Rechten op een map

Status
Niet open voor verdere reacties.

Herculesds

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2005
Hallo,

Ik moet er voor kunnen zorgen dat alleen de maker van het bestand, het bestand kan aanpassen of wissen.

Hoe ga ik dit toevoegen?

Rechts op een map klikken -> Propeties -> Security - > Creator Only aanklikken.

Dan een vinkje bij modify, maar dan gaat dat vinkje weer weg als ik Apply doe..

Hoe kan dit? En hoe is dit op te lossen?

Marko

dit is misschien een beetje omstreden als je heel veel gebruikers hebt.
Maar dan moet je per gebruiker de rechten maken. oftewel in W2K3 in rechten de naam van de gebruiker invoeren. en dan moet het werken.

dit is misschien een beetje omstreden als je heel veel gebruikers hebt.
Maar dan moet je per gebruiker de rechten maken. oftewel in W2K3 in rechten de naam van de gebruiker invoeren. en dan moet het werken.

Omstreden? Volgens microsoft richtlijnen geef je nooit machtigingen aan individuele gebruikers, maar maak je groepen aan waar de gebruikers dan lid van worden (Ja, zelfs als de groep uit maar 1 persoon bestaat.) Machtigingen (of zoals jij zegt: rechten) stel je dan in voor de groepen. Maar je hebt wel gelijk: jouw methode zou wel moeten werken.

Maar dat even terzijde; terug naar de gestelde vraag.

Over het probleem van 'Creator Owner'. Je zit volgens mij wel dicht in de buurt.
Maar het is namelijk zo dat in Windows2000/2003 Creator Owner standaard Full Control heeft. Vandaar ook dat je vinkjes bij Apply verdwijnen. Je kunt dus niet zelf machtigingen instellen voor de Creator Owner

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan