Router achter experiabox(Het Net)

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrickt

Meubilair
Lid geworden
25 mrt 2001
Een aantal maanden geleden heb ik bij iemand een Linksys Wrt54GL router geplaatst.
Nu hebben ze sinds een paar dagen een nieuwe provider.
Bij het installatiepakket zat dus een Experiabox(draadloze modem/router)

Nu wil ik het signaal van de experiabox draadloos versturen naar de linksys router, en hierop de pc aansluiten.
Hoe kan ik de linksys router het beste configureren?

Mvg Patrick

Kan je dan de Linksys-router niet achterwege laten als de Experiabox een modem/router in één is?

Laatst bewerkt:
Kan je dan de Linksys-router niet achterwege laten als de Experiabox een modem/router in één is?

Goh, dat had ik ook wel kunnen verzinnen.
Het probleem is echter het feit dat er geen nieuwe kabels getrokken kunnen worden.

Er moeten of 2 telefoon kabels bijgetrokken worden, of 1 UTP kabel.

Vandaar het signaal draadloos naar de pc moet gaan.

Ja en dus ? De mensen hebben een WPA code gekregen die je moet gebruiken om het draadloze signaal van de Experiabox optimaal beveiligd door te kunnen geven aan bijv je PC.Waar zit dan het probleem ?
Of je stelt de Linksys in als Accespoint !

Ja en dus ? De mensen hebben een WPA code gekregen die je moet gebruiken om het draadloze signaal van de Experiabox optimaal beveiligd door te kunnen geven aan bijv je PC.Waar zit dan het probleem ?
Of je stelt de Linksys in als Accespoint !

De pc heeft geen draadloze mogelijkheid. Wanneer de pc dat wel had gehad, had die vraag hier niet gestaan.

IK wil gewoon de configuratie weten om de router als accespoint te laten fungeren.

Ik zit met dezelfde vraag:

Situatie: De experiabox hangt in de meterkast bij de telefoonaansluiting en heeft een te slecht bereik om in de tuin te kunnen internetten. Wanneer ik mijn Linksys WRT54G op mijn kamer zet, heb ik wel genoeg bereik om buiten te kunnen internetten. Alleen is het niet mogelijk om een kabeltje van de Experiabox naar de router te trekken zodat deze van internet is voorzien en het signaal draadloos doorgeeft naar m'n notebook in de tuin.

Dus hoe krijg ik het internet signaal van de experiabox draadloos verzonden naar de Linksys router?

Het is eventueel mogelijk om gebruik te maken van mijn vaste pc om m'n kamer, maar liever niet.

Alvast hartelijk dank voor jullie antwoord!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan