Help, is mijn Yahoo messenger gehacked?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ed58
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ed58

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2007
Beste mensen, ik weet niet of ik hier goed zit met mijn probleem, maar ik ben ten einde raad nu! Ik heb een sterk vermoeden dat er een hack zit op mijn Yahoo messenger en mijn Yahoo 360 page. De reden van mijn vermoeden heeft te maken dat er ineens allemaal vreemde dingen gebeuren. Bijv: Mijn vriendin kreeg plotseling aan haar kant een dubbel scherm the zien en kon niet meer typen in dat scherm. Hetzelfde is bij mij gebeurd. Mijn Avast Antivirus was plotseling disabeled, en mijn settings in Avast zijn op HIGH. Ook probeerde zij mij een mail te sturen via mijn 360 pagina, maar die kreeg zij terug met de melding dat ik hem niet kon ontvangen. (error 999). Allemaal heel vreemd en deze problemen zijn nog nooit voorgekomen. Ook bleef mijn Windowscare2 hangen op de privacy sweep. Er kwam een melding dat dit te maken had met een foto op mijn 360 pagina. Nadat ik de foto en mijn complete Flickr account had gecancelled was dit opgelost. Is er een tool die kan checken of er inderdaad een hack zit op mijn site dan wel in onze Yahoo messenger. Want onze pogingen om elkaar opnieuw te inviteren bereiken ons niet, alsof ze intercepted worden. Het is een heel verhaal, maar mijn vriendin is een beetje in paniek en ik voel mij ook noet zo prettig. Ik zal hieonder mijn URL plaatsen en mijn beveiliging in de hoop dat er iets bestaat om dit te checken. Alvast heel erg bedankt voor de hulp, want ik weet het nu echt niet meer.

Yahoo: http://uk.360.yahoo.com/my_profile-EC7PUVU8fq_8vaz_1GYuoQ--;_ylt=AgAvDrhaU_6XMnYnPxIKXdttFOJ3?cq=1

Besturingssysteem PC: Windows Vista home basic.
Firewall : Comodo latest version.
Antivirus : Avast home edition.
Verder ook nog Spybot search and Destroy.:o

Ik begrijp je frustratie en je bezorgdheid, maar ik denk dat er niet veel ernstigs aan de hand is.

De 999-error krijg je als je op één dag teveel bandbreedte gebruikt. Dit kan al gebeuren als als iemand zijn pagina vaak ververst, wat bijvoorbeeld gebeurt als je je oude blogs verwijderd.
Probeer niet te vaak je pagina's te verversen. Gewoonlijk is dit probleem binnen een paar uren verholpen, maar het kan gebeuren dat je een etmaal geduld moet hebben.
Een (tijdelijke) oplossing is het verwijderen van je coockies en het leegmaken van de cache van de browser. In IE doe je dan als volgt: Internet explorer => Extra -> Internet Opties => Tabblad Algemeen => Cookies verwijderen.
Daarna => Bestanden verwijderen, en zet een vinkje bij "ook alle offline...., en klik op OK.
Bron: answers.yahoo.com

Dit zou ook wel eens het probleem van de dubble scherm op kunnen lossen.

Dat je WindowsCare bleef hangen, vind ik wel wat vreemd. Je zou eens kunnen scannen met Spybot Search & Destroy en Ad-Aware om te kijken of er sprake is van een privacy-threat (bedreiging).

Laatst bewerkt:
Ik heb de titel van je bericht iets duidelijker gemaakt, 'help!!!!' zegt zo veel.

Help!!

Dank je wel voor de snelle reactie. Alleen ik gebruik Firefox the latest version. Het blijft vreemd dat de invites voor de messenger elkaar niet bereiken, en mijn Antivirus was ineens disabled. Mijn spybot geeft niets aan verder, dus ik ben inderdaad een beetje gerustgesteld. Alleen denk ik nu wel dat ik de Firewall weer ga verwijderen en terugval op mijn Vista firewall. En het probleem doet zich aan beide kanten voor. Zowel bij mijn vriendin als bij my. Dank je wel voor de snelle reactie. En voor meer tips sta ik graag open. Take care.

ik gebruik Firefox the latest version.
Goeie keuze. Ik neem aan dat je weet hoe je cookies moet verwijderen en je cache leeg moet maken.
Het blijft vreemd dat de invites voor de messenger elkaar niet bereiken, en mijn Antivirus was ineens disabled.
Is zeker vreemd. Heb ik verder geen antwoord op.
Alleen denk ik nu wel dat ik de Firewall weer ga verwijderen en terugval op mijn Vista firewall.
En dat vind ik weer niet zo verstandig. De Comodo Firewall is een zeer goede Firewall (het heeft zich al lang bewezen). iig al vele malen beter dan de overpopulaire ZoneAlarm, en laat ik maar helemaal niet praten over de Windows-firewall. Maar goed, dat is maar gewoon mijn mening, en niets meer dan dat.
En het probleem doet zich aan beide kanten voor.
Misschien moeten jullie allebei je browser eens opschonen. Of denk ik nu te simpel?

En voor meer tips sta ik graag open
Ik ook, ik houd deze topic in de gaten, al is het alleen maar voor mijn eigen nieuwsgierigheid.

Oh, BTW, naar mijn mening is er niets mis met jouw PC-beveiliging. Het voldoet aan de basis-eisen, maar eens een online-scan zou zeker geen kwaad kunnen.

mvrgr
Chato

Laatst bewerkt:
Help is mijn Yahoo messenger gehacked.

Dank je wel Maestro voor het aanpassen van mijn vraag.

En voor Chato Flores: Ik laat de Firewall intact dan. I mean, ik laat de Comodo in place. Sorry voor het Engels maar dat gaat mij beter af dan het Nederlands. Maar ik weet inderdaad nog niet hoe ik het cache en de cookies uit Firefox moet halen. But I will find it, I hope.
Blijft alleen nog de vraag waarom de invites niet doorkomen en mijn Avast ineens was disabled. Maar goed. Je hebt mij fantasties geholpen en ik ga zoeken hoe ik de browser kan leegmaken. Nogmaals heel erg bedankt. Take care.

Sorry voor het Engels maar dat gaat mij beter af dan het Nederlands.
Voor mij hetzelfde, maar met hulp van Babelfish-translator en een Nederlands-sprekende vriendin kan ik eenvoudig vertalen van Engels naar Nederlands en vice versa. Daar maak ik veel gebruik van.

Wat betreft het opschonen van je browser, kun je hier en hier even kijken. Een duidelijke uitleg in het Engels.

Laatst bewerkt:
Help is mijn Yahoo messenger gehacked.

Thank you so much. Ik ga weer verder met cleaning. Take care.:thumb:

Help is mijn Yahoo messenger hehacked.

Wow, problem solved! Dank je wel voor de zeer goede hulp. Het werkt allemaal weer als een zonnetje. Dit vergeet ik niet meer in de gaten te houden. Comodo still in place. Eigenlijk ben ik daar ook zeer happy mee. Een zeer goede Firewall, zeker de laatste versie. Best wishes and take care.:thumb::thumb:

En ik wil jou bedanken voor je reply. Ben blij dat het opgelost is.
En om even een Nederlandse uitdrukking te gebruiken:
"De soep wordt nooit zo heet gegegeten als dat -ie wordt opgediend".
(achteraf blijken de problemen allemaal mee te vallen)

Weltrusten voor straks en veel computer-plezier gewenst!

P.S.
Klik je dan ook even op Vraag opgelost rechtsonderaan deze pagina?

Greetz

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan