VNC en Hamachi

Status
Niet open voor verdere reacties.

elrosso

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Ik heb VNC server en Hamachi geinstalleerd op een andere laptop. Deze zit draadloos achter een router.
Nu wil ik met mijn laptop met Hamachi en VNC viewer op afstand verbinding maken. Vul hier het IP adres 5.xxx.xxx.xx (van Hamachi) in en probeer dan te verbinden.
Iedere keer krijg ik de foutmelding "failed to connect to the server".

Iemand een idee waar de fout kan zitten?

thnx

Waarom VNC over hamachi?

VNC heeft hamachi niet nodig om contact te maken met je laptop. Als je windows XP-professional hebt (vista weet ik niet of er verschil is tussen RDP in de verschillende versies) heb je VNC ook niet eens nodig.

Je bent dus op een of andere manier dubbel zo moeilijk bezig.

Aan de andere kan van de lijn zit iemand die niets van Windows afweet. En ook Outlook niet (wil) begrijpen laat staan msn.
Nu hoeft hij alleen zijn computer aan te zetten en ik kan hem helpen.

Alleen VNC zonder Hamachi werkte ook niet.

De reden van Hamachi is dat we dan ondertussen kunnen chatten waar het rpobleem zich bevindt.

Hoe krijg ik VNC viewer aan de praat?

Iemand wil MSN niet begrijpen, of kan dat niet. Nou kan ik me niet voorstellen dat de combinatie hamachi/VNC een stuk eenvoudiger is dan MSN.

MSN installeren, hulp op afstand gebruiken -> kan je tegelijk chatten en helpen.
(wel poort 3389 forwarden/openzetten)

Wil je VNC gaan gebruiken zal je ook de juiste poorten moeten forwarden.

Binnen mijn eigen netwerk met draadloos router kan ik met de Hamachi IP's de laptop besturen met mijn pc en anders om. Ik kom alleen niet op de pc buiten het netwerk, achter een router. Deze pc kan mijn laptop wel overnemen.

Voordeel vanVNC met Hamachi is dat dit automatisch draait en de ander niets hoeft te doen om geholpen te worden (wanneer het werkt).

Ik kan wel "uitgenodigd" worden met VNC om op de desktop te besturen. Wanneer ik de hulp afsluit kan ik gewoon weer inloggen.
als de computer herstart is moet ik eerst weer uitgenodigd worden.

Ondanks het gebruik van een "tunnel" (Hamachi software) moet ik een port forwarden in de router?

Ondanks het gebruik van een "tunnel" (Hamachi software) moet ik een port forwarden in de router?

Nope dat is nou het nut van hamachie, je kunt een leek dit laten installeren en je zit niet met router instellingen te klooien. Met daarbij de prettige gedachte voor de leek dat er geen gaten in de firewall/router zitten zodra hamachi is afgesloten.

Word bij de andere kant Hamachi wel automatisch gestart na de herstart?
Zo ja dan zal het een instelling in zijn kant van VNC zitten.

Zelf werk ik ook op die manier, laat me altijd uitnodigen, dan geef ik hun het gevoel volledige controle over hun pc te hebben. (dat zelfs ik niet zonder toestemming hun pc kan overnemen)

Alles start gewoon op. Hamachi en VNC.

Hoe laat jij de ander je uitnodigen? De persoon die ik help is niet echt begaan met een computer. En wat lastig is, is dat de ander je iedere keer moet uitnodigen wanneer de pc opnieuw opgestart is.

Met dezelfde instellingen van VNC kan ik wel op een andere pc inloggen (deze is niet draadloos gelinkt aan de router) Kan dat het zijn? De laptop die ik wil bereiken maakt draadloos contact met de router.

Thnx voor de hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan