5.1 set.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rObiinnn

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
Ik heb een 5.1 Dolby Surround set aangesloten op mijn computer.
Het probleem is nu dat mijn 2 achterboxen geen geluid laten horen bij muziek. Als ik aan het gamen ben heb ik wel soms geluid. Weet iemand hie ik dit kan oplossen? Toen ik deze set nog op mijn DVD speler had aangesloten gaven ze wel geluid. Ze zijn dus niet kapot. Kan dit komen door mijn geluidskaart?

en dan nog iets. Als ik het geluid helemaal af zet maar wel de boxen aan heb. Geluid op zn zachtst dus. Dan hoor ik hier een radiozender. Buitenlandse. Teriwjl ik geluid op zn zachtst heb. naarmate ik het geluid harder draai gaat de radiozender weg.

Alvast bedankt. :thumb:

Ik denk dat dit door je geluidskaart komt.
Download PcWizzard en kijk welke geluidskaart je hebt.

Device Audio

General Information :
Manufacturer : Micro-Star International Co Ltd (MSI)

Dat bedoel je? Meer staat er niet namelijk.

Sorry, ik was helemaal vergeten om te vragen.
Heb jij wel een geluidskaart of zit die in je moederbord?
Als je geen kaart hebt even je moederbord naam geven.

Laatst bewerkt:
en dan nog iets. Als ik het geluid helemaal af zet maar wel de boxen aan heb. Geluid op zn zachtst dus. Dan hoor ik hier een radiozender. Buitenlandse. Teriwjl ik geluid op zn zachtst heb. naarmate ik het geluid harder draai gaat de radiozender weg.

Alvast bedankt. :thumb:

Toevallig de Logitech X-530? Deze staat erom bekend soms radiozenders ''te ontvangen'', een productiefout.

heb je wel ingesteld dat als je muziek afspeelt dat ie dan of virtueel5.1 moet laten horen of stereo over alle kanalen?

een cd of een mp3 stuk zul je noermaal niet over 5.1 horen

stereo kan nooit zonder bewerking 5.1 worden dus hoor je alleen je voorspeakers

@dapunt: Ja, ik denk dat die onboard zit. Nu ik er zo over na denk. Maar heb wel 6 aansluitingen. 6 kleuren in ieder geval :p.

@Michael4446: Jaa Dat klopt Michael4446, Het is de Logitech X-530. Dus is het wel normaal dat ie dat doet. Dan weet ik weer genoeg :D.

@frankwannet: Ik weet niet hoe me instellingen staan :confused:. heb er niet veel verstand van. Weet alleen dat er muziek word afgespeeld over de 2 voorste en de sub luidsprekers. Ik zal eens kijken of ik het op Virtueel 5.1 kan zetten ;).

Bedankt voor jullie hulp en reacties. :thumb:

6 aansluitingen, dus 6 kleuren betekent dat je 5.1 geluid hebt. Dus de ondersteuning voor 5.1 geluid is er wel, dat is het probleem niet.

Als je alle kabels goed aangesloten hebt, dan ligt het inderdaad aan de bekende problemen met de X-530. Het is natuurlijk niet normaal dat dit gebeurt, maar voor de X-530 geen echt bijzonder probleem. Terugbrengen en garantie claimen dus.
Jammer, want het is een mooi setje.

Ja dat was het zeker. en ook nog eens een goede prijs.
Maar als ik dadelijk thuis ben zal ik eens proberen om het geluid op Virtueel 5.1 te zetten.

Bedankt allemaal voor de hulp & de reacties. :thumb:

Misschien krijg je uiteindelijk wel geluid uit alle speakers maar problemen als plofjes en het ontvangen van radiozenders kan je zelf niet makkelijk oplossen.

daar heb je gelijk in. Maar daar kan ik wel mee leven ;) Vond het alleen jammer dat ik niet overal geluid had. Maar die radiozender is wel irritant. maar niks aan te doen. Dan maar muziek wat harder :P.

daar heb je gelijk in. Maar daar kan ik wel mee leven ;) Vond het alleen jammer dat ik niet overal geluid had. Maar die radiozender is wel irritant. maar niks aan te doen. Dan maar muziek wat harder :P.

Die plofjes zijn inderdaad niet zo erg, en dan heb je een goed excuus om de muziek hard te zetten ja.:)
Als er nog steeds geen geluid uit alle speakers komt, check dan even of je alles goed is aangesloten hebt en of de 5.1 set door software op de pc herkend wordt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan