'Huis' systeem samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

walterbijman

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
hallo,

Ik moest een systeem voor iemand samenstellen en ik heb het volgende samengesteld.

Moederbord MSI K9VGM-V Socket AM2 ( Standaard ) € 0

Processor AMD Athlon 64 X2 6000+ ( Standaard ) € 0

Koelers AMD Cooler ( Standaard ) € 0

Geheugen 2 GB DDR2 667 ( Standaard ) € 0

HardeSchijf (IDE) Maxtor 320Gb SATAII, 7200rpm 300 € -29

Videokaarten Geforce 8600GT 256MB PCIe,TV-out,DVI € 69

Computer Kasten ATX Midi Tower 400Watt Mundo ( Standaard ) € 0

Voedingen - € 0

FDD & Card Reader - € -5

CD & DVD Speler - € 0

CD & DVD-ReWriter NEC 18x DVD +/- RW ( SATA,Dual Layer ) € 5

Geluidskaarten MSI Channel 5.1 CH ( Standaard )

Vinden jullie dit systeem zwaar genoeg voor iemand die alleen internet en wat met ms office werkt? Ik vind hem zeker zwaar genoeg alleen wil jullie mening even horen.

zekker mooi gaat wel ff mee voor interneten en office en met een ander grafisch kaartje kan je ook nog eens game ook

Ja hoor, dit leent zich uitstekend voor internetten, e-mail, office etc. :thumb:
Welk besturingssysteem gaat erop?

Ja hoor, dit leent zich uitstekend voor internetten, e-mail, office etc. :thumb:
Welk besturingssysteem gaat erop?

dat is ook nog een puntje wordt het vista of XP ik ga er van uit dat dit voor iemand is die niet ervaren is met pc dan zou ik voor XP gaan

dat is ook nog een puntje wordt het vista of XP ik ga er van uit dat dit voor iemand is die niet ervaren is met pc dan zou ik voor XP gaan

Dat mag je dan uitleggen, want dat snap ik niet. Vista heeft "onboard" een veel betere beveiliging dan XP, dus voor een relatieve leek is Vista veel gebruiksvriendelijker om allerlei troep buiten de deur te houden dan XP.

Dat mag je dan uitleggen, want dat snap ik niet. Vista heeft "onboard" een veel betere beveiliging dan XP, dus voor een relatieve leek is Vista veel gebruiksvriendelijker om allerlei troep buiten de deur te houden dan XP.

met een virus scanner is dat zo opgelost maar voor een onervaren gebruiken kan je better xp gebruiken veel makelijker in de omgang

Er is méér dan alleen virusellende. Wat ik graag van je zou willen horen is welke voordelen XP dan allemaal heeft (voor een leek) t.o.v. Vista.

Laat ik het anders formuleren: als je niet gehinderd wordt door veel kennis van de materie, is het wellicht handiger om je te onthouden van uitspraken waardoor mensen op een verkeerd spoor worden gezet (door anderen na te blaaten)

Laatst bewerkt:
als ik hem was zou ik ook voor XP gaan VISTA ZUIGT ! ik had een tijdje vista op mijn pc maar heb 'm gelijk eraf geflikkert. Vista heeft zoveel nadelen zoveel bugs om niet op te noemen zeer slechte besturingssysteem.

als je Vista gebruikt vallen makelijke hadelingen moeilijker uit ik wil hier wel wat voorbeelde van geven maar dan ben ik heel lang bezig ik heb ook vista gebruik maar ook naar mijn ontevredenheid en helemaal als je graag office gebruik want heel dat office 2007 is ook niet echt handig

Geef maar gerust voorbeelden, daar kunnen we van leren.
WELKE makkelijke handelingen vallen in Vista moeilijker uit?
Noem er zoveel je wilt.
Office2007 is wennen, maar dat was Windows 3.x ook toen het uitkwam en iedereen Dos 6.x gebruikte, maar ik schat in dat dat voor jouw tijd was?

Kom nu gewoon met heel concrete voorbeelden, alleen maar roepen dat het "zuigt" en dat 't "vaag" is, daar kopen we niets voor.

Laatst bewerkt:
Weet je wat nu zo grappig is? De Nederlandse consumentenbond heeft ergens aan het eind van de zomer een of andere zotte klachtenactie opgezet, waarop vele duizenden mensen reageerden.

Weet je nog meer grappig is? Vele van die mensen waren door de glimmende kraaltjes en spiegeltjes verleid tot het kopen van Vista zonder dat ze ook maar één moment de moeite hadden genomen om echt te checken of hún systeem gereed was voor Vista, dan wel dat hun hardware ondersteund zou worden door Vista.

Samengevat?

Vista is net zoals XP in zijn eerste jaar nog lang niet foutloos, maar domweg in het rond roepen dat het waardeloos is, getuigt niet van deskundigheid (en dan druk ik mij zéér, zéér diplomatiek uit)

.....en dan had je nog de categorie gamertjes die met een 2 Ghz P4 o.i.d. en 512 Mb geheugen of net iets meer, dachten dat ze met hun Geforce 6xxx de sterren van de hemel zouden gaan gamen met Vista.

Ik geloof dat ik nu mijn "punt" wel duidelijk heb gemaakt?

Laatst bewerkt:
hallo,
Ik moest een systeem voor iemand samenstellen en ik heb het volgende samengesteld.
Moederbord MSI K9VGM-V Socket AM2 ( Standaard ) € 0
Processor AMD Athlon 64 X2 6000+ ( Standaard ) € 0
Koelers AMD Cooler ( Standaard ) € 0
Geheugen 2 GB DDR2 667 ( Standaard ) € 0
HardeSchijf (IDE) Maxtor 320Gb SATAII, 7200rpm 300 € -29
Videokaarten Geforce 8600GT 256MB PCIe,TV-out,DVI € 69
Computer Kasten ATX Midi Tower 400Watt Mundo ( Standaard ) € 0
Voedingen - € 0
FDD & Card Reader - € -5
CD & DVD Speler - € 0
CD & DVD-ReWriter NEC 18x DVD +/- RW ( SATA,Dual Layer ) € 5
Geluidskaarten MSI Channel 5.1 CH ( Standaard )

Vinden jullie dit systeem zwaar genoeg voor iemand die alleen internet en wat met ms office werkt? Ik vind hem zeker zwaar genoeg alleen wil jullie mening even horen.

en dan nu maar weer waar het in dit topic om draait, de vraag van TS!

Da's een prima systeempje voor de doelen die je beschrijft.

Ik ben alleen bang dat de door jou gekozen processor nét te hoog gegrepen is. Volgens MSI ondersteunt het moederbord de volgende processors:

CPU
• Supports 64-bit AMD® Athlon™ 64 / Athlon™ 64FX /Athlon 64 X2 processor (Socket AM2)
• Supports Sempron CPU: 3000+, 3200+, 3400+, 3500+, 3600+, 3800+
• Supports Athlon 64 CPU: 3500+, 3800+
• Supports Athlon 64 X2 CPU: 3800+, 4000+, 4200, 4400+, 4600+, 4800+, 5000+, 5200+

tenzij MSI het Bios heeft opgewaardeerd (wat ik zo 1,2,3 niet weet)

In dezelfde lijn van prestaties / eisen als voornoemd, is er met die videokaart eveneens een prima spel te spelen.

Laatst bewerkt:
Ik kan het even niet laten om me geheel bij de diverse commentaren van @Pasja aan te sluiten:thumb:

Walterbijman,

alles nog eens doorgelezen hebbende, ga ik mijn advies nog iets bijstellen:

als degene voor wie je het ding samenstelt even wat minder Euros in de portemonnee heeft, dan zou ik zeggen: "Laat die paar Euro's lekker in zijn / haar portemonnee zitten".

Voor 250 euro of zo, koop je 2e hands een puike P4 waar de toekomstige eigenaar probleemloos met veel plezier nog jaren zijn brieven op kan typen (Word), zijn gereden kilometers met de auto naar brandstofkosten kan laten berekenen (Excel), zijn / Kerstkaartjes mee kan maken (Powerpoint / Publisher), zijn mailtjes kan versturen (Outlook) en die vervolgens 's-avonds naar de bekende en minder bekende sites surft om daar het laatste nieuws en / of de roddels te lezen.

Daar is naar mijn mening het door jou geselecteerde systeem wellicht wat "overkill" voor?

Echter, als de toekomstige eigenaar aan het "groeien is" in zijn pc / w w w gebruik, dan moet je het vooral zo laten. De wensen / eisen die hij dan aan zijn systeem gaat stellen, zullen ook dan nog volstrekt toereikend zijn.

Groeit hij nog verder door dan roept hij gewoon jouw hulp weer in en lezen we jouw voorstel voor hem hier gewoon over een jaar of twee a drie weer.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan