlijk is bij het plaatsen een pinnetje omgebogen waardoor er sluiting is ontstaan. Wordt een nieuwe processor kopen dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan