Hoe een grafische kaart te plaatsen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Suicido

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2007
Hallo,

Ik heb een nieuwe GeForce 8600 GT aangeschaft, vandaag gekregen, en dan?

Ik heb mijn computer opengemaakt (ALLER EERSTE KEER DAT IK DAT DEED:P) ik snapte er hierdoor niks van:o
1. waar zit mijn oude videokaart, de nieuwe zite r al maar ik had een onboard videokaart (ATI RADEON Xpress 200)
waar zit die of hoe verwijder ik die?

Ik heb nog nooit de binnenkant van een computer gezien dus plz help me:o

alvast bedankt voor het kijken :)

Laatst bewerkt:
Een onboard kaart kan je uitzetten in je bios. Dat moet je overigens ook doen voordat je de nieuwe kaart installeerd.

Ik weet overigens niet zeker of een onboard kaart letterlijk verwijdert kan worden, heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me dat dit alleen kan door het gehele moederbord verwijdert word.

Installeer de nieuwe kaart dus pas nadat je de onboard hebt uitgeschakeld, kan anders behoorlijk conflicten opleveren.

Een onboard kaart kan je uitzetten in je bios. Dat moet je overigens ook doen voordat je de nieuwe kaart installeerd.

Ik weet overigens niet zeker of een onboard kaart letterlijk verwijdert kan worden, heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me dat dit alleen kan door het gehele moederbord verwijdert word.

Installeer de nieuwe kaart dus pas nadat je de onboard hebt uitgeschakeld, kan anders behoorlijk conflicten opleveren.

Graag wel even de juiste info geven!!

De onboard video-kaart hoef je NIET uit te zetten in de bios! (gaat automatisch!)

Een onboard videokaart is hardwarematig ook NIET te verwijderen!

De onboard video-kaart hoef je NIET uit te zetten in de bios! (gaat automatisch!)

Excuus, zal niet weer gebeuren. Maar het is dus wel mogelijk dat je de kaart handmatig moet uitschakelen.

En voor die tweede, ik heb er zelf nooit mee te maken gehad zoals gezegt, maar leek me inderdaad onwaarschijnlijk zoals ook aangegeven.

maar het moederbord toch wel???:p:p:p

plaagplaag

Blijf de vraag waar en hoe te installeren.

Tja, zonder dat we het type moederbord dat in je PC zit te weten is daar wat lastig antwoord op te geven.
Niet elke video kaart past op elk moederbord.

In wat oudere PC heb je vaak te maken met een z.g. AGP slot voor je videokaart, deze is meestal bruin, hier in het midden op de foto;
motherboardze4.jpg

Op wat minder oude PC's vindt je vaker een PCI slot waar de videokaart in moet, hier een voorbeeld;
[smallimg]http://img156.imageshack.us/img156/4272/5866d1182788108problemeao8.jpg[/smallimg]
Klikbaar.

Welke type zit in jou PC?
De GeForce 8600 GT is meen ik alleen als PCI 16x exemplaat te koop en gaat dus niet samen met een moederbord met een AGP aansluiting.

Haal de stekker uit het stopkontact en maak je PC open.
Het je PCI 16x dan ik het gewoon zaak de video kaart stevig in het slot te drukken. Je moet zeer waarschijnlijk een metalen afdek plaatje verwijderen uit de kast om plaats te maken voor de aansluitingen op moederbord, soms is dit klik systeem of zit het plaatje vast met een klein schoefje.

Als je kaart geplaats hebt sluit je de monitor er op aan en start je, je PC.
Windows herkent zelf dat er een andere kaart in de PC zit en zal naar een CD vragen.
Stop de CD die je bij je videokaart kreeg in de PC en de rest is dan vrij simpel, telkens op Next klikken...

Mogelijk krijg je problemen met de oude drivers en moet je die verwijderen om e.a. goed te katen werken, helemaal zeker is dat van te voren niet te zeggen. N.b. de oudere verwijderen is op zich altijd het beste, maar dat kan altijd als nog.
In elk geval kan Windows altijd z'n eigen drivers gebruiken en in een soort nood modus werken zodat je altijd beeld hebt, dus daar hoef je, je geen zorgen over te maken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan