drivers chipsets

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Zelf een pc in elkaar gestoken, werkte goed. Drivers van het moederbord geinstalleerd (zoals voor chipsets, grafische onboard, etc...)

Nu vindt ik dit niet fantastisch... De prestaties zijn achteruit gegaan en soms krijg ik een conflict op het moederbord dat wordt veroorzaakt door een driver van een ander programma waardoor de pc crasht...

Dit is voor mij een groot probleem en ik heb niet zoveel zin om alles te gaan herinstalleren. Dus ook niet systeemherstel want de drivers heb ik als eerste geïnstalleerd, dus voor office, nero, ed...

Wat is nu de beste methode om de drivers te deïnstalleren en zo dus terug de standaarddrivers van windows te gebruiken waar ik geen problemen mee had?
via apparaatbeheer?
via software?
of als het kan mss met de cd met drivers van mobo?
nog iets anders?

is misschien handig te melden welke driver de boos doener is.
je zie deze info in het blauw crash scherm.
ook woord er aan geraden om de laaste drivers te download juist voor deze problemen.
drivers zo uninstaleren zal niet gaan maar misschien kan je wel drive cleaner gebruiken.
makelijk te vinden als je even google

Je kan naar apparaatbeheer gaan. Daar rechtermuisknop op datgene wat neit goed werkt. Dan staat daar bij eigenschappen: Stuurprogramma.
Daar kan je ook kiezen voor: Vorig stuurprogramma. Als je daar op klikt moet hij de driver pakken die je daarvoor gebruikt hebt. en dus de oude gewoon.

Dus als ik het goed begrijp heb je EERST van alles en nog wat geinstalleerd en pas DAARNA de chipset drivers etc.???

Dus als ik het goed begrijp heb je EERST van alles en nog wat geinstalleerd en pas DAARNA de chipset drivers etc.???

Nee juist niet. Eerst de drivers en toen de rest. Maar als die systeemherstel doet gaan al zijn programma's enzo er weer af.

Hij heeft eerst de drivers geinstalleerd en toen de rest. dus als die systeemherstel doet is die alles kwijt. en dat wil hij dus voorkomen met een andere oplossing. Toch? Of zie ik iets over het hoofd.

Ik heb het eerder al met apparaatbeheer geprobeerd en zo via vorig stuurprogramma op m'n laptop, maar daar werkte dat niet, dus ik ben bang dat het op die pc ook niet gaat werken.

Ik heb de drivers eerst geinstalleerd, voor de overige software! dat is het probleem, als ik systeemherstel zou doen zouden al die programma's ook gedeinstalleerd worden. rObiinnn heeft me goed begrepen, mrmusic, ik vraag me gewoon af of ik de cd mss kan gebruiken om de installatie van de drivers ongedaan te maken.

Het gaat om vista home premium.

Je zou het inderdaad kunnen proberen met de cd. en dan gewoon de oude driver installeren. Deinstalleren wil niet denk ik. Gewoon CD erin doen en de drivers installeren.

maar dan installeer ik de drivers die er nu opstaan en die wil ik net weg, ik wil de standaarddrivers van windows...

Ik heb geen andere oplossing gevonden...

Ik heb vista volledig geherinstalleerd en de cd van het mobo achterwege gelaten deze keer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan