• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hyperlink meenemen bij vert.zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

mauricetgol

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2007
Zo dit is dan mijn eerste post!

Ik heb al veel hulp gehad door stiekem mee te lezen :o, maar deze keer vond ik nog geen antwoord. :(

Mijn vraag:
Via de optie vertikaal zoeken haal ik in een ander werkboek de juiste waarde op. Dat lukt al prima. Maar naast die waarde had ik ook graag de hyperlink 'meegenomen' die is gekoppeld aan de waarde in die tabel. Het resultaat dat ik dus wil weergeven is zowel de gevonden waarde met daaraan ook weer de gekoppelde hyperlink.

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is, al heel erg bedankt voor jullie hulp.

gr. Maurice

Geef eens een voorbeeld van zo'n hyperlink.

Is dat rechtstreeks als ik ingetypt? of is de HYPERLINK functie gebruikt geweest?

dank je wel voor je snelle reactie!

Ik gebruik altijd de functie via het menu: invoegen>hyperlink.

Meestal is dat een hyperlink naar een brief die met word is gemaakt.

Heeft het voordelen als je hem direct intypt?

Laatst bewerkt:
Ik heb goed en iets minder goed nieuws.

Het goede nieuws is dat dit wel mogelijk is.

Het minder goede nieuws is dat je hier VBA voor nodig hebt. Dus je moet dit gaan programmeren in Excel.

Wigi

Ik heb goed en iets minder goed nieuws.

Het goede nieuws is dat dit wel mogelijk is.

Het minder goede nieuws is dat je hier VBA voor nodig hebt. Dus je moet dit gaan programmeren in Excel.

Wigi

Het is natuurlijk teveel gevraagd om mij, een beginnend vba'er, hier een stuk mee op weg te helpen? :cool:

:D

Het is natuurlijk teveel gevraagd om mij, een beginnend vba'er, hier een stuk mee op weg te helpen?

En het is natuurlijk teveel gevraagd om op F1 te drukken in VBA en hyperlink in te typen??? :mad:

Code:
Sub linkophalen()
    MsgBox Range("A1").Hyperlinks(1).Address
End Sub

Dank je, dank je!! :thumb:

Ik ga er mee aan de slag. :D

Mijn excuses als ik ondankbaar of onduidelijk overkwam. Zo heb ik het zeker niet bedoeld. :o

jammer het lukt mij niet. Ik krijg een foutmelding. Maar ik betwijfel ook of deze sub de oplossing is voor mijn probleem. Ik zal nog eens de vraag er bij halen.

Mijn vraag:
Via de optie vertikaal zoeken haal ik in een ander werkboek de juiste waarde op. Dat lukt al prima. Maar naast die waarde had ik ook graag de hyperlink 'meegenomen' die is gekoppeld aan de waarde in die tabel. Het resultaat dat ik dus wil weergeven is zowel de gevonden waarde met daaraan ook weer de gekoppelde hyperlink.

Ik zou het echt geweldig vinden als wij de oplossing hiervoor vinden.

Hen je die A1 uit mijn code vervangen door een cel die een hyperlink bevat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan