XP PC's wel bereikbaar, Vista PC niet bereikbaar via netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomboo

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2007
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe vista pc, en deze wou ik dus even aansluiten op ons thuisnetwerk. Dit bleek minder makkelijk te zijn dan gedacht. ik kan vanaf de vista pc wel in de xp pc's, maar ik kan met de xp pc's niet in de vista pc, ik heb de firewall uitgezet en nog wat dingen geprobeert maar ik kom er niet meer uit. heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? pingen gaan overigens wel beide kanten op.

heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

alvast bedankt,
Tomboo

Ga in Vista eens naar 'mijn netwerklocaties'. Als het goed is krijg je iets van een melding dat de PC niet gereed is voor volledige netwerkcommunicatie.
Als je daar even opgeeft dat je Vista benaderd mag worden, en eventueel mappen wilt delen, moet alles goed komen.

Eerst heel erg bedankt voor de snelle reactie! :thumb:

Alleen ik krijg geen melding zoals je hierboven beschijft en als ik een diagnose maak dan zegt vista dat er niks aan de hand is, ik heb nog eens zitten kijken en kon ook niet de functie vinden die je bescheef.

- Ik heb al mappen gedeelt.
- Ik gebruik Vista Ultimate.

heeft iemand nog ideën?

Groeten,
Tomboo!

Ik heb momenteel geen Vista bij de hand dus kan het even niet checken, vanmiddag wel.

Krijg je een foutmelding wanneer je van XP => Vista wilt? En welke is dat?
Heb je op XP/Vista dezelfde gebruikersnamen + passwords in gebruik?

Ik heb momenteel geen Vista bij de hand dus kan het even niet checken, vanmiddag wel.

Krijg je een foutmelding wanneer je van XP => Vista wilt? En welke is dat?
Heb je op XP/Vista dezelfde gebruikersnamen + passwords in gebruik?

Ik krijg de foutmelding als ik van XP in Vista wil:

\\computernaam is niet toegankelijk. U hebt mogenlijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.

andersom werkt alles perfect.
ik gebruik geen wachtwoord op de 3 pc's wel gebruik ik op 2 pc's allebij de gebruikersnaam Tom maar ik denk niet dat het daar aan ligt want op mijn laptop werkt het ook niet die deze naam niet gebruikt, wel gebruik ik een beveiligt draadloos netwerk waar hij gewoon verbinding mee heeft, ook staat de gast account gewoon aan.

alvast bedankt!
Tomboo

edit: Het werkt! ik heb computernaam verandert en nu doet hij het wel.. wel raar dat het daar aan lag maarja, XP_PC harstikke bedankt!

Laatst bewerkt:
edit: Het werkt! ik heb computernaam verandert en nu doet hij het wel.. wel raar dat het daar aan lag maarja, XP_PC harstikke bedankt!

Dit bericht heb ik nooit gezien, ik kwam toevallig langs om nog een suggestie te doen die ik afgelopen weekend had bedacht.

Goed dat het is opgelost :thumb:.

Dag Tomboo,

zou je misschien kunnen uitleggen wat je precies waar hebt veranderd?
Ik heb nog steeds geen idee en krijg het niet aan de gang.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan