bijlagen komen SOMS niet door?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jdonder

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2004
Hallo allemaal,

Als ik van mijn Outlook2003 mails met bijlage verstuur naar iemand, dan komen ze meestal gewoon goed aan. Al jaren werkte het goed. Tegenwoordig heb ik bij 1 persoon die Outlook Express gebruikt het rare dat die persoon SOMS wel mijn mail met bijlagen krijgt, maar soms ook geen bijlage. Beide gebruiken we Windows XP en AVG als antivirusprogramma. Verder geen SPAMprogramma's of andere fratsen. Ook als ik gewoon een plaatje IN de mail, dus tussen de tekst doe. Komt die soms niet door.

Geen paperclip te zien of niks. ALS ik echter daar goed kijk naar het formaat van de mail bij de ontvanger, zou je zeggen dat die nog wel zo groot is dat de bijlage erin zou moeten zitten bij wijze van spreken.

rara hoe kan dit. En waarom soms wel en soms niet? (Ongeacht het soort van het bestand.)

Ik heb laatst toen ik het probleem weer had, de mail eerst naar iemand anders gezonden. Dat ging goed. Die stuurde hem vervolgens door naar de persoon en toen kwam hij wel door. Ik nog een keer rechtstreeks... komt ie niet door...

Van computers heb ik wel wat verstand durf ik te zeggen, maar dit probleem is toch ongrijpbaar voor mij.

Suggesties???

Dit is wel een hersenkraker.

Jij hebt slechts bij 1 persoon dat verzonden plaatjes en/of bijlagen niet zichtbaar worden, en die ontvanger heeft slechts bij 1 persoon (namelijk bij jou) dat plaatjes/bijlagen soms onzichtbaar blijven.

Ik neem aan dat het beiden steeds om hetzelfde e-mailaccount gaat, en dat jullie ook beiden altijd op de eigen pc en vanuit hetzelfde XP-id werken. Want de instellingen van jouw Outlook zijn afhankelijk van onder welk id je op jouw pc werkt, en dito bij de ontvanger voor OE.

Toen je bij de ontvanger de grootte van de mail controleerde, heb je toe ook gecheckt hoe de instelling is? In OE bij Extra>opties>[tabblad beveiliging] stond 'Opslaan/openen van bijlagen die mogelijk een virus bevatten' niet aangevinkt?

Het blijft een raadsel. Stuur eens een mail met zowel de betreffende ontvanger als je eigen e-mailadres in de 'aan' regel (dus een mail aan hem zowel als jezelf). Voeg een plaatje in de tekst in en voeg een txt-bestand als bijlage toe.
Kies voor het plaatje het grootste (in kb) dat je ooit eerder aan deze ontvanger hebt verstuurd.
Krijg jij de mail correct binnen en de ontvanger niet?
Laat de ontvanger nu dezelfde mail aan jouw doorsturen.
Wat krijg je binnen?

Op dit moment is er veel te weinig info om het probleem echt te duiden, dus vul de blanco's even in bij je reactie.
Daarbij ook denken aan servicepacks, versienummer OE en Outlook, en dergelijke technische informatie.

Dit is wel een hersenkraker.

Jij hebt slechts bij 1 persoon dat verzonden plaatjes en/of bijlagen niet zichtbaar worden, en die ontvanger heeft slechts bij 1 persoon (namelijk bij jou) dat plaatjes/bijlagen soms onzichtbaar blijven.

Het blijft een raadsel.

Laatste tijd komt het niet meer voor... :) vandaar dat ik even niet reageerde. Ik snap niet wat het geweest is. En als het terug komt... ben ik hier weer en zoeken we verder.

Maar voor nu... probleem opgelost. :cool:

Bedankt allen voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan