Probleem met extern bureaublad!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

terenaam4u

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2006
Hallo beste forum leden,

Sinds een paar dagen lukt het mij niet om mijn pc thuis op afstand
te kunnen besturen. Ik heb er wel klein beetje verstand van dat je bijv,
verbinding van buitenaf op je pc moet toestaan, maar de echte oorzaak is
mijn verstand boven. Een vriend van mij heeft daar wat meer verstand van en
hij zei dat ik het IP-adres op mijn pc handmatig moet invoeren. Nou, dat heb ik
ook geprobeerd. Ik heb automatisch IP-adres verkrijgen uitgevinkt en handmatig
alles ingevoerd. Maar alles zonder resultaat. Wat ik heel vreemd vind is dat ik thuis
wel vanaf mijn 2de pc verbinding kan maken met mijn andere pc via remote desktop,
maar van buiten is het mij al 4 dagen niet gelukt. Omdat ik dacht dat het misschien aan
de Windows firewall zou liggen, heb ik een keer ook firewall uitgeschakeld,maar dat ook zonder enig resultaat.

Kan iemand mij hiermee helpen?

alvast bedankt

p.s. Ik maak geen gebruik van een router, maar een modem, als het daar iets
mee te maken zou hebben.

Laatst bewerkt:
Je IP-adres verandert regelmatig. Dat doet je ISP. Om van buitenaf toch je PC te vinden kan je een dienst zoals NO-IP of DYNDNS gebruiken. Je kan dan via de DNS naam die je van de betreffende dienst krijgt contact maken met je PC.
Afhankelijk van het de netwerkconfiguratie en het al dan niet internet-delen zal je wel of niet aan de andere PC kunnen.
Het gemakkelijkst is een router waarin je dan portforwarding instelt met een afzonderlijke poort voor elke PC. Maar of dat met remote desktop kan betwijfel ik. Daar ligt namelijk het poortnummer vast. Je zal dan van een andere software gebruik moeten maken waar je de poort wel kan wijzigen.

Je IP-adres verandert regelmatig. Dat doet je ISP. Om van buitenaf toch je PC te vinden kan je een dienst zoals NO-IP of DYNDNS gebruiken. Je kan dan via de DNS naam die je van de betreffende dienst krijgt contact maken met je PC.
Afhankelijk van het de netwerkconfiguratie en het al dan niet internet-delen zal je wel of niet aan de andere PC kunnen.
Het gemakkelijkst is een router waarin je dan portforwarding instelt met een afzonderlijke poort voor elke PC. Maar of dat met remote desktop kan betwijfel ik. Daar ligt namelijk het poortnummer vast. Je zal dan van een andere software gebruik moeten maken waar je de poort wel kan wijzigen.

bedankt voor je reactie MerlinTheGreat,

je zei dat je ISP het IP-adres regelmatig verandert, maar een kennis van mij
bestuurt zijn pc al heel lang van buitenaf met zijn IP-adres. Ik weet niet hoe
NO-IP werkt en hoe ik daarmee mijn pc tog van afstand zou kunnen besturen,
maar het gebruik van DYNDNS zegt mij wel iets. Alleen weet ik niet of je met
DNS naam echt een naam bedoelt, zoals een computernaam,of dat je die cijfers
bedoelt net als een IP-adres en ja, zou je mij misschien ook vertellen waar je die
DNS naam vindt. Volgens mij in opdrachtprompt ipconfig intypen en dan /all , zoiets
en daar zie je alle gegevens , IP, DNS alles enzo, maar ik moet zeker weten hoe het
in z'n werk gaat.

alvast bedankt
gr

een kennis van mij bestuurt zijn pc al heel lang van buitenaf met zijn IP-adres
Je kan altijd een vast IP-adres aanvragen bij je ISP, maar normaal zal je dat extra geld kosten. Maar het is ook een mogelijkheid...

DynDNS werkt net zoals een webserver. Je krijgt een url toegewezen door DynDNS.
Je moet ook een klein programma op je PC installeren dat je externe IP-adres om de zoveel tijd controleert en bij wijziging het nieuwe IP-adres aan de DynDNS server doorgeeft.
Zodra je ISP je IP-adres wijzigt zal DynDNS updater dat dus merken en het nieuwe IP-adres melden aan de DynDNS server. Die koppelt dat terug aan jou url en je bent weer bereikbaar.
Je krijgt dus een url in de strekking van terenaam4u.homeip.net. Het eerste deel is vrij te kiezen mits nog niet gebruikt. Het laatste deel is afhankelijk van je keuze uit een aantal achtervoegsels die DynDNS beschikbaar stelt op het ogenblik van aanmaak.
Met die url kan je dus te allen tijde je eigen PC bereiken mits je PC aangeschakeld is en verbinding heeft met internet. In plaats van het IP-adres geef je dus die url op om de verbinding op te zetten.

Je kan altijd een vast IP-adres aanvragen bij je ISP, maar normaal zal je dat extra geld kosten. Maar het is ook een mogelijkheid...

DynDNS werkt net zoals een webserver. Je krijgt een url toegewezen door DynDNS.
Je moet ook een klein programma op je PC installeren dat je externe IP-adres om de zoveel tijd controleert en bij wijziging het nieuwe IP-adres aan de DynDNS server doorgeeft.
Zodra je ISP je IP-adres wijzigt zal DynDNS updater dat dus merken en het nieuwe IP-adres melden aan de DynDNS server. Die koppelt dat terug aan jou url en je bent weer bereikbaar.
Je krijgt dus een url in de strekking van terenaam4u.homeip.net. Het eerste deel is vrij te kiezen mits nog niet gebruikt. Het laatste deel is afhankelijk van je keuze uit een aantal achtervoegsels die DynDNS beschikbaar stelt op het ogenblik van aanmaak.
Met die url kan je dus te allen tijde je eigen PC bereiken mits je PC aangeschakeld is en verbinding heeft met internet. In plaats van het IP-adres geef je dus die url op om de verbinding op te zetten.

erg bedankt voor je reactie

ik zal het proberen
gr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan